RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Методы управления персоналом
  5. Бадді, коуч і ментор хто це такі, та як вони сприяють адаптації та розвитку фахівця

Бадді, коуч і ментор хто це такі, та як вони сприяють адаптації та розвитку фахівця

12.03.2023 881Автор: Лоліта Платошкіна
Бадді, коуч і ментор хто це такі, та як вони сприяють адаптації та розвитку фахівця

Бадді, коуч і ментор хто це такі, та як вони сприяють адаптації та розвитку фахівця

12.03.2023     881Автор: 

Протягом всього професійного перебування робітника на посаді в компанії, він може отримувати підтримку від багатьох спеціалістів, що здатні допомогти швидкій адаптації та грамотному подальшому розвитку. Вони також є головними учасниками онбордингу від початку працевлаштування спеціаліста до його абсолютної реалізації в компанії та розвитку. Тому компанії дуже пощастило, якщо колектив повний і в ньому є спеціалісти-консультанти, та якщо немає, то завжди можна звернутися до окремої агенції задля найняття таких спеціалістів на певний період для виконання певних задач.

Чесно кажучи, функція консультантів недооцінена багатьма керівниками. Допомога фахівців з надання консультації з розвитку кар’єри чи адаптації спеціалістів в компанії може допомогти безпроблемно пройти період адаптації, випробувальний термін, розкрити внутрішні потенціали тощо. Можна самотужки прочитати купу книжок, але так і не зрозуміти, як застосувати знання на практиці. Натомість фахівець здатний проконсультувати та поділитися з вами практичними порадами щодо їх застосування. І тільки спеціалісту далі вирішувати як і коли ці знання застосувати.

Методи ефективного консультування та навчання спеціалістів

Ментор, тренер, коуч, наставник — зовсім нові професії у сфері консультування та навчання. Їх часто плутають один з одним, адже їх функції доволі схожі. Давайте спробуємо сьогодні розглянути деякі з цих спеціальностей, зрозуміти в чому їх суть та як вони практично сприяють адаптації та розвитку фахівця в компанії. 

название картинки

Так трапляється, що в компанії виникають такі ситуації, коли компанія не може впоратись з мотивацією чи заохоченням спеціалістів, тому потрібна додаткова рушійна сила, що здатна не тільки підштовхнути, але й надати практичні знання для застосування тут і зараз. У багатьох керівників часто не має часу приділити кожному спеціалісту достатньо уваги, а у деяких немає вузько спрямованих умінь, щоб поділитися. Тому спеціалісти консалтингу на стороні є додатковою потужною допомогою в такій ситуації. Давайте більш детальніше розглянемо, хто і на якому етапі бере співробітника під свою зону відповідальності та здатен допомогти професійно. Читайте далі в цій статті на Jobs.ua.

Роль бадді в адаптації спеціалістів

Першим етапом онбординга кожного спеціаліста є адаптація. На цьому етапі перед будь-яким робітником стоять головні задачі: знайомство з її структурою, командою, швидке підключення в робочі справи. Дуже часто на цьому етапі в якості консультанта підключають бадді, що допомагає йому швидко інтегруватися в компанію, як член команди. Це такий помічник, який ділиться інформацією про компанію, її структуру, корпоративну культуру з новим робітником. Часто ця роль дістається тим спеціалістам, що працюють в компанії найдовше, адже вони повинні:

  • знати історію компанії та її ключові події,
  • знати структуру компанії,
  • знати ключові контактні особи адміністративного порядку та команди й ділитися ними з новеньким,
  • поділяти цінності та культуру компанії.

Наставники раді реалізувати свій величезний потенціал у допомозі та підтримці, адже допомагаючи вони дізнаються щось нове для себе. Крім того, можливе нематеріальне та матеріальне заохочення таких спеціалістів у вигляді бонусів. Якщо ментор чи коуч допомагають спеціалісту здебільшого з питаннями, що напряму пов’язані з професією, то то спілкування бадді більш неформальне, пов’язане на емпатії. Іншими словами, мета спеціаліста бадді — дати новому співробітнику потужну соціальну підтримку, щоб він швидше відчув себе «своїм» всередині компанії та зміг зосередитись на виконанні робочих завдань.

Функції коуча в становленні фахівця

Як тільки спеціаліст почувається себе впевненіше в компанії, він переходить до другого етапу - зростання в компанії, за який відповідальний коуч. Дуже часто цю роль приписують керівнику відділу, тімліду чи просто досвідченому колезі в команді. Такий спеціаліст здатен відшукувати в вас потенціал, ресурс, мотиви, руйнувати бар’єри, які напряму заважають вам досягати успіху в кар’єрі. Це саме та людина, що надихає, вмотивовує, допомагає подивитись на власний досвід з різних сторін, адже практично він повинен:

  • допомогти вам визначитись із подальшим розвитком всередині компанії,
  • поставити правильно й грамотно ваші цілі в конкретному проєкті чи команді,
  • вмотивувати та надихнути на реалізацію конкретних планів,
  • визначити найбільш влучний шлях просування в компанії.

 На зустрічах із коучем ви можете обговорювати питання щодо напрямку розвитку, практичні навички, які ще не вистачають, подальшого професійного руху не тільки в команді, але й навіть поза нею. Коучі раді реалізувати свій величезний потенціал у наставництві, адже допомагаючи вони отримують потужні інструменти для власної організації та мотивації,

опрацьовують психологічні моменти та отримують задоволення від допомоги.

Вплив ментора на адаптацію та розвиток спеціаліста

Коли спеціаліст має певний досвід в роботі, то він може скористатися допомогою ментора, щоб отримати практичні поради щодо доповнення власного професійного досвіду та отримання необхідних навичок, що можуть не вистачати в роботі. Наставник виступає взірцем для свого менті та підтримує його емоційно. Задача ментора лише запропонувати варіанти розвитку, базуючись на власному досвіді, помилках, здобутках і розумінні як вірно. В цьому й заключається задача ментора - віддавати, щоб отримувати. Менті дивиться на ментора і, враховуючи його досвід, рекомендації та план, який вони склали в процесі разом, приступає до його реалізації. Менторство, як метод передачі професійних знань та навичок дає й правда потужну впевнену базу для подальшого розвитку спеціаліста. Ментори раді реалізувати свій величезний потенціал у менторстві, адже допомагаючи вони здатні отримати підвищення чи просування по кар’єрних сходах. Це пов’язано з тим, що фахівець, сам занурюється більш глибше в тему й прокачується в ній, пояснюючи інший матеріал.

Читайте также

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 Август, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Наверх