Протягом всього професійного перебування робітника на посаді в компанії, він може отримувати підтримку від багатьох спеціалістів, що здатні допомогти швидкій адаптації та грамотному подальшому розвитку. Вони також є головними учасниками онбордингу від початку працевлаштування спеціаліста до його абсолютної реалізації в компанії та розвитку. Тому компанії дуже пощастило, якщо колектив повний і в ньому є спеціалісти-консультанти, та якщо немає, то завжди можна звернутися до окремої агенції задля найняття таких спеціалістів на певний період для виконання певних задач.
Чесно кажучи, функція консультантів недооцінена багатьма керівниками. Допомога фахівців з надання консультації з розвитку кар’єри чи адаптації спеціалістів в компанії може допомогти безпроблемно пройти період адаптації, випробувальний термін, розкрити внутрішні потенціали тощо. Можна самотужки прочитати купу книжок, але так і не зрозуміти, як застосувати знання на практиці. Натомість фахівець здатний проконсультувати та поділитися з вами практичними порадами щодо їх застосування. І тільки спеціалісту далі вирішувати як і коли ці знання застосувати.
Ментор, тренер, коуч, наставник — зовсім нові професії у сфері консультування та навчання. Їх часто плутають один з одним, адже їх функції доволі схожі. Давайте спробуємо сьогодні розглянути деякі з цих спеціальностей, зрозуміти в чому їх суть та як вони практично сприяють адаптації та розвитку фахівця в компанії.
Так трапляється, що в компанії виникають такі ситуації, коли компанія не може впоратись з мотивацією чи заохоченням спеціалістів, тому потрібна додаткова рушійна сила, що здатна не тільки підштовхнути, але й надати практичні знання для застосування тут і зараз. У багатьох керівників часто не має часу приділити кожному спеціалісту достатньо уваги, а у деяких немає вузько спрямованих умінь, щоб поділитися. Тому спеціалісти консалтингу на стороні є додатковою потужною допомогою в такій ситуації. Давайте більш детальніше розглянемо, хто і на якому етапі бере співробітника під свою зону відповідальності та здатен допомогти професійно. Читайте далі в цій статті на Jobs.ua.
Роль бадді в адаптації спеціалістів
Першим етапом онбординга кожного спеціаліста є адаптація. На цьому етапі перед будь-яким робітником стоять головні задачі: знайомство з її структурою, командою, швидке підключення в робочі справи. Дуже часто на цьому етапі в якості консультанта підключають бадді, що допомагає йому швидко інтегруватися в компанію, як член команди. Це такий помічник, який ділиться інформацією про компанію, її структуру, корпоративну культуру з новим робітником. Часто ця роль дістається тим спеціалістам, що працюють в компанії найдовше, адже вони повинні:
Наставники раді реалізувати свій величезний потенціал у допомозі та підтримці, адже допомагаючи вони дізнаються щось нове для себе. Крім того, можливе нематеріальне та матеріальне заохочення таких спеціалістів у вигляді бонусів. Якщо ментор чи коуч допомагають спеціалісту здебільшого з питаннями, що напряму пов’язані з професією, то то спілкування бадді більш неформальне, пов’язане на емпатії. Іншими словами, мета спеціаліста бадді — дати новому співробітнику потужну соціальну підтримку, щоб він швидше відчув себе «своїм» всередині компанії та зміг зосередитись на виконанні робочих завдань.
Функції коуча в становленні фахівця
Як тільки спеціаліст почувається себе впевненіше в компанії, він переходить до другого етапу - зростання в компанії, за який відповідальний коуч. Дуже часто цю роль приписують керівнику відділу, тімліду чи просто досвідченому колезі в команді. Такий спеціаліст здатен відшукувати в вас потенціал, ресурс, мотиви, руйнувати бар’єри, які напряму заважають вам досягати успіху в кар’єрі. Це саме та людина, що надихає, вмотивовує, допомагає подивитись на власний досвід з різних сторін, адже практично він повинен:
На зустрічах із коучем ви можете обговорювати питання щодо напрямку розвитку, практичні навички, які ще не вистачають, подальшого професійного руху не тільки в команді, але й навіть поза нею. Коучі раді реалізувати свій величезний потенціал у наставництві, адже допомагаючи вони отримують потужні інструменти для власної організації та мотивації,
опрацьовують психологічні моменти та отримують задоволення від допомоги.
Вплив ментора на адаптацію та розвиток спеціаліста
Коли спеціаліст має певний досвід в роботі, то він може скористатися допомогою ментора, щоб отримати практичні поради щодо доповнення власного професійного досвіду та отримання необхідних навичок, що можуть не вистачати в роботі. Наставник виступає взірцем для свого менті та підтримує його емоційно. Задача ментора лише запропонувати варіанти розвитку, базуючись на власному досвіді, помилках, здобутках і розумінні як вірно. В цьому й заключається задача ментора - віддавати, щоб отримувати. Менті дивиться на ментора і, враховуючи його досвід, рекомендації та план, який вони склали в процесі разом, приступає до його реалізації. Менторство, як метод передачі професійних знань та навичок дає й правда потужну впевнену базу для подальшого розвитку спеціаліста. Ментори раді реалізувати свій величезний потенціал у менторстві, адже допомагаючи вони здатні отримати підвищення чи просування по кар’єрних сходах. Це пов’язано з тим, що фахівець, сам занурюється більш глибше в тему й прокачується в ній, пояснюючи інший матеріал.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?