Останні роки на ринку праці у сфері рекрутингу виокремилась окрема спеціальність - сорсер. Такі спеціалісти грають окрему ключову роль в пошуці та наймі кандидатів на відкриту вакансію. Роль цього фахівця часто недооцінюють, хоч і дарма. Досвідчені сорсери мають глибоке знання ринку праці, актуальну інформацію про доступність талантів, тренди заробітної плати та компенсаційні пакети. Вони добре розуміються на специфічному професійному досвіді, який повинен мати кандидат, і створюють докладний портрет майбутнього співробітника. Також такий робітник коректно передає цінності та корпоративну культуру завдяки просунутій письмовій та усній комунікації.
Сорсер — це спеціаліст, що досліджує ринок кандидатів, оцінює його, використовує різні канали пошуку найкращих кандидатів. Щоб не витрачати час даремно на неефективні канали й способи комунікації, така людина має добре аналізувати, мати технічні навички й скіли в маркетингу.
Сорсинг настільки ж важливий компонент, як і рекрутинг, і найкращі результати компанія отримує, комбінуючи ці ролі у команді. Звісно, рекрутер може одночасно виконувати обов’язки сорсера — усе залежить від потреб компанії. Якщо обсяг обов’язків спеціаліста наймів невеликий, то спеціаліст може об’єднувати ці функції. Однак великі компанії розподіляють ці обов’язки, щоб забезпечити якісніший сорсинг та рекрутинг. Сорсери ж більше орієнтовані на індивідуальний конкретний пошук відповідної людини та розвитку її чи її інтересу до компанії та вакансії. Кожна з цих позицій доповнює іншу, а не перекриває, і співпраця рекрутера та сорсера призводить до більш ефективного найму працівників.
Наймаючи сорсера в компанію, компанія економить гроші на спеціалісті. Це зручно та реально, якщо у вас невелика компанія та рекрутер може взяти на себе задачі сорсера. Хоча ви повинні розуміти, що якість виконання завдань значно погіршується. Це скоротить для компанії час пошуку кандидатів в компанію.
Для компанії це можливість виділитись через стиль спілкування із здобувачами та потенційними робітниками, налагодження довгострокових корисних зв’язків. Власники компаній розуміють, що знайти кращих співробітників складніше, ніж хорошим фахівцям знайти роботу, отже боротьба за кращих стає складнішою. Виникає потреба підбору самих незвичайних способів та методів.
Перед сорсером стоїть завдання вибудовувати нетворк з кандидатами так, щоб вони, коли подумають про зміну роботи, звернулися саме до нього. В компанії сорсер виконує наступні обов’язки:
Більшу частину їх роботи в прямому сенсі займає саме методичний відбір кандидатів у пошуку фахівців для своєї компанії.
І хоча рекрутинг та сорсинг доволі суміжні спеціальності, робота сорсера не така проста, як здається на перший погляд. Фахівці вважають, що перекваліфікуватися з рекрутера в сорсери за кілька місяців практично неможливо. Адже сорсинг – це не так технології пошуку, як розвинене аналітичне мислення.
Безумовно, сорсер повинен вміти вибудовувати нетворк з кандидатами, а для цього йому потрібне розуміння тенденцій ринку праці у своїй галузі. Це дасть йому повне розуміння останніх тенденцій пошуку та оптимізувати власний пошук, щоб він був максимально ефективним та швидким. Щоб знайти найкращого кандидата сорсери використовують Linkedin, Stack overflow, Reddit, Medium, соцмережі, X-ray інструменти, агрегатори інформації з відкритих джерел, різноманітні розширення типу data scrappers, інструменти для пошуку відкритих контактів та багато іншого. Вони дивляться код сторінки та сміють отримувати необхідну інформацію звідти. Розуміння тенденцій ринку допоможе розібратися, який спеціаліст потрібен саме вашій Все частіше сорсери звертаються до нейромережі ChatGPT та використовують його вміння, щоб полегшити свою роботу. Читайте також в статті “Як сорсеру використовувати ChatGPT”.
Сорсер аналізує величезні масиви даних, щоб розшукати справжніх профі, оцінити бекграунд фахівця й знайти активних чи пасивних кандидатів, використовуючи соцмережі, пошукові системи. Він також аналізує ефективність каналів залучення нових співробітників, що дозволяє йому наймати кращих. Так само важливо мати аналітичні здібності, будувати причинно-наслідкові зв’язки, розуміти бізнес. Це допомагає збирати та ефективно використовувати дані для постановки реалістичних цілей, аналізувати свою роботу й адаптувати карти пошуків залежно від ситуації на ринку, кількості кандидатів та своїх конверсій.
Сорсер має бути максимально зібраним та організованим, щоб знаходити оптимальний баланс між пошуком нових кандидатів і підтримкою поточних та дотримуватися зазначених термінів закриття вакансій. Сорсер повинен розуміти, які завдання потребують негайної уваги та вміти розставляти пріоритети виконання цих завдань. А в цьому йому часто допомагає дотримання таймменеджменту.
Корисна звичка дотримуватись таймменеджменту призводить до повноцінного work-life-balance в вашому житті. Адже це допомагає розподіляти робочий час та відпочинок, підвищує продуктивність. Декілька важливих принципів тайм-менеджменту, без яких не обійтись сорсеру в повсякденному житті: щоденне планування власної роботи, чітка та зрозуміла постановка цілей, дотримання режиму, плануйте відпочинки, зосередженість на задачі, позбавлення себе пожирачів часу, фіксуйте власну роботу в task-менеджері, виставляйте собі дедлайни та дотримуйтесь їх.
У будь-якій фаховій галузі спеціалісти повинні рости та навчатися задля власного розвитку. У сорсингу завжди з’являються нові інструменти, підходи та прийоми. На деякі з них уходить не один день, щоб їх осягнути. Змінюються й підходи всередині компаній. Усе це необхідно швидко підхоплювати, навчатись і рости без зупинки.
Сорсер - перший контакт потенційної компанії для кандидата, який задає тон очікувань від компанії, та постійно комунікує з рекрутером. Тому важливо знаходити підхід до будь-якої людини, мати високу комунікативність і залишатися відкритим до нових знайомств. Необхідно вести й e-mail комунікацію таким чином, щоб чітко й зрозуміло викладати власну думку, писати небанальні тексти чи заголовки, які б запам'ятовувались та мали вплив.
Отже, сорсер знає, як правильно вибудовувати взаємини та залучити топперформерів. Внесок сорсера в бізнес можна побачити лише з часом по ефективності роботи залучених співробітників. Сорсер повинен мати у власному арсеналі навичок наступні: здатність швидко навчатися, дотримуватися тайм-менеджменту, бути зібраним та організованим, аналітичні навички та вміння розуміти тенденції ринку праці. Все це допоможе спеціалісту на високому рівні справлятися із процесом залучення найкращих фахівців в компанію.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?