RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Личные качества на работе
  5. Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

19.03.2023 3150Автор: Лоліта Платошкіна
Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

19.03.2023     3150Автор: 

Як лідеру словом зацікавити, надихнути, впевнити підлеглих? Як переконати на нараді керівника та команду? Як з першого речення привернути до себе та свого виступу на конференції? Як давати ефективний фідбек колегам, партнерам на зустрічі? Всі ці питання зводяться до теми успішних публічних виступів. Сьогодні спробуємо вияснити, як зробити публічні виступи корисними та цікавими, адже це запорука професійного успіху, яку б посаду ви не займали, в якій компанії не працювали.

Керівник або менеджер, який покладається лише на силу грошей, ризикує розгубити партнерів та клієнтів, які знайдуть собі продавця чи менеджера більш привітного та дружнього. Загадайте, навіть на базарі попитом користуються ті продавці, що вміють похвалити свій товар, створюють навколо себе атмосферу щирості та прихильності. А все тому, що це працює. Ваш успіх у робочих справах однозначно залежить від ораторських навичок.

Чесно кажучи, процес формування ідеального публічного виступу бере початок ще з античності й досі багато засад працюють, трішки змінивши застосування та формат. Ще Цицерон закладав важливий фундамент в засади ораторського мистецтва. Ось деякі з них:

  1. Оратор має природне обдарування. Але можна в цьому погодитись й сьогодні, адже навіть виступати публічно треба мати внутрішній такт та хист. 
  2. Для красномовства необхідна особливого роду жвавість (гнучкість) розуму й чуття, яка сприяє швидкому знаходженню в промові суті. І сьогодні ця умова зовсім не змінилась. Мова напряму пов’язана і з розумовими здібностями людини. Тому по мові можна робити висновок, наскільки людина здатна вбачати головне.
  3. Бути людиною – означає володіти словом, суспільно дієвим і тому художньо досконалим. Безумовно, і досі лише людина здатна володіти словом. Воно може вбити, оживити, повести за собою, як і в античності.
  4. Взірець оратора – ритор, промова якого вирізняється чистотою, простотою і правильністю. Як і раніше, лише чиста, грамотна, лаконічна вимова здатна вплинути на слухача та заворожити.
  5. Найкращий оратор той, хто своїм словом і навчає, і приносить задоволення, і справляє на слухачів сильне враження. Що не кажіть, а будь-яка промова має містити корисну функцію крім емпатичної. Чим промова корисніша, тим вона цікавіша оточуючим.
  6. Справжній оратор повинен дослідити, переслухати, перечитати, обговорити, розібрати все, що пов’язано з темою доповіді. Як і раніше, щоб зробити правильні висновки та простежити причино-наслідкові зв’язки, будь-який оратор повинен прочитати та дослідити багато ресурсів, щоб збагатити виступ.

З чого складається публічний виступ

Публічний виступ - це не просто монологічна промова перед аудиторією слухачів. Це засіб комунікації, впливу та налагодження емпатичного зв’язку зі слухачами для досягнення подальших цілей. І успіх публічного виступу залежить від вашої підготовки. Основними етапами підготовки є:

  • Пошук та добір необхідного матеріалу за певною темою.
  • Планування та розподіл інформації у відповідній послідовності для викладу.
  • Збагачення промови термінологією, виразами та художніми оборотами задля ефективного впливу.
  • Запам’ятовування та відпрацювання тексту.
  • Виступ безпосередньо на аудиторії.

Проте сам публічний виступ має під собою складніше явище. А тому в підготовку до виступу можуть входити серйозніші й глибші етапи, ось як: оцінка аудиторії та обстановки, відповіді на запитання, ведення полеміки, аналіз промови та підбиття підсумків її ефективності.

Як підготуватися до публічного виступу

  1. Визначте тему й мету публічного виступу.
  2. Оцініть склад майбутньої аудиторії.
  3. Визначте обстановку аудиторії та відповідність виступу місця.
  4. Складіть текст виступу.
  5. Підготуйте матеріали та презентацію.
  6. Попрацюйте над репетицією тексту, попросіть когось послухати.
  7. Відредагуйте текст, якщо потрібно.

Читайте також статтю: "Міфи про публічні виступи".

Десять правил успішного виступу на публіці

Зробіть тему виступу лаконічною та цікавою

Ваша тема - це вже початок вашого виступу і занадто узагальнена тема або абстрактна примушує втрачати зацікавленість аудиторії та увагу. Старайтеся конкретизувати проблему, не намагайтеся наповнити виступ всім, що ви знаєте або що вам хочеться сказати, зосередьтеся на найцікавішому в вашій темі. Чим воно цікаве? Можливо слід визначити її корисність, тим самим зацікавити аудиторію. Обираючи тему виступу, орієнтуйтеся не лише на інтереси аудиторії, а й на свої власні, щоб і ви також були зацікавлені.

Керуйте увагою аудиторії

Утримати увагу аудиторії від початку виступу до її кінця куди складніше, ніж її завоювати. Те, як аудиторія сприйме вашу  промову в цілому, залежить від вступу: чи спроможні ви будете  з перших секунд захопити увагу слухачів. Щоб вступ завоював увагу слухачів, ви можете використовувати такі варіанти вступів: розповісти якийсь цікавий факт, навести цитату, пояснити план і структуру свого виступу, пожартувати, розповівши жарт тощо. А от щоб втримати увагу аудиторії, включіть їх активність: ставте їм запитання, просіть підняти руки й проголосувати за щось, стимулюйте і направляйте їхнє мислення.

виступ на аудиторії

Не обов’язково вимагати від кожного відповіді, тим самим створюючи хаос, головне, що, запитуючи, ви спонукаєте їх думати. Промовець може також легко здобути доброзичливе ставлення аудиторії, якщо зробить їй якийсь комплімент. Проте комплімент має бути щирим. Наприклад, сказати, що аудиторія доброзичлива чи чуйна, якщо це справді так. Можна хвалити й не саму аудиторію, так безпечніше, а щось, що їй близьке або подобається: професію цих людей, музику, якій вони віддають перевагу, їжу тощо. Завершуючи виступ, обов’язково підбийте підсумок і окресліть основні думки, які були наведені, запропонуйте поставити вам запитання. Якщо запитання у слухачів відразу не з’явилися, витримайте невелику паузу, показуючи, що ви приділяєте цьому значну увагу, адже за цей час запитання можуть все ж таки виникнути.

Використовуйте у виступі картинки

Що не кажіть, а краще один раз побачити, чим почути. Практика чисельних виступів доводить, що візуалізація доповіді сприймається аудиторією краще і легше ніж просто слова. І це правда так, більшість з нас візуали, що замість складних понять-слів більше орієнтуються на схеми, малюнки, картинки, кліпи тощо. Щоб виступ запам’ятався аудиторії, використовуйте проєктор, роздавальний матеріал, плакати, кліпи, картинки, Презентацію. Проте використання наочних матеріалів потребує і певної обережності. Психологи зазначають, що іноді «картинки» забирають усю увагу аудиторії, замість того, щоб слухати оратора. Щоб цього уникнути, ми рекомендуємо не говорити одночасно з пред’явленням наочних матеріалів. Тобто ви показуєте щось і робите паузу, дозволяючи аудиторії розглянути слайд. Також важливо не повторювати того тексту, який уже розміщений на екрані або стенді. Навіть якщо вам треба повідомити ту саму інформацію, зробіть це іншими словами, перефразуйте. Адже прочитати аудиторія може і сама.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх