Як лідеру словом зацікавити, надихнути, впевнити підлеглих? Як переконати на нараді керівника та команду? Як з першого речення привернути до себе та свого виступу на конференції? Як давати ефективний фідбек колегам, партнерам на зустрічі? Всі ці питання зводяться до теми успішних публічних виступів. Сьогодні спробуємо вияснити, як зробити публічні виступи корисними та цікавими, адже це запорука професійного успіху, яку б посаду ви не займали, в якій компанії не працювали.
Керівник або менеджер, який покладається лише на силу грошей, ризикує розгубити партнерів та клієнтів, які знайдуть собі продавця чи менеджера більш привітного та дружнього. Загадайте, навіть на базарі попитом користуються ті продавці, що вміють похвалити свій товар, створюють навколо себе атмосферу щирості та прихильності. А все тому, що це працює. Ваш успіх у робочих справах однозначно залежить від ораторських навичок.
Чесно кажучи, процес формування ідеального публічного виступу бере початок ще з античності й досі багато засад працюють, трішки змінивши застосування та формат. Ще Цицерон закладав важливий фундамент в засади ораторського мистецтва. Ось деякі з них:
Публічний виступ - це не просто монологічна промова перед аудиторією слухачів. Це засіб комунікації, впливу та налагодження емпатичного зв’язку зі слухачами для досягнення подальших цілей. І успіх публічного виступу залежить від вашої підготовки. Основними етапами підготовки є:
Проте сам публічний виступ має під собою складніше явище. А тому в підготовку до виступу можуть входити серйозніші й глибші етапи, ось як: оцінка аудиторії та обстановки, відповіді на запитання, ведення полеміки, аналіз промови та підбиття підсумків її ефективності.
Читайте також статтю: "Міфи про публічні виступи".
Зробіть тему виступу лаконічною та цікавою
Ваша тема - це вже початок вашого виступу і занадто узагальнена тема або абстрактна примушує втрачати зацікавленість аудиторії та увагу. Старайтеся конкретизувати проблему, не намагайтеся наповнити виступ всім, що ви знаєте або що вам хочеться сказати, зосередьтеся на найцікавішому в вашій темі. Чим воно цікаве? Можливо слід визначити її корисність, тим самим зацікавити аудиторію. Обираючи тему виступу, орієнтуйтеся не лише на інтереси аудиторії, а й на свої власні, щоб і ви також були зацікавлені.
Керуйте увагою аудиторії
Утримати увагу аудиторії від початку виступу до її кінця куди складніше, ніж її завоювати. Те, як аудиторія сприйме вашу промову в цілому, залежить від вступу: чи спроможні ви будете з перших секунд захопити увагу слухачів. Щоб вступ завоював увагу слухачів, ви можете використовувати такі варіанти вступів: розповісти якийсь цікавий факт, навести цитату, пояснити план і структуру свого виступу, пожартувати, розповівши жарт тощо. А от щоб втримати увагу аудиторії, включіть їх активність: ставте їм запитання, просіть підняти руки й проголосувати за щось, стимулюйте і направляйте їхнє мислення.
Не обов’язково вимагати від кожного відповіді, тим самим створюючи хаос, головне, що, запитуючи, ви спонукаєте їх думати. Промовець може також легко здобути доброзичливе ставлення аудиторії, якщо зробить їй якийсь комплімент. Проте комплімент має бути щирим. Наприклад, сказати, що аудиторія доброзичлива чи чуйна, якщо це справді так. Можна хвалити й не саму аудиторію, так безпечніше, а щось, що їй близьке або подобається: професію цих людей, музику, якій вони віддають перевагу, їжу тощо. Завершуючи виступ, обов’язково підбийте підсумок і окресліть основні думки, які були наведені, запропонуйте поставити вам запитання. Якщо запитання у слухачів відразу не з’явилися, витримайте невелику паузу, показуючи, що ви приділяєте цьому значну увагу, адже за цей час запитання можуть все ж таки виникнути.
Використовуйте у виступі картинки
Що не кажіть, а краще один раз побачити, чим почути. Практика чисельних виступів доводить, що візуалізація доповіді сприймається аудиторією краще і легше ніж просто слова. І це правда так, більшість з нас візуали, що замість складних понять-слів більше орієнтуються на схеми, малюнки, картинки, кліпи тощо. Щоб виступ запам’ятався аудиторії, використовуйте проєктор, роздавальний матеріал, плакати, кліпи, картинки, Презентацію. Проте використання наочних матеріалів потребує і певної обережності. Психологи зазначають, що іноді «картинки» забирають усю увагу аудиторії, замість того, щоб слухати оратора. Щоб цього уникнути, ми рекомендуємо не говорити одночасно з пред’явленням наочних матеріалів. Тобто ви показуєте щось і робите паузу, дозволяючи аудиторії розглянути слайд. Також важливо не повторювати того тексту, який уже розміщений на екрані або стенді. Навіть якщо вам треба повідомити ту саму інформацію, зробіть це іншими словами, перефразуйте. Адже прочитати аудиторія може і сама.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.