UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Особисті якості на роботі
  5. Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

19.03.2023 2982Автор: Лоліта Платошкіна
Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

Основні прийоми які зроблять ваш публічний виступ корисним і цікавим

19.03.2023     2982Автор: 

Як лідеру словом зацікавити, надихнути, впевнити підлеглих? Як переконати на нараді керівника та команду? Як з першого речення привернути до себе та свого виступу на конференції? Як давати ефективний фідбек колегам, партнерам на зустрічі? Всі ці питання зводяться до теми успішних публічних виступів. Сьогодні спробуємо вияснити, як зробити публічні виступи корисними та цікавими, адже це запорука професійного успіху, яку б посаду ви не займали, в якій компанії не працювали.

Керівник або менеджер, який покладається лише на силу грошей, ризикує розгубити партнерів та клієнтів, які знайдуть собі продавця чи менеджера більш привітного та дружнього. Загадайте, навіть на базарі попитом користуються ті продавці, що вміють похвалити свій товар, створюють навколо себе атмосферу щирості та прихильності. А все тому, що це працює. Ваш успіх у робочих справах однозначно залежить від ораторських навичок.

Чесно кажучи, процес формування ідеального публічного виступу бере початок ще з античності й досі багато засад працюють, трішки змінивши застосування та формат. Ще Цицерон закладав важливий фундамент в засади ораторського мистецтва. Ось деякі з них:

  1. Оратор має природне обдарування. Але можна в цьому погодитись й сьогодні, адже навіть виступати публічно треба мати внутрішній такт та хист. 
  2. Для красномовства необхідна особливого роду жвавість (гнучкість) розуму й чуття, яка сприяє швидкому знаходженню в промові суті. І сьогодні ця умова зовсім не змінилась. Мова напряму пов’язана і з розумовими здібностями людини. Тому по мові можна робити висновок, наскільки людина здатна вбачати головне.
  3. Бути людиною – означає володіти словом, суспільно дієвим і тому художньо досконалим. Безумовно, і досі лише людина здатна володіти словом. Воно може вбити, оживити, повести за собою, як і в античності.
  4. Взірець оратора – ритор, промова якого вирізняється чистотою, простотою і правильністю. Як і раніше, лише чиста, грамотна, лаконічна вимова здатна вплинути на слухача та заворожити.
  5. Найкращий оратор той, хто своїм словом і навчає, і приносить задоволення, і справляє на слухачів сильне враження. Що не кажіть, а будь-яка промова має містити корисну функцію крім емпатичної. Чим промова корисніша, тим вона цікавіша оточуючим.
  6. Справжній оратор повинен дослідити, переслухати, перечитати, обговорити, розібрати все, що пов’язано з темою доповіді. Як і раніше, щоб зробити правильні висновки та простежити причино-наслідкові зв’язки, будь-який оратор повинен прочитати та дослідити багато ресурсів, щоб збагатити виступ.

З чого складається публічний виступ

Публічний виступ - це не просто монологічна промова перед аудиторією слухачів. Це засіб комунікації, впливу та налагодження емпатичного зв’язку зі слухачами для досягнення подальших цілей. І успіх публічного виступу залежить від вашої підготовки. Основними етапами підготовки є:

  • Пошук та добір необхідного матеріалу за певною темою.
  • Планування та розподіл інформації у відповідній послідовності для викладу.
  • Збагачення промови термінологією, виразами та художніми оборотами задля ефективного впливу.
  • Запам’ятовування та відпрацювання тексту.
  • Виступ безпосередньо на аудиторії.

Проте сам публічний виступ має під собою складніше явище. А тому в підготовку до виступу можуть входити серйозніші й глибші етапи, ось як: оцінка аудиторії та обстановки, відповіді на запитання, ведення полеміки, аналіз промови та підбиття підсумків її ефективності.

Як підготуватися до публічного виступу

  1. Визначте тему й мету публічного виступу.
  2. Оцініть склад майбутньої аудиторії.
  3. Визначте обстановку аудиторії та відповідність виступу місця.
  4. Складіть текст виступу.
  5. Підготуйте матеріали та презентацію.
  6. Попрацюйте над репетицією тексту, попросіть когось послухати.
  7. Відредагуйте текст, якщо потрібно.

Читайте також статтю: "Міфи про публічні виступи".

Десять правил успішного виступу на публіці

Зробіть тему виступу лаконічною та цікавою

Ваша тема - це вже початок вашого виступу і занадто узагальнена тема або абстрактна примушує втрачати зацікавленість аудиторії та увагу. Старайтеся конкретизувати проблему, не намагайтеся наповнити виступ всім, що ви знаєте або що вам хочеться сказати, зосередьтеся на найцікавішому в вашій темі. Чим воно цікаве? Можливо слід визначити її корисність, тим самим зацікавити аудиторію. Обираючи тему виступу, орієнтуйтеся не лише на інтереси аудиторії, а й на свої власні, щоб і ви також були зацікавлені.

Керуйте увагою аудиторії

Утримати увагу аудиторії від початку виступу до її кінця куди складніше, ніж її завоювати. Те, як аудиторія сприйме вашу  промову в цілому, залежить від вступу: чи спроможні ви будете  з перших секунд захопити увагу слухачів. Щоб вступ завоював увагу слухачів, ви можете використовувати такі варіанти вступів: розповісти якийсь цікавий факт, навести цитату, пояснити план і структуру свого виступу, пожартувати, розповівши жарт тощо. А от щоб втримати увагу аудиторії, включіть їх активність: ставте їм запитання, просіть підняти руки й проголосувати за щось, стимулюйте і направляйте їхнє мислення.

виступ на аудиторії

Не обов’язково вимагати від кожного відповіді, тим самим створюючи хаос, головне, що, запитуючи, ви спонукаєте їх думати. Промовець може також легко здобути доброзичливе ставлення аудиторії, якщо зробить їй якийсь комплімент. Проте комплімент має бути щирим. Наприклад, сказати, що аудиторія доброзичлива чи чуйна, якщо це справді так. Можна хвалити й не саму аудиторію, так безпечніше, а щось, що їй близьке або подобається: професію цих людей, музику, якій вони віддають перевагу, їжу тощо. Завершуючи виступ, обов’язково підбийте підсумок і окресліть основні думки, які були наведені, запропонуйте поставити вам запитання. Якщо запитання у слухачів відразу не з’явилися, витримайте невелику паузу, показуючи, що ви приділяєте цьому значну увагу, адже за цей час запитання можуть все ж таки виникнути.

Використовуйте у виступі картинки

Що не кажіть, а краще один раз побачити, чим почути. Практика чисельних виступів доводить, що візуалізація доповіді сприймається аудиторією краще і легше ніж просто слова. І це правда так, більшість з нас візуали, що замість складних понять-слів більше орієнтуються на схеми, малюнки, картинки, кліпи тощо. Щоб виступ запам’ятався аудиторії, використовуйте проєктор, роздавальний матеріал, плакати, кліпи, картинки, Презентацію. Проте використання наочних матеріалів потребує і певної обережності. Психологи зазначають, що іноді «картинки» забирають усю увагу аудиторії, замість того, щоб слухати оратора. Щоб цього уникнути, ми рекомендуємо не говорити одночасно з пред’явленням наочних матеріалів. Тобто ви показуєте щось і робите паузу, дозволяючи аудиторії розглянути слайд. Також важливо не повторювати того тексту, який уже розміщений на екрані або стенді. Навіть якщо вам треба повідомити ту саму інформацію, зробіть це іншими словами, перефразуйте. Адже прочитати аудиторія може і сама.

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору