Стрес — це реакція людини не тільки на фізичні властивості ситуації, скільки на особливості взаємодії між особистістю й навколишнім світом. Стрес на роботі часто трапляється в тому випадку, коли до працівників ставлять вимоги, які не відповідають рівню їхніх знань і навичок. Стреси, пов’язані з професійною діяльністю, викликають емоційне виснаження, дратівливість, невмотивовані переживання, тривогу, зниження самооцінки, часті головні болі, порушення сну. Найчастіше в таких випадках люди змінюють місце роботи, тому що далі перебувати в стані нервового напруження неможливо. Результати досліджень показують, що причиною стресів у понад 60% випадків — це робочі проблеми й фінансові труднощі. Дослідженнями встановлено, що будь-яка ситуація на яку людина реагує сильним емоційним збудженням, може стати причиною виникнення стресу.
Майже неможливо контролювати кожну стресову ситуацію у нашому житті, але можна контролювати більшість наших реакції на стрес. Звичайно повністю уникнути стресів ми не можемо, проте необхідно намагатися зменшити його вплив оскільки організму шкодить не стрес, а його надмірна інтенсивність. Управління стресом доступне для більшості людей, слід тільки розвивати власну психологічну резильєнтність.
Природа стресу досі повною мірою не досліджена. В той час, як при фізіологічному стресі реакції високостереотипні, а при психологічному — доволі індивідуальні й не завжди передбачені. Це доводять різні реакції людини на загрозу: одна людина реагує гнівом, а іншим страхом.
Психологи вважають, що наша психологічна пружність залежить від нашого сприйняття багатьох життєвих ситуацій. І вони мають рацію, наші реакції та наше сприйняття визначають наш загальний емоційний та психологічний стан. Існує безліч можливостей підвищити власну стресостійкість, запам’ятайте хоча б декілька з них, а ще краще практикуйте їх у повсякденному житті, щоб вміти справлятися зі стресом на роботі та у повсякденному житті.
Прослідкуйте, на що ви гостро реагуєте
Без сумніву, у кожної людини існують певні теми, певні люди та певні причини того, чому в нашому тілі вони викликали певні негативні реакції. Ми пропонуємо вам навчитися відстежувати це, щоб вміти застосовувати вчасно правильну методику боротьби зі стресом чи іншими власними реакціями. Найчастіше ми нервуємо, коли підійматися в розмові теми: нашої результативності та успішності, теми кранчів та перепрацювань, коли перекладають на вас зайву роботу, коли вашу роботу критикують.
Також нас дратують люди, які категорично відрізняються від нас, якщо людина дуже схожа на нас, якщо ми сильно залежимо від людини, коли розчаровуємось в людині. З чимось ми можемо миритися, з чимось не готові. Тож, якщо ви визначили для себе стресові моменти - саме час знайти способи вашого екологічного реагування.
Оберіть для себе екологічні способи реагування
Екологічне реагування на робочі ситуації та людей - та максимально комфортна поведінка, за якою ви не відчуваєте надмірного емоційного збудження та стресу. Надмірне занепокоєння, пригнічення, депресія, образа, злість, дратівливість та інші замініть на позитивні або нейтральні: зосередьтесь не на людині чи ситуації, а на способах розв'язання питання,
зробіть паузу та змініть картинку, вийдіть на свіже повітря,
ігноруйте ситуацію чи людину, якщо робота напряму з вами не пов’язана,
змініть стратегію мислення, де ви виступаєте жертвою.
Встановіть власні кордони й табу
Ви - творець власного життя та щастя, ви самі встановлюєте власні кордони й табу, як для самих себе, так й інших людей. Наприклад, ви можете встановити власні кордони та вчитися відмовляти людям чи керівникам, якщо вони просять виконати додаткові завдання чи навішують додаткові обов’язки. Або, ви можете встановити власне табу на кранчі чи роботу на вихідних. Навіть, якщо ви не встигаєте з чимось, відмовте перепрацюванням та дайте собі можливість вчасно та повноцінно відновлювати свої сили.
Дотримуйтесь режиму й тайм менеджменту
Тайм менеджмент - можливість для вас побудувати систематичну та вчасну роботу, а також вибудувати корисний для вашого організму режим, де робота й особисте життя знаходиться в гармонії. Дотримуйтесь природного для вас режиму сну й активності. Так у вас буде більше енергії, необхідно для здобуття сил. Плануйте день з урахуванням власного типу активності. Якщо ви знаєте, що ви “жайворонок”, то намагайтесь складні завдання виконувати зранку, коли ви найбільш продуктивні.
Відшукайте ефективні для вас способи відновлення
Відпочинок дає змогу відновити власні ресурси організму та мозкові активності. Тільки ви знаєте ефективні способи відновлення.
Сон - важливий ключовий спосіб відновлення фізичного, емоційного, психологічного балансу організму. В середньому людина потребує у 8 годинах здорового сну для відновлення.
Спорт - ще одна можливість зняти напругу з фізичного та ментального тіла. Доведено, що ті, хто регулярно займаються спортом, мають суттєве покращення стану нервової системи, у тому числі спостерігається підвищення стійкості до стресу;зменшення рівня тривоги; профілактика депресії.
Спілкування - можливість не залишатися наодинці зі своїми проблемами, а виговоритись, пошукати способи вирішення разом, відчути себе не відстороненим.
Мандрівка - спосіб змінити монотонну картинку буденності, відкрити навколишній світ, вийти з зону комфорту, надихає, урізноманітнює життя та власний досвід.
Хобі - можливість відволіктись від проблем, пофантазувати, відпочити, набути нових здібностей.
Впоратись зі стресом допомагають й інші способи та практики: медитація, дихальні практики, щоденна вечірня рефлексія, щоденник, розслабляючий масаж.
Вище вказані поради допоможуть вам з легкістю впоратись зі стресом на роботі у складних та проблемних ситуаціях. Пам’ятайте, що навіть такі дрібниці, як приємне слово співробітника, шопінг чи турбота близьких може допомогти впоратись зі стресом та відчути себе радісно.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?