Друзі, сьогодні пропонуємо цікаву тему на розгляд про нетипову поведінку багатьох співробітників в компаніях, яка вносить труднощі в порозуміння при комунікації - пасивна агресія. Зазвичай це така прихована форма злості на якісь події, обставини чи людей, що може виявлятися у вербальній та невербальній комунікації: сарказм або ігнорування, занадто емоційне реагування на слова, дії або обставини. Люди, які прибігають до такого способу прояву емоцій не обов’язково погані. На жаль, не всі й завжди знають, як можна впоратися з негативними емоціями, особливо коли людина на межі. Людям властиво приховувати справжнє бажання та емоції, стримувати себе, коли існує незадоволення чи незгода з чимось. Тому, якщо ви помітили за собою подібну пасивно-агресивну поведінку, потрібно зробити самостійно перший крок у подоланні її причин, щоб не викликати зворотний ефект всього - емоційний вибух від накопичення негативу.
Психологи виділяють ознаки пасивно-агресивної поведінки, адже проявлятися вона може по-різному в різних ситуаціях.
По-перше, психологи зазначають, що пасивно-агресивно налаштована людина завжди заперечує свою злість чи агресію, хоча зовнішня поведінка буде сигналізувати зовсім інше.
По-друге, ви можете помічати за такою людиною відстороненість та насупленість, наче грає в мовчанку чи образилася на щось.
По-третє, часто така людина наче і йде на контакт чи співробітництво, однак виражає приховану незгоду через неякісну роботу тощо.
Вчетверте, часто така людина й інших стимулює та підштовхує до пасивної агресії на роботі, і спонукає інших розпалювати цей гнів у собі.
Вп’яте, намагається уникати прямого спілкування, замінюючи його віртуальним.
Як вже було сказано, людині, яку захопила пасивна агресія, дуже важко самій побачити це в собі та зізнатися в цьому. Однак, приділивши собі трохи часу та уваги, відповівши чесно на наступні запитання, можна виявити ознаки самостійно:
На всі питання відповіді “так”? Час приділити час собі та внутрішньому стану.
Зізнайтесь собі в проблемі та прийміть її
Що ж, ви розпізнали в собі скриту агресію, наступний крок - прийняти це. Безумовно, відчуття та емоції не з приємних, однак вони викликані певними причинами, які також неможливо довго ігнорувати. Краще за всього поміркувати, дати собі час виявити ці причини й почати діяти, щоб їх нівелювати.
Припиніть накопичувати образи
Спробуйте навчитися одразу обговорювати непорозуміння та образи, що виникають у вас тут і зараз. Навіть, якщо одразу не вдасться помітити за собою емоцію, виділіть час пізніше на відверту розмову з людиною. Це допоможе не доводити себе до сказу та психологічного вибуху.
Зупиняйтеся, якщо помічаєте, що дійшли межі
Дайте собі час заспокоїтись та не наговорити зайвого. Зупиняйте себе також і від зайвого накручування навантаження зайвими думками та ситуаціями, яких ще не трапилось.
Подібна поведінка може зашкодити обидвом сторонам, однак вчасна робота над собою та гальмування реакцій цілком здатна врятувати ваше здоров’я та самопочуття. А ще, обов’язково слідкуйте за власними фразами та словами, які також можуть свідчити про ваш пасивно-агресивне налаштування.
Фраза “Добре, як скажете”
Фраза, що ще більше посилює вашу агресію стосовно співрозмовника і вносить непорозуміння. Замість того, щоб відверто сказати, що щось не подобається і навести свої аргументи проти – людина замикається і відповідає стандартним «як скажете, так і буде», знімаючи із себе всіляку відповідальність. Таким чином, гнів виражається скрито, й унеможливлюється подальша комунікація чи вирішення цього непорозуміння.
Фраза “Це просто жарт”
Вам сказали щось із сарказмом, натякнули на недоліки з підколом. Безумовно, це неприємно, особливо, якщо вдають, що з вами не розмовляють серйозно, а жартують. Що ж, будь-яку різку реакцію з боку людини, на яку була скерована агресія, можна знову ж таки обернути проти неї, сказавши, що в неї відсутнє почуття гумору.
Фраза “Я думав, ти про це знаєш”
Замість того, щоб сказати вчасно, ви отримуєте фразу: “Думав, ти про це знаєш”. Безумовно, наші думки читати не можуть, але турбота про ближнього й робить із нас людину. Цілком зрозуміло, що фраза образила, та тільки від вас залежить чи використовувати її в комунікації з іншими.
Фраза «Хіба не видно, що я зараз зайнятий»
Робочий процес не скасовує вашу зайнятість, але послухати колегу частіше займає декілька хвилин. Якщо ви справді дуже зайняті, то краще перепросити і попросити ввічливо перенести розмову на більш зручніший час для вас обох. Тим самим уникнути негативних емоцій та зберегти дружні стосунки зі співробітниками.
Фраза “Це звісно не моя справа, але”
Справа і справді не ваша, але ви про це почали говорити, або вам про це говорять. Якщо ви хотіли людині підказати помилку, то рекомендуємо підказати їй про це, використавши інші фрази з більш доброзичливим забарвленням.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.