UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Життя в колективі
  5. П'ять пасивно-агресивних фраз, яких краще уникати на роботі (та й у житті)

П'ять пасивно-агресивних фраз, яких краще уникати на роботі (та й у житті)

6.12.2023 433Автор: Лоліта Платошкіна
П'ять пасивно-агресивних фраз, яких краще уникати на роботі (та й у житті)

П'ять пасивно-агресивних фраз, яких краще уникати на роботі (та й у житті)

6.12.2023     433Автор: 

Друзі, сьогодні пропонуємо цікаву тему на розгляд про нетипову поведінку багатьох співробітників в компаніях, яка вносить труднощі в порозуміння при комунікації - пасивна агресія. Зазвичай це така прихована форма злості на якісь події, обставини чи людей, що може виявлятися у вербальній та невербальній комунікації: сарказм або ігнорування, занадто емоційне реагування на слова, дії або обставини. Люди, які прибігають до такого способу прояву емоцій не обов’язково погані. На жаль, не всі й завжди знають, як можна впоратися з негативними емоціями, особливо коли людина на межі. Людям властиво приховувати справжнє бажання та емоції, стримувати себе, коли існує незадоволення чи незгода з чимось. Тому, якщо ви помітили за собою подібну пасивно-агресивну поведінку, потрібно зробити самостійно перший крок у подоланні її причин, щоб не викликати зворотний ефект всього - емоційний вибух від накопичення негативу.

Ознаки пасивної агресії

Психологи виділяють ознаки пасивно-агресивної поведінки, адже проявлятися вона може по-різному в різних ситуаціях.

По-перше, психологи зазначають, що пасивно-агресивно налаштована людина завжди заперечує свою злість чи агресію, хоча зовнішня поведінка буде сигналізувати зовсім інше.

По-друге, ви можете помічати за такою людиною відстороненість та насупленість, наче грає в мовчанку чи образилася на щось.

По-третє, часто така людина наче і йде на контакт чи співробітництво, однак виражає приховану незгоду через неякісну роботу тощо.

Вчетверте, часто така людина й інших стимулює та підштовхує до пасивної агресії на роботі, і спонукає інших розпалювати цей гнів у собі.

Вп’яте, намагається уникати прямого спілкування, замінюючи його віртуальним.

Як виявити ознаки пасивної агресії в собі

Як вже було сказано, людині, яку захопила пасивна агресія, дуже важко самій побачити це в собі та зізнатися в цьому. Однак, приділивши собі трохи часу та уваги, відповівши чесно на наступні запитання, можна виявити ознаки самостійно:

  • Чи здатні ви уникати людей, дії яких вас дратують?
  • Чи часто ви замикаєтесь в собі та відсторонюєтесь від усіх, якщо ображені?
  • Як часто використовуєте в комунікації з іншими сарказм, підколи, висміювання, плітки?
  • Як часто ви навмисно відкладаєте справи з людиною на яку ображаєтесь?

На всі питання відповіді “так”? Час приділити час собі та внутрішньому стану.

Як реагувати на пасивну агресію на роботі

Зізнайтесь собі в проблемі та прийміть її

Що ж, ви розпізнали в собі скриту агресію, наступний крок - прийняти це. Безумовно, відчуття та емоції не з приємних, однак вони викликані певними причинами, які також неможливо довго ігнорувати. Краще за всього поміркувати, дати собі час виявити ці причини й почати діяти, щоб їх нівелювати.

Припиніть накопичувати образи

Спробуйте навчитися одразу обговорювати непорозуміння та образи, що виникають у вас тут і зараз. Навіть, якщо одразу не вдасться помітити за собою емоцію, виділіть час пізніше на відверту розмову з людиною. Це допоможе не доводити себе до сказу та психологічного вибуху.

Зупиняйтеся, якщо помічаєте, що дійшли межі

Дайте собі час заспокоїтись та не наговорити зайвого. Зупиняйте себе також і від зайвого накручування навантаження зайвими думками та ситуаціями, яких ще не трапилось.

Подібна поведінка може зашкодити обидвом сторонам, однак вчасна робота над собою та гальмування реакцій цілком здатна врятувати ваше здоров’я та самопочуття. А ще, обов’язково слідкуйте за власними фразами та словами, які також можуть свідчити про ваш пасивно-агресивне налаштування.

пасивна агресія

5 пасивно-агресивних фраз, які шкодять нам

Фраза “Добре, як скажете”

Фраза, що ще більше посилює вашу агресію стосовно співрозмовника і вносить непорозуміння. Замість того, щоб відверто сказати, що щось не подобається і навести свої аргументи проти – людина замикається і відповідає стандартним «як скажете, так і буде», знімаючи із себе всіляку відповідальність. Таким чином, гнів виражається скрито, й унеможливлюється подальша комунікація чи вирішення цього непорозуміння.

Фраза “Це просто жарт”

Вам сказали щось із сарказмом, натякнули на недоліки з підколом. Безумовно, це неприємно, особливо, якщо вдають, що з вами не розмовляють серйозно, а жартують. Що ж, будь-яку різку реакцію з боку людини, на яку була скерована агресія, можна знову ж таки обернути проти неї, сказавши, що в неї відсутнє почуття гумору.

Фраза “Я думав, ти про це знаєш”

Замість того, щоб сказати вчасно, ви отримуєте фразу: “Думав, ти про це знаєш”. Безумовно, наші думки читати не можуть, але турбота про ближнього й робить із нас людину. Цілком зрозуміло, що фраза образила, та тільки від вас залежить чи використовувати її в комунікації з іншими.

Фраза «Хіба не видно, що я зараз зайнятий»
Робочий процес не скасовує вашу зайнятість, але послухати колегу частіше займає декілька хвилин. Якщо ви справді дуже зайняті, то краще перепросити і попросити ввічливо перенести розмову на більш зручніший час для вас обох. Тим самим уникнути негативних емоцій та зберегти дружні стосунки зі співробітниками.

Фраза “Це звісно не моя справа, але”

Справа і справді не ваша, але ви про це почали говорити, або вам про це говорять. Якщо ви хотіли людині підказати помилку, то рекомендуємо підказати їй про це, використавши інші фрази з більш доброзичливим забарвленням.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


Часто шукають

↑ Вгору