Робота з дому пропонує безліч переваг. Тим паче, якщо дотримуватися певних рекомендацій, можна зберігати високу продуктивність, працюючи віддалено. Але річ не лише в продуктивності, коли говоримо про роботу в офісі чи віддалено. Працювати з дому чи кав’ярні – це прекрасно, але офіс компанії теж має низку переваг. Пропонуємо з’ясувати, що не так з роботою на хоум-офісі.
Новини офісом розлітаються значно швидше, чи не так? І поки весь офісний колектив жваво обговорює останні новини, віддалені працівники дізнаватимуться ці новини із запізненням. Не завжди, але досить часто. Бути в контексті останніх подій – це буденна для офісу річ, але для віддалених працівників подекуди стає недоступною. А ще жива комунікація з колегами в офісі дозволяє швидше приймати рішення і узгоджувати майбутні плани. Віддалена робота не завжди дає таку можливість.
Офісний графік допомагає керувати часом і краще фокусуватися на роботі. Вдома можна відтягнути роботу аж до пізнього вечора, в офісі намагаєшся швидше виконати справи, щоб піти додому вчасно. А з дружніми колегами легше разом працювати, ніж вдома наодинці з собою.
Якщо подовгу працюєш за ноутбуком віддалено, з часом це стає настільки звично, що буває ліньки пройтися зайвий раз на кухню, щоб приготувати собі чай чи каву. Тому деякі віддалені працівники тримають поруч електрочайник і все необхідне для приготування напоїв. В офісі, навпаки – можна використати час для перерви, щоб пройти до кухні і розім’ятися фізично.
Але цих неприємнощів на хоум-офісі можна уникнути, якщо взяти собі за незмінне правило робити в день мінімум одну перерву – спеціально для того, щоб вийти на вулиці, випити чаю чи кави, провітритися і з новими силами братися до роботи. Під час коротких пів годинних прогулянок можна обміркувати безліч робочих питань, поговорити з колегами чи відповісти на декілька важливих повідомлень.
Вдома існує велика спокуса залипнути в стрічку інстаграму чи тіктоку, лягти подрімати на пів годинки чи подивитися «зовсім трошки» новий сезон улюбленого серіалу. Та й відсутність керівництва поруч теж може неабияк розслабляти. В офісі, звичайно, теж існують свої відволікаючі фактори. Наприклад, розмови з колегами на неробочі теми, обговорення серіалу, футбольного матчу, новин тощо.
Дехто навіть обладнує собі робоче місце на кухні, як на світлині нижче. Щоб поближче до холодильника, кавомашини і смачного борщика, звареного напередодні. Якщо така обстановка дозволяє залишатися організованими, працюючи віддалено – чому б і ні? Але швидше за все робота на кухні розслаблятиме, а в офісі такої можливості не буде.
Ще одна причина, чому дехто віддає перевагу офісу – намагання уникнути одноманітності днів, на які може перетворитися робота на хоум-офісі. Для багатьох людей, які працюють віддалено, взагалі зникає потреба виходити з дому. Хіба що на коротку прогулянку чи похід за продуктами. Хоча кур’єрські служби доставки перебирають на себе і ці щоденні клопоти. Працюючи віддалено, можна взагалі не виходити з дому. Виникає небезпека з часом настільки соціально ізолюватися, як у випадку з японськими хікі (чи хікікоморі). Це поширене в Японії явище, коли молоді люди стають відлюдниками, замикаються в квартирі і не бажають соціалізуватися. Працюючи віддалено, та ще проживаючи одному, теж існує ризик помаленьку перетворитися на соціофоба – людину, яка уникає соціальних контактів. Особливо якщо віддалена робота передбачає мінімум ділових контактів впродовж робочого дня і тижня.
Нові технології – це чудово, хто ж стане сперечатися? Але щоденні відеодзвінки можуть добряче втомлювати, як і постійне перебування поруч із сім’єю. Коли робочий і приватний простір змішуються воєдино, може наростати втома від виконання робочих завдань. Врахуємо ще страх випасти із життя через соціальну дистанцію, який теж вносить свою частку тривоги і переживань. Офісна атмосфера, привітні друзі-колеги здатні нівелювати принаймні два недоліки віддаленої роботи: втому від зуму і побоювання втрати контакту із соціумом.
Ще кілька років тому, до пандемічних часів, на формат віддаленої роботи переходили здебільшого дауншифтери та митці. Ще якихось років чотири-п’ять тому професія айтішника асоціювалася виключно зі стильними дизайнерськими офісами, обладнаними плазмою та ігровими приставками кімнатами для відпочинку і власним тренажерним залом. А в часи пандемії людство було змушене переосмислювати свій звичний спосіб життя, відчайдушно шукати баланс між роботою та особистим життям, змінювати щоденні звички. Уклад життя докорінно змінився, дім і робота для більшості людей поєдналися в єдине ціле.
На зміну щоденним ритуалам, як-от ранкова прогулянка до метро чи кава «ту-ґоу» з круасаном по дорозі на роботу – прийшли інші щоденні ритуали. Комусь усі ці зміни припали до смаку, але для багатьох людей всі ці речі стали величезним стресом. І справжнім випробуванням. Тому робота з хоум-офісу дозволяє переосмислити чимало щоденних ранкових звичок після пробудження. Якщо ви працюєте віддалено, знайдіть свій унікальний рецепт ранкових звичок-ритуалів перед роботою, і користуйтеся ним щодня. Звісно, окрім вихідних днів, коли й відпочити можна довше, і приділити час родині та іншим важливим справам.
Після тривалої роботи з дому буває складно повернутися до офісу. Думки про колектив лякають – тим паче, якщо це новий колектив, і ви нікого не знаєте; перспектива щодня прокидатися рано, щоб встигати на роботу вчасно – теж не надто радують. З іншого боку, можна розглядати повернення в офіс як чудовий спосіб дисциплінувати себе і встигати більше. Та й життя стає активнішим, коли кожного дня йдеш вранці на роботу, а повертаєшся ввечері. Чи пізно ввечері, адже після роботи можна запланувати безліч активностей: зустрічі з друзями чи колегами, прогулянка вечірнім місто чи відвідання заздалегідь запланованих заходів.
Повернення в офіс після роботи віддалено може супроводжуватися неприємним періодом адаптації. Доводиться відмовлятися від багатьох звичок віддаленого працівника – наприклад, засиджуватися допізна за роботою, пізній підйом чи гнучкий розподіл робочих завдань впродовж усього дня, можливість у будь-яку мить зробити перерву. Але пройшовши болючий період адаптації, ранкові збори перед роботою допоможуть структурувати ваш початок дня і все встигати.
Жінки століттями були «прикуті» до кухні, виховання дітей та ведення домашнього господарства, що також, на жаль, простежується в наш час. Для великої кількості жінок відповіддю на питання «Що не так з роботою на хоум-офісі?» буде наступне: втома від домашніх справ і дітей-школярів, неможливість розірватися між побутом і робочими обов’язками та соціальний тиск, що чинить суспільство на жінок. Тому для багатьох жінок перехід від віддаленої роботи до офісу може стати справжнім спасінням. І полегшенням. Адже дітей після школи можна зайняти цікавими гуртками – англійська, ІТ-професії, творчість чи спорт – а на вечерю замовити щось із меню улюбленого закладу харчування.
А які б ви могли назвати недоліки роботи на хоум-офісі? Чи вдалося виробити певну методику, щоб долати недоліки віддаленої роботи? Якщо ні, спробуйте скористатися онлайн-таймерами на зразок Помодоро. Такі браузерні «фічі» дозволяють налаштувати навіть звукову атмосферу довкола вас. Обирайте, що вам більше до вподоби – шум дощу, гомін переповненої кав’ярні чи затишне потріскування вогнища в каміні – і працюйте півгодинними інтервалами по шість-вісім підходів. Цікавий досвід, між іншим.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?