RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Работа вашей мечты
  5. Що не так з роботою на хоум-офісі?

Що не так з роботою на хоум-офісі?

24.11.2023 426
Що не так з роботою на хоум-офісі?

Що не так з роботою на хоум-офісі?

24.11.2023     426

Робота з дому пропонує безліч переваг. Тим паче, якщо дотримуватися певних рекомендацій, можна зберігати високу продуктивність, працюючи віддалено. Але річ не лише в продуктивності, коли говоримо про роботу в офісі чи віддалено. Працювати з дому чи кав’ярні – це прекрасно, але офіс компанії теж має низку переваг. Пропонуємо з’ясувати, що не так з роботою на хоум-офісі.

Певна відірваність від подій компанії

Новини офісом розлітаються значно швидше, чи не так? І поки весь офісний колектив жваво обговорює останні новини, віддалені працівники дізнаватимуться ці новини із запізненням. Не завжди, але досить часто. Бути в контексті останніх подій – це буденна для офісу річ, але для віддалених працівників подекуди стає недоступною. А ще жива комунікація з колегами в офісі дозволяє швидше приймати рішення і узгоджувати майбутні плани. Віддалена робота не завжди дає таку можливість.

Іноді важче налаштуватися на роботу

Офісний графік допомагає керувати часом і краще фокусуватися на роботі. Вдома можна відтягнути роботу аж до пізнього вечора, в офісі намагаєшся швидше виконати справи, щоб піти додому вчасно. А з дружніми колегами легше разом працювати, ніж вдома наодинці з собою.

Менше рухливості впродовж робочого дня

Якщо подовгу працюєш за ноутбуком віддалено, з часом це стає настільки звично, що буває ліньки пройтися зайвий раз на кухню, щоб приготувати собі чай чи каву. Тому деякі віддалені працівники тримають поруч електрочайник і все необхідне для приготування напоїв. В офісі, навпаки – можна використати час для перерви, щоб пройти до кухні і розім’ятися фізично.

Але цих неприємнощів на хоум-офісі можна уникнути, якщо взяти собі за незмінне правило робити в день мінімум одну перерву – спеціально для того, щоб вийти на вулиці, випити чаю чи кави, провітритися і з новими силами братися до роботи. Під час коротких пів годинних прогулянок можна обміркувати безліч робочих питань, поговорити з колегами чи відповісти на декілька важливих повідомлень.

Фактори, що відволікають

Вдома існує велика спокуса залипнути в стрічку інстаграму чи тіктоку, лягти подрімати на пів годинки чи подивитися «зовсім трошки» новий сезон улюбленого серіалу. Та й відсутність керівництва поруч теж може неабияк розслабляти. В офісі, звичайно, теж існують свої відволікаючі фактори. Наприклад, розмови з колегами на неробочі теми, обговорення серіалу, футбольного матчу, новин тощо.

Дехто навіть обладнує собі робоче місце на кухні, як на світлині нижче. Щоб поближче до холодильника, кавомашини і смачного борщика, звареного напередодні. Якщо така обстановка дозволяє залишатися організованими, працюючи віддалено – чому б і ні? Але швидше за все робота на кухні розслаблятиме, а в офісі такої можливості не буде.

Робота на кухні

День бабака віддаленого працівника: сумно, печально, але факт

Ще одна причина, чому дехто віддає перевагу офісу – намагання уникнути одноманітності днів, на які може перетворитися робота на хоум-офісі. Для багатьох людей, які працюють віддалено, взагалі зникає потреба виходити з дому. Хіба що на коротку прогулянку чи похід за продуктами. Хоча кур’єрські служби доставки перебирають на себе і ці щоденні клопоти. Працюючи віддалено, можна взагалі не виходити з дому. Виникає небезпека з часом настільки соціально ізолюватися, як у випадку з японськими хікі (чи хікікоморі). Це поширене в Японії явище, коли молоді люди стають відлюдниками, замикаються в квартирі і не бажають соціалізуватися. Працюючи віддалено, та ще проживаючи одному, теж існує ризик помаленьку перетворитися на соціофоба – людину, яка уникає соціальних контактів. Особливо якщо віддалена робота передбачає мінімум ділових контактів впродовж робочого дня і тижня.

Втома від зумів і перебування з сім’єю

Нові технології – це чудово, хто ж стане сперечатися? Але щоденні відеодзвінки можуть добряче втомлювати, як і постійне перебування поруч із сім’єю. Коли робочий і приватний простір змішуються воєдино, може наростати втома від виконання робочих завдань. Врахуємо ще страх випасти із життя через соціальну дистанцію, який теж вносить свою частку тривоги і переживань. Офісна атмосфера, привітні друзі-колеги здатні нівелювати принаймні два недоліки віддаленої роботи: втому від зуму і побоювання втрати контакту із соціумом.

Переосмислення щоденних звичок перед роботою

Ще кілька років тому, до пандемічних часів, на формат віддаленої роботи переходили здебільшого дауншифтери та митці. Ще якихось років чотири-п’ять тому професія айтішника асоціювалася виключно зі стильними дизайнерськими офісами, обладнаними плазмою та ігровими приставками кімнатами для відпочинку і власним тренажерним залом. А в часи пандемії людство було змушене переосмислювати свій звичний спосіб життя, відчайдушно шукати баланс між роботою та особистим життям, змінювати щоденні звички. Уклад життя докорінно змінився, дім і робота для більшості людей поєдналися в єдине ціле.

На зміну щоденним ритуалам, як-от ранкова прогулянка до метро чи кава «ту-ґоу» з круасаном по дорозі на роботу – прийшли інші щоденні ритуали. Комусь усі ці зміни припали до смаку, але для багатьох людей всі ці речі стали величезним стресом. І справжнім випробуванням. Тому робота з хоум-офісу дозволяє переосмислити чимало щоденних ранкових звичок після пробудження. Якщо ви працюєте віддалено, знайдіть свій унікальний рецепт ранкових звичок-ритуалів перед роботою, і користуйтеся ним щодня. Звісно, окрім вихідних днів, коли й відпочити можна довше, і приділити час родині та іншим важливим справам.

Страх повернення в колектив

Після тривалої роботи з дому буває складно повернутися до офісу. Думки про колектив лякають – тим паче, якщо це новий колектив, і ви нікого не знаєте; перспектива щодня прокидатися рано, щоб встигати на роботу вчасно – теж не надто радують. З іншого боку, можна розглядати повернення в офіс як чудовий спосіб дисциплінувати себе і встигати більше. Та й життя стає активнішим, коли кожного дня йдеш вранці на роботу, а повертаєшся ввечері. Чи пізно ввечері, адже після роботи можна запланувати безліч активностей: зустрічі з друзями чи колегами, прогулянка вечірнім місто чи відвідання заздалегідь запланованих заходів.

Болючий адаптаційний період

Повернення в офіс після роботи віддалено може супроводжуватися неприємним періодом адаптації. Доводиться відмовлятися від багатьох звичок віддаленого працівника – наприклад, засиджуватися допізна за роботою, пізній підйом чи гнучкий розподіл робочих завдань впродовж усього дня, можливість у будь-яку мить зробити перерву. Але пройшовши болючий період адаптації, ранкові збори перед роботою допоможуть структурувати ваш початок дня і все встигати.

Хоум-офіси і гендерне питання

Жінки століттями були «прикуті» до кухні, виховання дітей та ведення домашнього господарства, що також, на жаль, простежується в наш час. Для великої кількості жінок відповіддю на питання «Що не так з роботою на хоум-офісі?» буде наступне: втома від домашніх справ і дітей-школярів, неможливість розірватися між побутом і робочими обов’язками та соціальний тиск, що чинить суспільство на жінок. Тому для багатьох жінок перехід від віддаленої роботи до офісу може стати справжнім спасінням. І полегшенням. Адже дітей після школи можна зайняти цікавими гуртками – англійська, ІТ-професії, творчість чи спорт – а на вечерю замовити щось із меню улюбленого закладу харчування.

А які б ви могли назвати недоліки роботи на хоум-офісі? Чи вдалося виробити певну методику, щоб долати недоліки віддаленої роботи? Якщо ні, спробуйте скористатися онлайн-таймерами на зразок Помодоро. Такі браузерні «фічі» дозволяють налаштувати навіть звукову атмосферу довкола вас. Обирайте, що вам більше до вподоби – шум дощу, гомін переповненої кав’ярні чи затишне потріскування вогнища в каміні – і працюйте півгодинними інтервалами по шість-вісім підходів. Цікавий досвід, між іншим.

Читайте также

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 Август, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


↑ Наверх