Робота з дому пропонує безліч переваг. Тим паче, якщо дотримуватися певних рекомендацій, можна зберігати високу продуктивність, працюючи віддалено. Але річ не лише в продуктивності, коли говоримо про роботу в офісі чи віддалено. Працювати з дому чи кав’ярні – це прекрасно, але офіс компанії теж має низку переваг. Пропонуємо з’ясувати, що не так з роботою на хоум-офісі.
Новини офісом розлітаються значно швидше, чи не так? І поки весь офісний колектив жваво обговорює останні новини, віддалені працівники дізнаватимуться ці новини із запізненням. Не завжди, але досить часто. Бути в контексті останніх подій – це буденна для офісу річ, але для віддалених працівників подекуди стає недоступною. А ще жива комунікація з колегами в офісі дозволяє швидше приймати рішення і узгоджувати майбутні плани. Віддалена робота не завжди дає таку можливість.
Офісний графік допомагає керувати часом і краще фокусуватися на роботі. Вдома можна відтягнути роботу аж до пізнього вечора, в офісі намагаєшся швидше виконати справи, щоб піти додому вчасно. А з дружніми колегами легше разом працювати, ніж вдома наодинці з собою.
Якщо подовгу працюєш за ноутбуком віддалено, з часом це стає настільки звично, що буває ліньки пройтися зайвий раз на кухню, щоб приготувати собі чай чи каву. Тому деякі віддалені працівники тримають поруч електрочайник і все необхідне для приготування напоїв. В офісі, навпаки – можна використати час для перерви, щоб пройти до кухні і розім’ятися фізично.
Але цих неприємнощів на хоум-офісі можна уникнути, якщо взяти собі за незмінне правило робити в день мінімум одну перерву – спеціально для того, щоб вийти на вулиці, випити чаю чи кави, провітритися і з новими силами братися до роботи. Під час коротких пів годинних прогулянок можна обміркувати безліч робочих питань, поговорити з колегами чи відповісти на декілька важливих повідомлень.
Вдома існує велика спокуса залипнути в стрічку інстаграму чи тіктоку, лягти подрімати на пів годинки чи подивитися «зовсім трошки» новий сезон улюбленого серіалу. Та й відсутність керівництва поруч теж може неабияк розслабляти. В офісі, звичайно, теж існують свої відволікаючі фактори. Наприклад, розмови з колегами на неробочі теми, обговорення серіалу, футбольного матчу, новин тощо.
Дехто навіть обладнує собі робоче місце на кухні, як на світлині нижче. Щоб поближче до холодильника, кавомашини і смачного борщика, звареного напередодні. Якщо така обстановка дозволяє залишатися організованими, працюючи віддалено – чому б і ні? Але швидше за все робота на кухні розслаблятиме, а в офісі такої можливості не буде.
Ще одна причина, чому дехто віддає перевагу офісу – намагання уникнути одноманітності днів, на які може перетворитися робота на хоум-офісі. Для багатьох людей, які працюють віддалено, взагалі зникає потреба виходити з дому. Хіба що на коротку прогулянку чи похід за продуктами. Хоча кур’єрські служби доставки перебирають на себе і ці щоденні клопоти. Працюючи віддалено, можна взагалі не виходити з дому. Виникає небезпека з часом настільки соціально ізолюватися, як у випадку з японськими хікі (чи хікікоморі). Це поширене в Японії явище, коли молоді люди стають відлюдниками, замикаються в квартирі і не бажають соціалізуватися. Працюючи віддалено, та ще проживаючи одному, теж існує ризик помаленьку перетворитися на соціофоба – людину, яка уникає соціальних контактів. Особливо якщо віддалена робота передбачає мінімум ділових контактів впродовж робочого дня і тижня.
Нові технології – це чудово, хто ж стане сперечатися? Але щоденні відеодзвінки можуть добряче втомлювати, як і постійне перебування поруч із сім’єю. Коли робочий і приватний простір змішуються воєдино, може наростати втома від виконання робочих завдань. Врахуємо ще страх випасти із життя через соціальну дистанцію, який теж вносить свою частку тривоги і переживань. Офісна атмосфера, привітні друзі-колеги здатні нівелювати принаймні два недоліки віддаленої роботи: втому від зуму і побоювання втрати контакту із соціумом.
Ще кілька років тому, до пандемічних часів, на формат віддаленої роботи переходили здебільшого дауншифтери та митці. Ще якихось років чотири-п’ять тому професія айтішника асоціювалася виключно зі стильними дизайнерськими офісами, обладнаними плазмою та ігровими приставками кімнатами для відпочинку і власним тренажерним залом. А в часи пандемії людство було змушене переосмислювати свій звичний спосіб життя, відчайдушно шукати баланс між роботою та особистим життям, змінювати щоденні звички. Уклад життя докорінно змінився, дім і робота для більшості людей поєдналися в єдине ціле.
На зміну щоденним ритуалам, як-от ранкова прогулянка до метро чи кава «ту-ґоу» з круасаном по дорозі на роботу – прийшли інші щоденні ритуали. Комусь усі ці зміни припали до смаку, але для багатьох людей всі ці речі стали величезним стресом. І справжнім випробуванням. Тому робота з хоум-офісу дозволяє переосмислити чимало щоденних ранкових звичок після пробудження. Якщо ви працюєте віддалено, знайдіть свій унікальний рецепт ранкових звичок-ритуалів перед роботою, і користуйтеся ним щодня. Звісно, окрім вихідних днів, коли й відпочити можна довше, і приділити час родині та іншим важливим справам.
Після тривалої роботи з дому буває складно повернутися до офісу. Думки про колектив лякають – тим паче, якщо це новий колектив, і ви нікого не знаєте; перспектива щодня прокидатися рано, щоб встигати на роботу вчасно – теж не надто радують. З іншого боку, можна розглядати повернення в офіс як чудовий спосіб дисциплінувати себе і встигати більше. Та й життя стає активнішим, коли кожного дня йдеш вранці на роботу, а повертаєшся ввечері. Чи пізно ввечері, адже після роботи можна запланувати безліч активностей: зустрічі з друзями чи колегами, прогулянка вечірнім місто чи відвідання заздалегідь запланованих заходів.
Повернення в офіс після роботи віддалено може супроводжуватися неприємним періодом адаптації. Доводиться відмовлятися від багатьох звичок віддаленого працівника – наприклад, засиджуватися допізна за роботою, пізній підйом чи гнучкий розподіл робочих завдань впродовж усього дня, можливість у будь-яку мить зробити перерву. Але пройшовши болючий період адаптації, ранкові збори перед роботою допоможуть структурувати ваш початок дня і все встигати.
Жінки століттями були «прикуті» до кухні, виховання дітей та ведення домашнього господарства, що також, на жаль, простежується в наш час. Для великої кількості жінок відповіддю на питання «Що не так з роботою на хоум-офісі?» буде наступне: втома від домашніх справ і дітей-школярів, неможливість розірватися між побутом і робочими обов’язками та соціальний тиск, що чинить суспільство на жінок. Тому для багатьох жінок перехід від віддаленої роботи до офісу може стати справжнім спасінням. І полегшенням. Адже дітей після школи можна зайняти цікавими гуртками – англійська, ІТ-професії, творчість чи спорт – а на вечерю замовити щось із меню улюбленого закладу харчування.
А які б ви могли назвати недоліки роботи на хоум-офісі? Чи вдалося виробити певну методику, щоб долати недоліки віддаленої роботи? Якщо ні, спробуйте скористатися онлайн-таймерами на зразок Помодоро. Такі браузерні «фічі» дозволяють налаштувати навіть звукову атмосферу довкола вас. Обирайте, що вам більше до вподоби – шум дощу, гомін переповненої кав’ярні чи затишне потріскування вогнища в каміні – і працюйте півгодинними інтервалами по шість-вісім підходів. Цікавий досвід, між іншим.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.