UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Корпоративна культура
  5. Правила онлайн комунікації з колегами по роботі

Правила онлайн комунікації з колегами по роботі

16.11.2023 928Автор: Лоліта Платошкіна
Правила онлайн комунікації з колегами по роботі

Правила онлайн комунікації з колегами по роботі

16.11.2023     928Автор: 

Будь-який робочий колектив має внутрішні правила та етику спілкування, з якою HR намагаються познайомити кожного співробітника ще на початку співпраці. Якщо у компанії чітко окреслених правил та норм немає, слід дотримуватись стандартних правил етикету. І хоча сьогодні одна частина робочого колективу переведена на комбінований формат співпраці, а інша - на дистанційну роботу, правила етикету залишаються важливою складовою повсякденної успішної комунікації.

Правила поведінки в мережі завжди був темою для дискусій: До якої години можна розв'язувати робочі питання? Чи можна писати людині з приводу робочих питань на вихідних, якщо ситуація невідкладна? Як потрібно поводитись в чатах та при відеодзвінках? Та ще багато чого.

Спробуймо розглянути базові правила поведінки в онлайн-комунікації в цій статті, які ви можете використовувати в повсякденності та не перетинати межу робочому спілкуванні.

Правила онлайн-комунікації формуються відповідно місця, де вона відбувається: електронна пошта, робочі чати, особисті месенджери, відеодзвінок тощо.

Етика корпоративного спілкування онлайн

Відеодзвінки

Один з популярних зручних способів комунікації людей із використанням відео й аудіо зв’язку. На сьогодні майже всі користувачі цього виду зв’язку добре знайомі з відповідними правилами етикету. Проте ви можете бути бездоганним активним користувачем такого виду зв’язку, однак під час робочих комунікацій відео бар’єр може створювати певні незручності та проблемою для вільного спілкування. П’ять важливих правил успішної відеоконференції:

  1. Перевірте налаштування звуку та відеотрансляції.
  2. Знайдіть комфортне тихе місце для дзвінка.
  3. Вимикайте звук мікрофона, коли не розмовляєте, щоб подавити зайві шуми.
  4. Дивіться в камеру.
  5. Діліться потрібними файлами до початку зустрічі.

Робочі чати

В робочих чатах можна помітити більше систематизації та дотриманості правил комунікації. Найчастіше головні принципи закріплюються в чатах та в шапці зберігається важлива інформація щодо співпраці. Доволі негативно користувачами чатів сприймаються спами та флуди, за що можуть бути забанені адміністраторами. П’ять важливих правил користування робочими чатами:

  1. Не спамте зайвою інформацією.
  2. Вимикайте сповіщення чату.
  3. При звертанні, використовуйте відмітки чи теги імені користувача, щоб він побачив сповіщення.
  4. Якщо існує потреба, вирішіть питання в особистих повідомленнях.
  5. Ознайомтесь з усіма закріпленими повідомленнями в шапці чату.
онлайн чати width=

Електронна пошта

Розповсюджений корпоративний інструмент для спілкування людей - електронна пошта. Поштою найчастіше надсилають об’ємну інформацію та важкі файли: документи, договори тощо. Зручність такого способу спілкування полягає в тому, що існує факт спілкування і повідомлення ніхто не зможе видалити, там їх значно легше шукати. Таким чином забезпечується ще й захист файлів та інформації.

П’ять важливих правил користування робочими чатами:

  1. Будьте доброзичливі та чемні у спілкуванні.
  2. Використовуйте шаблони відповідей задля економії часу.
  3. Використовуйте підпис в кінці повідомлення із власними даними.
  4. Перевіряйте електронну пошту мінімум три рази в день.
  5. Намагайтесь чистити старі повідомлення обережно.

Особисті месенджери, повідомлення

Спосіб корпоративного спілкування, що дає можливість якнайшвидше прокомунікувати та отримати відповідь від співрозмовника. У кожного члена команди не відкрита пошта весь час, а месенджери та особисті повідомлення дозволяють швидко отримати фідбек. П’ять правил спілкування в месенджерах:

  1. Намагайтесь давати фідбек на кожне повідомлення співрозмовника.
  2. Враховуйте особистий час колег.
  3. Використовуйте нейтральний стиль спілкування.
  4. Використовуйте заплановані та відкладені повідомлення поза робочим часом.
  5. Користуйтесь голосовими повідомленнями зі згоди співрозмовника.

Правила корпоративного спілкування під час війни

В умовах воєнного часу в багатьох змінилося сприйняття і ставлення до людей, співробітників, особистого часу. Враховуючи власні особисті обов’язків та зовнішні подразники трапляється, не завжди вдається в спокійній та тихій атмосфері попрацювати. Але правила онлайн корпоративного спілкування під час війни так само актуальні:

  • Слухайте уважно, що говорять інші та з якою інтонацією, спробуйте вловити настрій співбесідника.
  • Не перебивайте оппонента, дайте йому закінчити власну думку.
  • Намагайтесь охайно, грамотно, зрозуміло вести листування, закінчуйте лист власними контактними даними.
  • Розвивайте емоційний інтелект, доброзичливість, співчуття.
  • Вивчайте мову жестів, тіла, міміки.
  • У вирішенні питань намагайтесь допомогти знайти рішення, а не фокусуйтесь на власних амбіціях.
  • Пропонуйте власну допомогу тим, хто її потребує.
  • Спілкуйтесь не тільки на робочі теми, знаходьте спільні теми та інтереси для комунікації.
  • Цікавтесь про зручний час для вирішення робочих завдань з колегами на релокейті.
  • З розумінням ставтесь до різниці в часі з робітниками на релокейті.

Сучасні формати роботи дозволили розширити можливості спілкування. Для команди це можливість підібрати найзручніший спосіб, найзручніший час для вирішення спільних питань та мітингів. Незалежно від формату роботи чи способу спілкування ніколи не можна нехтувати дотриманням поваги до співрозмовника, норм та правил спілкування в житті. Користуйтесь вищевказаними порадами, щоб зробити комунікацію приємнішою та ефективнішою.

Читайте також

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».

  • Піднімайся і йди30 серпень, 2024

    Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?


Часто шукають

↑ Вгору