Заради мрії працювати віддалено можна відмовитися від привабливих офісних умов праці, які можуть запропонувати в компанії на противагу віддаленій роботі. Чому привабливих? Та хоча б тому, що в атмосфері офісу і колективу легше налаштуватися на роботу. Але як залишатися організованими, якщо працюєте з дому, і не маєте змоги бачити щодня друзів-колег? Пропонуємо обговорити це питання, а також з’ясуємо, як не втратити продуктивність, працюючи віддалено.
Секрет ефективності дистанційної роботи полягає ось у чому: правила. Правила дозволяють лишатися організованими, а звідси випливає, що ваша продуктивність не «просідатиме» від зіткнення з реальністю, яку пропонує віддалена робота: робота з ліжка, робота в піжамі, робота на кухні в піжамі і нескінченними чашками кави і чаю.
І якщо ви не любите підкорятися правилам, ось вам інформація для роздумів – правила ви придумуєте самі. Ви адаптуєте свій день під робочі справи і відпочинок; а якщо гнучкий графік, ви самі вирішуєте, коли ви прокидатися і коли працювати, а коли можна дозволити собі розслабитися чи зайнятися домашніми справами. Вирішуєте лише ви. В цьому й полягає мистецтво балансу між робочим та особистим життям, а правила дозволяють унормувати весь ваш день, від миті пробудження і до вечірніх процедур перед сном.
Підсумуємо. Складно залишатися організованими, працюючи віддалено, якщо одразу не виробити собі низку правил. Намагайтеся дотримуватися їх щодня, і продуктивність вашої праці не постраждає.
А як щодо цифрових помічників – ґаджетів і їхніх неймовірних можливостей? Просто вдумаємося в це: раніше в людській історії – ще якихось двадцять-п’ятдесят років тому, – людям була недоступна та неймовірна функціональність і допомога, яку пропонують в наш час цифрові ґаджети. Пригадується епізод із першого сезону блискучого детективного серіалу Only Murders in the Building, коли помічниця відомої подкастерки в стилі «true crime» звіряє з дейлі-пленнером на планшеті, коли і які справи заплановані найближчими днями. На екрані її планшету видно, як помічниця перевіряє тижневий графік завдань і зустрічей. Звичайно, скласти робочий графік на тиждень простіше, аніж дотримуватися його. Та й особистого помічника поруч немає.
Але це все нюанси. Просто візьміть і опануйте один з численних дейлі-пленнерів, які можна встановити на смартфоні, ноутбуці чи планшеті. З іншого боку, хіба це не цікаве заняття – продумати власний робочий день і тиждень, відмітити заплановані справи в програмі-планувальнику справ, і просто дотримуватися графіка виконання робочих завдань? Що може бути простіше для дорослої людини? Так ви зможете на власному досвіді, без допомоги мотиваційних бестселерів і надихаючих відео на ютубі, пропрацювати найважливіші навички тайм-менеджменту. Навички, які завжди стануть вам у нагоді. Кожного дня. І якщо захочете в майбутньому розпочати власну справу, написати книгу чи зайнятися будь-яким трудомістким заняттям – ви знову і знову дякуватимете самому/самій собі, що змогли взяти під контроль власне життя завдяки розвиненим навичкам тайм-менеджменту.
Ще один важливий пункт, якщо хочете залишатися організованими, працюючи віддалено – встановити правила для всієї родини. І знову ми повертаємося до пункту з правилами. Якщо дорослій людині легше організувати себе і свою діяльність, то як бути з дітьми? Інколи буває недостатньо просто прочитати дітям міні-лекцію на тему «Важливість робочої атмосфери для тата/мами, які працюють віддалено». Але є вихід із ситуації – ігри та ігрова діяльність. Для дітей дотримування щоденних правил не будуть настільки обтяжливими, якщо ви загорнете їх у яскраву обгортку ігор, тобто навчите дітей слідувати щоденним правилам за допомогою ігрових ситуацій. Навіть ми, дорослі люди, любимо ігри і все, що з ними пов’язано, чи не так? А що вже казати про дітей. Використайте це знання на повну силу, щоб у ваші робочі години ви змогли працювати в тиші та спокої.
Якщо з дітьми чудово спрацює додавання ігрових елементів в усі аспекти життя, а також ваш власний артистизм і творчий підхід, то як бути з іншими відволікаючими факторами? Інтернет, ті ж самі ігри, серіали, та й просто звичайне людське бажання побути довше в ліжку на годинку-дві – можуть стати серйозною завадою на шляху вашої продуктивності, якщо працюєте віддалено. Продумайте кроки, щоб обмежити вплив відволікаючих факторів на ваші робочі години: вимикайте інтернет на телефоні та сповіщення в браузері від соціальних мереж, а особисті повідомлення перевіряйте під час обідньої перерви. Тим паче, матимете заняття, коли готуватимете обід. Так ви вбиваєте двох зайців одним пострілом: і робочі завдання не постраждають, і щоденний соцмережний голод задовільните під час приготування обіду. Чи будь-яку іншу мережну активність (скролінг стрічки новин, перегляд інстаграму тощо).
Якщо маєте можливість, придбайте робочий стіл, за яким можна працювати як стоячи, так і сидячи. Зміна положень під час роботи допоможе зберігати працездатність впродовж багатьох робочих годин. Попрацювали годинку сидячи, змінили положення. Годинка стоячи – і знову зміна положення. Подумайте, наскільки такий простий процес здатен урізноманітнити ваш звичний робочий день. А якщо додамо сюди зручне ергономічне крісло, атмосферно обладнане робоче місце, як на картинці нижче – отримаємо ще кілька балів до бажання щоденно займатися робочими справами, не втрачаючи ефективності. Здавалося б, такі дрібниці, але ці дрібниці в сумі неабияк мотивують залишатися організованими, якщо працюєте віддалено.
До речі, про організацію робочого столу і простору можна детальніше ознайомитися за цим посиланням. В статті ви знайдете поради щодо підтримування порядку на робочому столі, відокремлення робочого простору від сімейного та інші корисні рекомендації.
Звісно, комусь краще і зручніше користуватися віртуальним помічником. Але паперові планувальники мають одну цікаву перевагу перед електронними: ні з чим незрівнянне задоволення від викреслювання виконаних завдань. Та й невеликий записник завжди потрібно тримати під рукою, незалежно від того, чим займаєтеся: вирішуєте справи бізнесу, кодите чи пишете книгу. Привчіть себе до цієї чудової звички, вона вернеться вам сторицею.
Можна піти ще далі, завести кілька паперових записників: нотатник для творчих ідей, блокнот-мотиватор і дейлі-пленнер з календарем, в комірки якого ви вписуватимете заплановані справи, а потім, після виконання, з великим задоволенням їх викреслите. Чудове відчуття, насправді. Якщо зможете отримувати від нього справжнє задоволення, ви привчите мозок до виконання найскладніших робочих завдань, після яких мозок з радістю видасть вам нову порцію ендорфінів. Це ще один важливий крок до нашої цілі, як залишатися організованими, працюючи віддалено.
Після пробудження, коли почуваєтесь найбадьоріше, виконайте спершу найважливіші завдання. А потім можна приступати до легших задач. Хоча можна вчинити інакше – спочатку ви виконуєте незначні завдання, виконання яких потребує 5-10 хвилин, а після перерви на чай/каву вже можна братися до складніших завдань. Обирайте той варіант, який більше до вподоби, і комбінуйте їх собі на користь. Але про пріоритетність завдань все ж краще не забувати. Лишивши трудомістку задачу під кінець робочого дня, можна з нею не впоратися. Так, це завдання можна перенести на наступний день, але якщо постійно так робити, таких завдань може піднакопичитись чимало. Виконання завдань в порядку пріоритету допоможе подолати цю проблему.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?