Процес найму в кожній компанії проходить по-різному, проте жодне не відбувається без першої телефонної розмови. Це перший крок етапу працевлаштування спеціаліста в компанію. Саме перший дзвінок потенційному робітнику в компанію дозволяє значно скоротити час роботодавця, а також кількість можливих кандидатів, вибрати попередню кандидатуру для можливої майбутньої співбесіди. В свою чергу, для кандидата це можливість дізнатися більше про компанію та задати рекрутеру першочергові питання, щоб вирішити, чи продовжувати комунікацію далі.
Цілком зрозуміло, що телефонна розмова обмежує спілкування і не дає багато можливостей обом сторонам, як от: немає емоційного контакту, складніше порозумітися, обмеженість часом і ще багато чого. Саме тому до телефонної розмови з рекрутером слід готуватися серйозніше та формувати список питань, які слід задати перед походом на співбесіду. До того ж, перша розмова з рекрутерам по телефону іноді вважається невеликою співбесідою. Отже якщо ви вже домовились та зарезервували час для співбесіди по телефону, то наступні поради стануть в нагоді здобувачам.
Рекрутер телефонує здобувачу звісно ж з певною метою:
дізнатися чи актуальна для вас пропозиція (Цілком можливо те, що для вас пропозиція роботодавців більше не цікавить, адже ви закрили питання пошуку роботи на даному етапі),
чи фактично ви відповідаєте вимогам роботодавця (Найважливіше завдання, що доводиться вирішувати рекрутеру під час телефонного дзвінка: чи відповідає кандидат вимогам та запитам компанії. Іноді для цього він задає додаткові питання, щоб вияснити це),
зробити уточнення деталей резюме (Іноді резюме мають певні неясності та деталі для уточнень, тому цілком потребує вияснення. І телефонна розмова прекрасна можливість уточнити: останнє місце роботи, великі паузи в стажі роботи чи зміну сфери діяльності).
пропозиція виконати тестове завдання (Якщо вакансія має під собою перевірку якихось практичних навичок, то цілком можливо, що роботодавець запропонує тестове завдання. Погоджуйтесь на нього, якщо перевірили компанію, і уточнили в чому воно буде полягати, щоб захистити себе від нечесних роботодавців).
Під час телефонної співбесіди роботодавець може задавати незручні для вас питання, до яких також потрібно бути готовими. Питання можуть стосуватися як вашого останнього місця роботи, так і майбутнього. Ось деякі можливі.
Тож є над чим поміркувати і підготуватися трішки серйозніше, розглянувши різні варіанти відповіді.
Не відволікайтесь, слухайте уважно
Як часто ви помічали за собою, що після розмови не пам’ятаєте деталей розмови. Ще гірше, якщо ця розмова - співбесіда. Слухайте уважно, якщо потрібно візьміть блокнот - записуйте.
Оберіть зручну мить для розмови
Серйозно віднесіться до питання рекрутера, чи зручно вам розмовляти. Якщо час не слушний, то чесно дайте відповідь та попросіть про більш зручний час телефонної розмови, коли і вам буде зручно розмовляти.
Не відмовляйте рекрутеру на першій хвилині розмови
Якщо ви від самого початку отримали пропозицію, що не зовсім стосується вашої сфери діяльності, але відповідає спеціальності, не поспішайте відмовляти. Дослухайте пропозицію до кінця. Проте, якщо перше враження роботодавець залишив неприємне, краще відмовитись від пропозиції відвідати співбесіду.
Обговоріть заробітну плату в цілому
З рекрутером ви можете обговорити тільки відповідність заробітної плати вашим очікуванням, а всі деталі тільки з роботодавцем. Адже з ним вам доведеться вирішувати питання випробувального терміну тощо.
Пам’ятайте про свої переваги
Ви можете цілком оперувати в розмові своїми перевагами, і саме телефонна розмова слушна мить, адже саме рекрутер передасть цю інформацію роботодавцю. Перевагами можуть бути: досвід роботи, стаж роботи, знання англійської мови, додаткові вміння чи пройдені курси.
Поради для успішної співбесіди по телефону:
Отже телефонна розмова з рекрутером - перший крок до вашого працевлаштування. Обов’язково підготуйтесь до зідзвону та підготуйте перелік загальних питань, відповіді на які зможуть надати вам розуміння, чи підійде для подальшої комунікації цей рекрутер та компанія. Бажаємо удачі на телефонних співбесідах!
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?