RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Жизнь в коллективе
  5. Типи компліментів у діловому спілкуванні

Типи компліментів у діловому спілкуванні

8.10.2020 5973
Типи компліментів у діловому спілкуванні

Типи компліментів у діловому спілкуванні

8.10.2020     5973

Які компліменти допустимі у діловому спілкуванні

Компліменти завжди викликають позитивну реакцію. Робити їх вигідно, в тому числі і колегам. Так можна швидко налагодити контакт і побудувати довгострокові теплі взаємини. Але важливо навчитися робити компліменти правильно і вчасно. Розглянемо ці питання вже зараз, а також розберемо, які з приємностей допустимі в діловому спілкуванні.

Роль компліментів у робочих взаєминах

З колегами не завжди потрібно дружити, особливо якщо це не виходить само собою. Але важливо розташувати їх до себе, навчитися взаємодіяти з усіма членами колективу, щоб при роботі на загальний результат домогтися найбільшої ефективності.

Іншими словами, компліменти допомагають встановити теплі відносини зі співробітниками, створити позитивну загальну атмосферу на роботі. Головне, навчитися дотримувати тонку грань між делікатною похвалою і панібратством, яке може, навпаки, відштовхнути людину.

Перше, що варто запам'ятати — в діловому спілкуванні немає місця суто особистим взаєминам. Тобто і компліменти повинні стосуватися якихось професійних якостей, а не індивідуальних особливостей. Розберемо 5 типових приємностей, які найбільш часто використовують між собою колеги, а також розглянемо, чи припустимі вони в діловому спілкуванні.

Оцінюючі компліменти: чому вони недоречні

Звернення на кшталт «Яка класна в тебе футболка» або «Який ти розумний» не підходять для ділового спілкування. Перша фраза може бути застосована в неформальній обстановці з рідними і близькими, але не з колегами. Даючи оцінку, створюється відчуття зверхності, як ніби батько хвалить свою дитину. Колезі це може бути неприємно.

Фраза типу «Який ти розумний!» теж недоречна в ділових кругах. Вона підходить на роль похвали, але ніяк не компліменту.

похвала

Оцінка соціальної ролі колеги

Такі компліменти мають на увазі висловлювання поваги до роботи іншої людини, звичайно, вони є прийнятними майже завжди.

Щоб зробити приємне колезі, потрібно виділити якісь його професійні якості і підкреслити їх в зверненні. Наприклад: «Ви знайшли вдале рішення для цієї проблеми!» або «Ви добре виступили на семінарі, вся аудиторія слухала дуже уважно». Таким чином ви підкреслите значущість співрозмовника як фахівця, але не перейдете на особистості.

Емоційні компліменти

Вони прийнятні для тих, хто вміє щиро висловлювати свої емоції.

Щоб скористатися таким компліментом, потрібно правильно висловлювати свої думки. Елементарний приклад: «Ви хороший фахівець» і «Знаєте, ви так мені допомогли зі звітом!». Суть компліментів однакова, але другий варіант звучить набагато сильніше і приємніше.

Приємності від імені третьої особи

Такі компліменти універсальні. Наприклад: «Я чув, ви зробили крутий проект по інженерії!». Щоб правильно сформулювати комплімент, варто прислухатися до думки колег, фактів, які ви чуєте мимохідь. Можливо, хтось вчора обмовився про блискучу доповідь колеги? Використайте це в розмові!

Компліменти дії

Їх потрібно вживати своєчасно. Наприклад, вам колега підкинув вдалу ідею? Чудовий привід акцентувати увагу на його винахідливість і відзначити цю якість, зробивши комплімент. Однак важливо не перегнути палицю і не перейти на похвальні дифірамби. Можливо, вони і будуть приємними для колеги, але здоровими діловими відносинами таке спілкування вже не назвеш. Потрібно лаконічно зазначити винахідливість колеги і подякувати, але не більше того.

Як бачимо, говорити компліменти в діловому середовищі — це справжнє мистецтво, в якому немає місця фальші, лестощам і панібратству. Цьому дійсно потрібно навчитися, але старання виправдають себе повагою з боку колег і здоровим кліматом в колективі.

Читайте также

  • Що запитати в кандидата, щоб отримати його «так»?17 Февраль, 2025

    Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 Февраль, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік12 Февраль, 2025

    Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.

  • Бізнес, творчість, штучний інтелект: вчимося зараз, щоб потім не відставати10 Февраль, 2025

    Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.

  • Що не забути взяти на навчання за кордоном? 9 Февраль, 2025

    Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.


↑ Наверх