Компліменти завжди викликають позитивну реакцію. Робити їх вигідно, в тому числі і колегам. Так можна швидко налагодити контакт і побудувати довгострокові теплі взаємини. Але важливо навчитися робити компліменти правильно і вчасно. Розглянемо ці питання вже зараз, а також розберемо, які з приємностей допустимі в діловому спілкуванні.
З колегами не завжди потрібно дружити, особливо якщо це не виходить само собою. Але важливо розташувати їх до себе, навчитися взаємодіяти з усіма членами колективу, щоб при роботі на загальний результат домогтися найбільшої ефективності.
Іншими словами, компліменти допомагають встановити теплі відносини зі співробітниками, створити позитивну загальну атмосферу на роботі. Головне, навчитися дотримувати тонку грань між делікатною похвалою і панібратством, яке може, навпаки, відштовхнути людину.
Перше, що варто запам'ятати — в діловому спілкуванні немає місця суто особистим взаєминам. Тобто і компліменти повинні стосуватися якихось професійних якостей, а не індивідуальних особливостей. Розберемо 5 типових приємностей, які найбільш часто використовують між собою колеги, а також розглянемо, чи припустимі вони в діловому спілкуванні.
Звернення на кшталт «Яка класна в тебе футболка» або «Який ти розумний» не підходять для ділового спілкування. Перша фраза може бути застосована в неформальній обстановці з рідними і близькими, але не з колегами. Даючи оцінку, створюється відчуття зверхності, як ніби батько хвалить свою дитину. Колезі це може бути неприємно.
Фраза типу «Який ти розумний!» теж недоречна в ділових кругах. Вона підходить на роль похвали, але ніяк не компліменту.
Такі компліменти мають на увазі висловлювання поваги до роботи іншої людини, звичайно, вони є прийнятними майже завжди.
Щоб зробити приємне колезі, потрібно виділити якісь його професійні якості і підкреслити їх в зверненні. Наприклад: «Ви знайшли вдале рішення для цієї проблеми!» або «Ви добре виступили на семінарі, вся аудиторія слухала дуже уважно». Таким чином ви підкреслите значущість співрозмовника як фахівця, але не перейдете на особистості.
Вони прийнятні для тих, хто вміє щиро висловлювати свої емоції.
Щоб скористатися таким компліментом, потрібно правильно висловлювати свої думки. Елементарний приклад: «Ви хороший фахівець» і «Знаєте, ви так мені допомогли зі звітом!». Суть компліментів однакова, але другий варіант звучить набагато сильніше і приємніше.
Такі компліменти універсальні. Наприклад: «Я чув, ви зробили крутий проект по інженерії!». Щоб правильно сформулювати комплімент, варто прислухатися до думки колег, фактів, які ви чуєте мимохідь. Можливо, хтось вчора обмовився про блискучу доповідь колеги? Використайте це в розмові!
Їх потрібно вживати своєчасно. Наприклад, вам колега підкинув вдалу ідею? Чудовий привід акцентувати увагу на його винахідливість і відзначити цю якість, зробивши комплімент. Однак важливо не перегнути палицю і не перейти на похвальні дифірамби. Можливо, вони і будуть приємними для колеги, але здоровими діловими відносинами таке спілкування вже не назвеш. Потрібно лаконічно зазначити винахідливість колеги і подякувати, але не більше того.
Як бачимо, говорити компліменти в діловому середовищі — це справжнє мистецтво, в якому немає місця фальші, лестощам і панібратству. Цьому дійсно потрібно навчитися, але старання виправдають себе повагою з боку колег і здоровим кліматом в колективі.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливою навичкою для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.