Заради мрії працювати віддалено можна відмовитися від привабливих офісних умов праці, які можуть запропонувати в компанії на противагу віддаленій роботі. Чому привабливих? Та хоча б тому, що в атмосфері офісу і колективу легше налаштуватися на роботу. Але як залишатися організованими, якщо працюєте з дому, і не маєте змоги бачити щодня друзів-колег? Пропонуємо обговорити це питання, а також з’ясуємо, як не втратити продуктивність, працюючи віддалено.
Секрет ефективності дистанційної роботи полягає ось у чому: правила. Правила дозволяють лишатися організованими, а звідси випливає, що ваша продуктивність не «просідатиме» від зіткнення з реальністю, яку пропонує віддалена робота: робота з ліжка, робота в піжамі, робота на кухні в піжамі і нескінченними чашками кави і чаю.
І якщо ви не любите підкорятися правилам, ось вам інформація для роздумів – правила ви придумуєте самі. Ви адаптуєте свій день під робочі справи і відпочинок; а якщо гнучкий графік, ви самі вирішуєте, коли ви прокидатися і коли працювати, а коли можна дозволити собі розслабитися чи зайнятися домашніми справами. Вирішуєте лише ви. В цьому й полягає мистецтво балансу між робочим та особистим життям, а правила дозволяють унормувати весь ваш день, від миті пробудження і до вечірніх процедур перед сном.
Підсумуємо. Складно залишатися організованими, працюючи віддалено, якщо одразу не виробити собі низку правил. Намагайтеся дотримуватися їх щодня, і продуктивність вашої праці не постраждає.
А як щодо цифрових помічників – ґаджетів і їхніх неймовірних можливостей? Просто вдумаємося в це: раніше в людській історії – ще якихось двадцять-п’ятдесят років тому, – людям була недоступна та неймовірна функціональність і допомога, яку пропонують в наш час цифрові ґаджети. Пригадується епізод із першого сезону блискучого детективного серіалу Only Murders in the Building, коли помічниця відомої подкастерки в стилі «true crime» звіряє з дейлі-пленнером на планшеті, коли і які справи заплановані найближчими днями. На екрані її планшету видно, як помічниця перевіряє тижневий графік завдань і зустрічей. Звичайно, скласти робочий графік на тиждень простіше, аніж дотримуватися його. Та й особистого помічника поруч немає.
Але це все нюанси. Просто візьміть і опануйте один з численних дейлі-пленнерів, які можна встановити на смартфоні, ноутбуці чи планшеті. З іншого боку, хіба це не цікаве заняття – продумати власний робочий день і тиждень, відмітити заплановані справи в програмі-планувальнику справ, і просто дотримуватися графіка виконання робочих завдань? Що може бути простіше для дорослої людини? Так ви зможете на власному досвіді, без допомоги мотиваційних бестселерів і надихаючих відео на ютубі, пропрацювати найважливіші навички тайм-менеджменту. Навички, які завжди стануть вам у нагоді. Кожного дня. І якщо захочете в майбутньому розпочати власну справу, написати книгу чи зайнятися будь-яким трудомістким заняттям – ви знову і знову дякуватимете самому/самій собі, що змогли взяти під контроль власне життя завдяки розвиненим навичкам тайм-менеджменту.
Ще один важливий пункт, якщо хочете залишатися організованими, працюючи віддалено – встановити правила для всієї родини. І знову ми повертаємося до пункту з правилами. Якщо дорослій людині легше організувати себе і свою діяльність, то як бути з дітьми? Інколи буває недостатньо просто прочитати дітям міні-лекцію на тему «Важливість робочої атмосфери для тата/мами, які працюють віддалено». Але є вихід із ситуації – ігри та ігрова діяльність. Для дітей дотримування щоденних правил не будуть настільки обтяжливими, якщо ви загорнете їх у яскраву обгортку ігор, тобто навчите дітей слідувати щоденним правилам за допомогою ігрових ситуацій. Навіть ми, дорослі люди, любимо ігри і все, що з ними пов’язано, чи не так? А що вже казати про дітей. Використайте це знання на повну силу, щоб у ваші робочі години ви змогли працювати в тиші та спокої.
Якщо з дітьми чудово спрацює додавання ігрових елементів в усі аспекти життя, а також ваш власний артистизм і творчий підхід, то як бути з іншими відволікаючими факторами? Інтернет, ті ж самі ігри, серіали, та й просто звичайне людське бажання побути довше в ліжку на годинку-дві – можуть стати серйозною завадою на шляху вашої продуктивності, якщо працюєте віддалено. Продумайте кроки, щоб обмежити вплив відволікаючих факторів на ваші робочі години: вимикайте інтернет на телефоні та сповіщення в браузері від соціальних мереж, а особисті повідомлення перевіряйте під час обідньої перерви. Тим паче, матимете заняття, коли готуватимете обід. Так ви вбиваєте двох зайців одним пострілом: і робочі завдання не постраждають, і щоденний соцмережний голод задовільните під час приготування обіду. Чи будь-яку іншу мережну активність (скролінг стрічки новин, перегляд інстаграму тощо).
Якщо маєте можливість, придбайте робочий стіл, за яким можна працювати як стоячи, так і сидячи. Зміна положень під час роботи допоможе зберігати працездатність впродовж багатьох робочих годин. Попрацювали годинку сидячи, змінили положення. Годинка стоячи – і знову зміна положення. Подумайте, наскільки такий простий процес здатен урізноманітнити ваш звичний робочий день. А якщо додамо сюди зручне ергономічне крісло, атмосферно обладнане робоче місце, як на картинці нижче – отримаємо ще кілька балів до бажання щоденно займатися робочими справами, не втрачаючи ефективності. Здавалося б, такі дрібниці, але ці дрібниці в сумі неабияк мотивують залишатися організованими, якщо працюєте віддалено.
До речі, про організацію робочого столу і простору можна детальніше ознайомитися за цим посиланням. В статті ви знайдете поради щодо підтримування порядку на робочому столі, відокремлення робочого простору від сімейного та інші корисні рекомендації.
Звісно, комусь краще і зручніше користуватися віртуальним помічником. Але паперові планувальники мають одну цікаву перевагу перед електронними: ні з чим незрівнянне задоволення від викреслювання виконаних завдань. Та й невеликий записник завжди потрібно тримати під рукою, незалежно від того, чим займаєтеся: вирішуєте справи бізнесу, кодите чи пишете книгу. Привчіть себе до цієї чудової звички, вона вернеться вам сторицею.
Можна піти ще далі, завести кілька паперових записників: нотатник для творчих ідей, блокнот-мотиватор і дейлі-пленнер з календарем, в комірки якого ви вписуватимете заплановані справи, а потім, після виконання, з великим задоволенням їх викреслите. Чудове відчуття, насправді. Якщо зможете отримувати від нього справжнє задоволення, ви привчите мозок до виконання найскладніших робочих завдань, після яких мозок з радістю видасть вам нову порцію ендорфінів. Це ще один важливий крок до нашої цілі, як залишатися організованими, працюючи віддалено.
Після пробудження, коли почуваєтесь найбадьоріше, виконайте спершу найважливіші завдання. А потім можна приступати до легших задач. Хоча можна вчинити інакше – спочатку ви виконуєте незначні завдання, виконання яких потребує 5-10 хвилин, а після перерви на чай/каву вже можна братися до складніших завдань. Обирайте той варіант, який більше до вподоби, і комбінуйте їх собі на користь. Але про пріоритетність завдань все ж краще не забувати. Лишивши трудомістку задачу під кінець робочого дня, можна з нею не впоратися. Так, це завдання можна перенести на наступний день, але якщо постійно так робити, таких завдань може піднакопичитись чимало. Виконання завдань в порядку пріоритету допоможе подолати цю проблему.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?