Працюючи віддалено, багато людей не надають великого значення правильній поставі. Працюють, як прийдеться і де прийдеться. Так, саме так, адже багато хто любить з кавою чи охолоджуючим напоєм піти на балкон, влаштуватися там на незручному стільці і працювати за ноутбуком. Або ж інший варіант – влягтися на дивані, покласти ноутбук на коліна і сильно нахилити голову вперед. Зрозуміло, це шкодить нашому здоров’ю, і покласти край цьому може облаштування затишного робочого місця у вашому помешканні.
З’ясуємо, як це зробити – тим паче, інженерного диплома для цієї справи не потрібно.
Навіть в однокімнатній квартира можна влаштувати собі робоче місце. Звичайно, це зробити складніше, ніж у двох- чи трикімнатній квартирі, бо обмаль місця. Але якщо добре постаратися, все можливо. Але врахуйте, що диван, ліжко та кухонний куточок – вже відкидаємо. Проявіть винахідливість, а години продуктивності потім все повернуть.
Ваше затишне робоче місце не повинно бути захаращеним. Це негативно позначається на продуктивності. Крім того, шукати щось серед накиданих на купу паперів – теж дратівливе заняття. Постійні пошуки потрібних вам речей ведуть до появи стресу. А в нас завдання – мінімізувати його, створивши затишне робоче місце. А не збільшувати.
Ці речі, особливо стілець – ваші інвестиції в здоров’я вашого хребта і організму в цілому. Крім того, не забуваємо що клавіатура повинна розташовуватися на певній відстані від підлоги, щоб передпліччя розташовувалися паралельно підлозі. Неправильне положення рук над клавіатурою – це практично стовідсотковий шанс заробити в майбутньому артрит суглобів, тунельний синдром чи інше неприємне захворювання. А оскільки в майбутньому, найімовірніше, працювати теж доведеться – і це чудово, хіба ні? – правильну постановку рук можна вважати вдалою інвестицією у ваше майбутнє. Як і затишне робоче місце у вашій квартирі.
Що ж робити, якщо немає можливості придбати дорогий ергономічний стілець? По-перше, подбайте про те, щоб за певний час наскладати на хороший стілець, а до того часу підкладайте тверду подушку або щільно складений рушник під сідниці, щоб забезпечити правильний вигин хребта під час сидіння за комп’ютером.
І навіть якщо ви живете в невеликому помешканні, обирайте стіл середніх розмірів. Як мінімум. Такий столик, як у фільмах, коли студенти чи учні сидять кожен за своїм місцем – відкиньте одразу. В ідеалі ваш стіл повинен бути таких розмірів, щоб на ньому можна було розмістити предмети, документацію чи інструменти, які допомагають вам в роботі: телефон, ноутбук, планшет, канцелярське приладдя.
З монітором простіше – ви розташували його на рівні очей, підклавши під нього щось за потреби, то з ноутбуком так не вийде. Але з ноутбуком є чудове рішення – придбати usb-клавіатуру, навіть найдешевшу, і ви зможете по-людськи працювати за клавіатурою, а не викручувати руки в неприродному положенні, намагаючись пристосуватися до ноутбука. Але не забувайте за професійні захворювання програмістів, копірайтерів та представників інших професію, які багато часу працюють за клавіатурою. Звичайно, в 20 чи 30 років про це не думаєш, але повірте – краще про такі речі потурбуватися замолоду, тоді й здоров’я збережеться довше. Мудре правило, перевірене тисячоліттями.
Ще один чудовий спосіб створити затишок і комфорт за робочим столом – одягнути хороші навушники і дозволити музичним вайбам додати вам бадьорості та натхнення. Музика володіє такою властивістю, тільки потрібно правильно її підібрати. Найкращий варіант – музика для роботи, ви знайдете багато плейлистів на ютубі чи іншому медіа ресурсі. Для багатьох людей працювати з музикою – це один з важливих пунктів, щоб абстрагуватися від власної квартири і перейти в робочий режим.
Навіть найкомфортніше, найзатишніше робоче місце не допоможе, якщо перестанете слухати своє тіло. Відчуваючи дискомфорт в тілі, змініть активність, перервіться від роботи. Це піде лише на користь.
Які види активності можете запропонувати своєму тілу?
Якщо у вас на певну годину запланована робоча онлайн-зустріч – не сидіть на стільці, а проведіть її стоячи. А чому б і ні? Двадцять хвилин чи пів години стоячи – і ви з великим задоволенням повернетеся в сидяче положення, щоб продовжити роботу.
Якщо втомилися, пройдіться кімнатою, здійсніть кілька телефонних дзвінків. Якщо по роботі немає наразі дзвінків – закрийте кілька «дружніх» дзвінків. Вже пізніше ввечері, коли вам захочеться відпочити чи побути наодинці, ви подякуєте собі, що зробили це раніше. Ось таке приємне продовження після праці за вашим затишним робочим місцем.
Подобаються наклейки, стікери, значки? Сміливо обклейте ними принтер, ноутбук та сканер. Якщо це робить ваше робоче місце затишним і комфортним, налаштовує вас на робочий лад – робіть це і не зважайте на жарти з боку рідних.
Якщо розмір столу дозволяє, поставте неподалік електричний чайник і все потрібне для чаювання. Чи кавування. Якщо вам подобається ця ідея міні-офісу в своїй квартирі – зробіть це. Тим паче, готуючи в процесі роботи 1-2 чашки чаю/кави щодня, ви вже заощадите трохи часу.
Щоб не вставати часто по воду, поставте біля себе склянку чи навіть пляшку чистої води. Тримайте під рукою горішки чи яблуко, щоб перекусити, якщо робота йде особливо натхненно, і не хочеться готувати час на приготування їжі. Але нехай це не перетворюється в щоденну звичку, гаразд? Передусім це ваше робоче місце, а не кухонний куточок.
І якщо коштів на дорогий ергономічний стілець у вас наразі може не бути, але придбати хорошу світодіодну лампу для вечірньої чи нічної роботи – не повинно скласти великих труднощів. Лампа потрібна, якщо ви працюєте в темряві. Не покладайтеся на те, що ваша клавіатура може підсвічуватися і вам не потрібне інше джерело світла. Потрібне, щоб не псувати зір.
Якщо не знаєте, як зробити робоче місце затишнішим – весь інтернет до ваших послуг. Підшукайте фотографії із схожим інтер’єром, почитайте корисні поради і лайфхаки інших людей, які зіткнулися з подібною проблемою. Ви здивуєтеся, скільки цікавих порад вам повідають інші люди.
Зелень. Багато зелені. Якщо ви її любите, звісно. Якщо ні – одного вазончика вистачить, щоб він нагадував вам про те, що за вікном існує природа. І триває ще літо.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?