Ті спеціалісти, які відчувають себе впевнено в компанії рано чи пізно потребують кар’єрного росту. Дехто з них мають на меті стати керівником чи очолити власний відділ. І це досить амбіційне бажання. Та чи готові вони справді стати керівником?
Посада керівника й справді приваблює. По-перше, це статус; по-друге, це більша заробітна плата; по-третє, цікавий досвід. Та чи гоготові ви заплатити за цей привабливий комфорт часом, силами та особистими навичками. Давайте розберемось, чи готові ви до нової відповідальної посади.
Стати лідером практично неможливо не навчаючись та не переймаючи досвід інших спеціалістів на керівних посадах. Подивіться досвід всіх успішних колективних керівників. На відміну від інших співробітників вони повинні мати лідерські навички і більш широке бачення справ компанії. Основна порада, для тих, хто мітить на керівну посаду - тверезо оцініть свої навички, можливості.
Хибна думка, що керівникові не обов’язково розбиратися в питаннях професійної спрямованості, а достатньо бути лідером та керувати робочими процесами. Керівник повинен бути професіоналом в тій сфері в якій працює. І вже на цій основі формувати навички керівництва, ніж навпаки. Ви повинні бути готові допомагати своїм колегам ідеями, підказками, якщо це буде потрібно, а не наймати додаткових людей спеціалістів для цього.
Відчуття психологічної настроєності
Можливо, ви помічали, що спілкування з однією людиною по типу може бути зовсім різною ніж з іншою. Таке трапляється тому що всі люди різні. Саме тому керівник повинен вміти сонастроюватись із кожним спеціалістом, з яким йому доводиться спілкуватися. Цей особливий навичок підкорити може не кожний: вчіться та практикуйтесь.
Критичне мислення дає змогу подивитися на одну ситуацію чи проблему з різних сторін. Саме цього інколи не вистачає звичайному робітникові, який навіть не замислюється над зовнішніми причинами чи процесами. А керівникові якраз допомагає критично поставитись до обставин і обрати найбільш зручний.
Здатність швидко пристосовуватись до обставин
Керівник на своїй посаді повинен вміти швидко пристосовуватись до обставин. Часто бажане не є дійсністю, тому треба швидко підбирати зручні нові шляхи пошуку рішень.
Від звичайних робітників часто можна почути фразу: «Не має енергії чи сил». А у керівника не має часу на скарги, він просто повинен мати енергію та зацікавленість.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?