Підбір співробітників в компанію - це завжди відповідальна та кропітка робота, особливо якщо мова заходить про найм вчорашніх студентів. Для роботодавців це відкриває додаткові можливості, як і труднощі. Справжнім викликом для роботодавця в такому випадку стає повна перевірка спеціаліста на професійну відповідність стосовно потреб та відкритій вакансії. І це цілком логічно, навіть молодий спеціаліст повинен мати потужну базу знань, щоб з чогось розпочати. Проте, щоб бути конкурентним на ринку праці, необхідно мати ще дещо. В сьогоднішній статі на Jobs.ua розбираємось, на що ще звертають увагу роботодавці при наймі вчорашніх студентів на роботу.
Чому вчорашній студент вигідний багатьом сучасним компаніям в якості нового співробітника? Цілком очікувана фінансова причина: такий спеціаліст дешевший на ринку праці. І це правда, адже молодий спеціаліст без досвіду роботу та практичних відпрацьованих навичок вартує менше. Не повірите, але багато компаній обирають для найму вчорашніх студентів, адже їх легше навчати ніж перевиховати старого спеціаліста. До того, молодий спеціаліст завжди має купу свіжих ідей, нестандартних поглядів і може таким чином привнести щось нове у вже стандартну випрацювану робочу модель.
Наявність внутрішньої енергії та мотивації
Безумовно, вчорашні студенти мають велику внутрішню енергію, бажання та мотивацію до роботи. Наймаючи молодого спеціаліста чи то вчорашнього студента, роботодавець має змогу вмотивувати інших працівників на продуктивність, створити продуктивну робочу атмосферу та влити молоду енергію в колектив.
Орієнтація в сучасних технологіях
Молодь росте разом з сучасними технологіями, тому не дивно, що більшість з них добре орієнтується і розбирається в сучасних технологіях. Сучасний світ змінюється щоденно, вчорашні студенти та молоді спеціалісти добре розбираються та орієнтуються в них. Це може бути на користь компанії підтримувати конкурентну перевагу в цьому питанні.
Творчість в розв’язанні задач
Вчорашні студенти та молоді спеціалісти - унікальні люди, що ще не пристосовані до стандартних рішень, вони можуть пробувати різні варіанти та різні підходи до вирішення завдань. Такі креативні нестандартні рішення чи ідеї можуть добре вплинути на деякі бізнес-процеси чи загалом вплинути на продуктивність компанії.
Вміння швидко навчатися
Одним із ключових навичок молодого спеціаліста, на який звертають увагу роботодавці, є здатність кандидата до навчання та засвоєння нових знань. Вчорашні студенти можуть не мати значний досвід роботи, але їх академічні досягнення та активність у навчанні можуть свідчити про їхню здатність швидко адаптуватися та засвоювати нову інформацію.
Комунікаційні та міжособистісні навички
Комунікативні навички важливі, мабуть, для будь-якої професії, і роботодавці звертають на них особливу увагу при наймі на роботу спеціалістів. Вміння ефективно спілкуватися з колегами, клієнтами та керівництвом є ключовими для успіху на робочому місці. Кандидати повинні також вміти працювати в команді та розв'язувати конфліктні ситуації. Вчорашні студенти можуть проявити себе з позитивної сторони, не соромитись, бути дружніми, допитливими в команді, чим привернути до себе увагу.
Стресостійкість та керування часом
Сучасний бізнес динамічним та швидкозмінним, тому роботодавці шукають кандидатів, які вміють ефективно працювати під тиском та керувати своїм часом. Здатність до стресостійкості допомагає вчорашнім студентам управляти різними завданнями й виконувати їх у відведений термін. А для багатьох спеціалістів це ще й можливість спробувати навчитися тайм менеджменту та навчитися виконувати свою роботу без кранчів.
Ініціативність, ідейність, варіація рішень
Роботодавці цінують кандидатів, які проявляють ініціативу та здатність приходити з творчими рішеннями. Вчорашні студенти, які можуть пропонувати інноваційні ідеї та бачити можливості там, де інші бачать тільки виклики - стають цінними спеціалістами для компанії.
Відповідність професійним цілям та цінностям компанії
Роботодавці також звертають увагу на те, наскільки кандидати відповідають цілям і цінностям компанії. Вчорашні студенти, які поділяють цінності та цілі компанії, більш схильні до плідної співпраці та розвитку в цьому колективі.
Досвід будь-якої роботи чи практика
Хоча вчорашні студенти можуть не мати значного досвіду роботи, будь-яка практика або стаж може бути цінним для роботодавців. Студенти, які виконали стажування або практику в сфері, пов'язаній з роботою, можуть мати перевагу перед іншими кандидатами. Не забудьте відмітити в резюме в якому закладі та коли ви проходили практику чи стажування, це також може вплинути на рішення роботодавця. Також цінним досвідом може стати проходження додаткових курсів іноземної мови, навичок суміжних спеціальностей тощо.
Сучасність та присутність в соцмережах
Задля розширення своїх можливостей роботодавці також можуть звертатися до соціальних мереж студентів, щоб отримати більше інформації про кандидатів. Огляд соціальних мереж кандидатів дозволяє роботодавцям більш детально оцінити їхні інтереси, хобі та ставлення до роботи.
Залучення вчорашніх студентів та молодих спеціалістів в компанію може стати для роботодавця хорошим рішенням та непоганим прибутком. Вчорашні студенти й справді можуть своєю присутністю привнести свіжі ідеї, енергію в команду. При наймі таких спеціалістів в команду звертайте увагу на їх бажання навчатися, розвиватися, враховуйте комунікабельність та вміння шукати рішення під різні ситуації. Обов’язково врахуйте й те, що сам роботодавець повинен дати змогу проявити себе молодому спеціалісту та продемонструвати свій потенціал та розвиток, а це значить, забезпечити правильні умови для росту та становлення в компанії.
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?