RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Методы управления персоналом
  5. Плюси і мінуси роботи в команді

Плюси і мінуси роботи в команді

27.04.2021 8475Автор: Олександр Мавлідінов
Плюси і мінуси роботи в команді

Плюси і мінуси роботи в команді

27.04.2021     8475Автор: 

Оскільки результативність роботи є її найкращим показником, людина увесь час намагається впроваджувати різні заходи, спрямовані саме на покращення можливостей виконавців та підсумкового результату праці.

Враховуючи суттєву обмеженість можливостей однієї людини, було придумане делегування обов’язків – певний поділ робочих етапів між колегами-працівниками. Делегування може відбуватися, як згідно вертикалі «керівник-підлеглий», так й поміж членами одного колективу, створюю чи такий тип «розподілу» завдань, яким є командна робота.

Так сучасне прагнення працювати ефективно створило справжній тренд на «командного ефективного гравця». Сьогодні, чимало серйозних роботодавців шукають до колективів своїх компаній саме «командних гравців», та вміння вдало працювати у команді з колегами, вважається суттєвою перевагою у конкурентній боротьбі між шукачами вакансій. Однак, принцип «гуртом й батька веселіше бити», виявляється спрацьовує не завжди, й такий вид роботи, як командна праця, має свої власні переваги й недоліки.

Чим стане доречною та чим може завадити спроба працювати у команді, й коли застосовувати саме командну роботу колективу, спробуємо розібратися нижче.

Іноді, навіть у вузьких спеціалізаціях трапляються ситуації, коли сам фахівець просто не в змозі самотужки впоратися із усією роботою, яка на нього очікує. У таких випадках, делегування задач доволі доречне, оскільки розподіл між кількома працівниками об’ємів необхідних робіт, обумовлює більш швидке виконання необхідного.

Проте, навіть, у такій, вочевидь, логічній ситуації, командна робота буде ефективною, лише за наявністю де-яких умов.

Присутності досвідченого керівника-лідера

Незважаючи на необхідність дотримання рівноправ’я серед членів команди та необхідної толерантності до думок колег, присутність у команді справжнього лідера просто необхідна для вдалої командної роботи. Гарно, коли всі розуміють, що потрібно робити, проте, при настанні складних та «нештатних» ситуацій, саме лідер зможе повести команду далі, організувати роботу та спрямувати зусилля команди в необхідному напрямку.

Наявності чітко визначеної мети роботи та грамотно розподілених завдань

Без виконання цього правила, навіть робота мега досвідчених фахівців не буде мати результативності командного труда. У більшості випадків, без мети та чіткого розподілу завдань, команда та її робота перетвориться на хаос та купу людей, які лише заважають один одному.

Наявності щирої взаємоповаги всередині колективу

Коли мова йде про спільну роботу, на перший план має виходити саме професійна повага, коли, незважаючи на власне ставлення до колеги, як до людини, ми все таки поважаємо його професійну думку, працюючи на спільний результат.

Наявності єдиного «бачення» усіма членами колективу необхідного результату

Правильна мотивація колективу, має не лише «зарядити» енергією та вірою в себе його членів, але й створити в усіх єдине бачення того, що, коли та у якому вигляді вони всі мають зробити у якості результату їхньої командної роботи. В іншому випадку, це призведе до дисонансу у роботі та очікуваннях працівників, виникненню в колективі відчуття омани та втрата мотивації й довіри до свого лідеру.

При ідеальному поєднанні всіх цих аспектів, командна робота матиме дійсно видатні результати та стане гарною «візитівкою» їх роботи, для кожного з членів команди та надаватиме чимало переваг.

Так, однією з таких значних переваг, фахівці вважають можливість «свіжого погляду з боку», яку надає саме командна робота. Навіть, якщо людина автоматично скоїть помилку, ті хто працюють поруч, зможуть помітити її, допомагаючи не зупиняти роботу та вдосконалити процес та результативність.

Наступною перевагою праці у команді, можна вважати виробку вміння взаємодії – якості, яка допоможе не лише під час роботи, но й при побудові кар’єри, й при різних обставинах у побутовому житті. Людині важливо вміти прислухатися до думки інших, знаходити порозуміння та компроміси, приймати власні помилки та допомогу й досвід інших колег.

До речі, можливість постійного обміну досвідом – це ще окрема перевага командної роботи, яка дозволяє постійно вчитися один в одного, людям, які працюють разом.

На що звернути увагу

Як вже говорилося вище, такі «плюси» робота у команді може принести лише за умов, коли вона налагоджена із врахуванням усіх нюансів такої праці. Наприклад, необхідність праці разом зовсім різних людей, може стати вдалим експериментом, лише, якщо всі ці колеги, зможуть «притертися» та спрацюватися один з одним.

Крім того, індивідуальність рівнів особистостей та характерів, може спричиняти численні напруги та сварки у колективі, які затримують роботу та можуть бути владнані, якщо в команді є дійсно авторитетний для більшості лідер. Також, всі люди, які мають працювати у команді, повинні усвідомлювати необхідність пошуків компромісу та прагнути згладжувати усі «гострі кути» суто мирним шляхом.

командна робота

Висновки щодо переваг роботи у команді

Резюмуючи, можна виділити наступні переваги роботи у команді:

  • більш швидке виконання роботи, у порівнянні з часом, що витрачає на роботу одна людина;
  • унікальний та ефективний досвід в налагоджуванні міжособистісних взаємин;
  • набуття вміння щиро поважати чужі думки, які не збігаються з власними;
  • можливість взаємного контролю, завдяки «свіжому» погляду з боку;
  • допомога у згуртуванні ефективного трудового колективу;
  • можливість обміну знаннями та досвідом, що є корисним для кожного працівника команди;
  • вміння знаходити компроміси навички вирішення конфліктних та спірних ситуацій суто мирним шляхом.

А, що з недоліками командної роботи?

Також, не слід забувати й те недоліки, які теж може мати спроба командної роботи колективу.

Не треба намагатися працювати командою, не маючи гідного лідеру. Його відсутність обумовить важке налаштування групи на загальний спільний темп роботи, та організувати сам робочий процес.

Треба пам’ятати про необхідність певного часу, який потрібен для знайомства та залагодження дій в колективі, який намагається працювати командою. Іноді, для плідної взаємодії різних особистостей та власників різних характерів може знадобитися надто забагато часу, й ви просто не матиме право на такі експерименти. В іншому випадку, різні особливості людей стануть на заваді порозумінню та можуть занапастити всю роботу команди.

Командна робота – це завжди підвищений ризик появи всіляких конфліктних ситуацій, тож треба завжди бути готовим до такого негативу та вміти своєчасно та гідно вирішувати ситуації суто мирним шляхом.

Також, коли командній роботи бракує організації, далеко не кожен член команди може вносити повноцінний та рівносильний внесок до загального результату та робочого процесу. Це призведе не лише до можливих конфліктів, але й суттєво заважатиме отриманню максимальних результатів від такого типу праці. Проте, швидко розібратися в тому хто переробляє, а хто «робить видимість» роботи, буває не так вже й просто.

Певним чином, можна сміливо говорити про низку переваг роботи командою, однак, більш ефективною вона стане лише у випадку, коли має гарну організацію та налагоджені всі свої аспекти. Серед таких важливих аспектів й наявність авторитетного лідеру, й розуміння спільної мети, й наявність щирої взаємоповаги між учасниками команди, й чітка мотивація та розподіл обов’язків. У разі браку хоча б одного з цих «елементів», трудовий процес в якості командної роботи буде тривати ще довший час, або «не рухатиметься з місця», в кращому випадку, демонструючи лише «видимість праці».

Зазвичай, за таких умов одразу втрачається головна перевага такої роботи в команді. бо командна робота не є лише «вдалим результатом», а й передбачає ефективний робочий процес, який здатен надавати всі ті переваги, про які ми говорили вище.

Задачею кожного лідеру та просто відповідального за роботу колективу працівника, є своєчасне розуміння того, чи ефективною стане командна роботу саме в конкретному випадку при необхідності виконувати певні завдання. Від того, наскільки досвідчений в плані командної роботи, колектив ви маєте та наскільки вірною була ваша оцінка необхідності застосуванні такого в-типу праці, буде залежатиме й те, чи вдосконалите ви результати роботи, чи лише згаєте такий дорогоцінний робочий час.

Читайте также

  • Безкоштовне розміщення вакансій та цікаві знижки на сайті Jobs.ua 5 Февраль, 2024

    Для наших Кращих Роботодавців!

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 Декабрь, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 Декабрь, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 Декабрь, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 Декабрь, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Наверх