RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. На работе
  5. Що таке кранчі на роботі та як їх уникати?

Що таке кранчі на роботі та як їх уникати?

30.03.2022 860Автор: Лоліта Платошкіна
Що таке кранчі на роботі та як їх уникати?

Що таке кранчі на роботі та як їх уникати?

30.03.2022     860Автор: 

За спостереженням менеджерів з персоналу, менше половини робочого персоналу вчасно приходять на роботу. Поняття “кранч” в рекрутингу буквально й означає перепрацювання на робочому місці. На роботі часто трапляються ситуації поодиночних випадків перепрацювання, проте коли це набуває масовості, переростає в цілу проблему, а іноді хворобу.

Згідно з дослідженнями Всесвітньої організації охорони здоров’я та Міжнародної організації праці, внаслідок тривалого робочого збільшилась кількість смертей, серцевих захворювань, головного болю, недосипання, депресивних станів тощо. Кілька місяців постійних кранчів цілком можуть призвести до серйозних проблем із здоров’ям. Саме тому компанії та самі працівники повинні тримати цю проблему під контролем.

З однієї сторони, проблема не першочергова, з іншої, й оком не моргнете, як постійні вимушені кранчі втягнуть вас у вимушену серію затримок на роботі, перепрацювань та вигорання. Чому виникають кранчі на робочому місці серед працівників?

Причини кранчу на робочому місці

Розберімося, чому кранчі можуть виникати на робочому місці.

Розмиті стандарти ставлення до часу

Щоденні запізнення, просинання, затримання вдома без всякої на тої причини можуть розмивати стандарти ставлення до часу у співробітників, особливо якщо  це норма для всіх. До речі, саме з такого безвідповідального ставлення до часу, починається порушення режиму дня в цілому, що є причиною багатьох інших проблем. Як часто з вами траплялось таке, що робота переслідувала вас будь-де в будь-який час? Розмиті стандарти ставлення до часу вимагають повертатись до роботи навіть вдома, навіть в вихідний, навіть на відпочинку. Відчуття не з приємних.

Завищені очікування від працівників

Ще однією причиною кранчів працівників є завищені очікування роботодавця або нереальні плани вироблення. Найчастіше це трапляється в авторитарному режимі управління. Проте може бути присутнє і жосткій атмосфері конкуренції, що утворюються спеціально для більших доходів та заробітків. На жаль, така атмосфера виснажує і призводить до швидкого вигорання спеціалістів, а для компанії до постійного потоку робочого колективу в інші компанії.

Відсутність тайм менеджменту

Тайм менеджмент - раціональний розподіл своїх ресурсів задля досягнення результатів в робочому процесі. При цьому відсутність тайм менеджменту негативно впливає як на колектив, якщо ці процеси не налагоджені, так й на співробітника, якщо він не може самостійно підпорядкувати свій робочий день. Стиль роботи самого керівника наслідують інші, а в кінцевому результаті це призводить до тотального виснаження команди.

Відсутність контролю та покарань

Якщо в колективі відсутні чіткі норми, правила, а також система контролю колективу, то це також призводить до кранчів на робочому місці колективом. Відсутність відповідальних за відмітки запізнень, а також покарань за таку поведінку ще більше розслаблює колектив, дозволяє самостійно встановлювати свій власний розпорядок дня. 

Відсутність корпоративної культури та внутрішніх норм

Якщо керівник не виказує власної стурбованості та зацікавленості в розв'язання проблеми кранчів, то і сам колектив навіть здогадуватись не буде про наявність такої проблеми. Тому якщо керівник націлений на подолання перепрацювань чи довгого засиджування співробітників на роботі, він повинен висловлювати власне ставлення до цього, або виказувати стурбованість в усній формі. Дуже багато залежить й від корпоративної культури, яку вибудовують керівники, адміністрація, менеджери з персоналу. Якщо в корпоративну культуру не входить правило поваги власного вільного часу, то навряд чи співробітники будуть його культивувати.

Уявіть собі, кранчі бувають за власним бажанням самого працівника та вимушені, коли керівник чи співробітник постійно навантажує тебе додатковими завданнями чи проханням про допомогу. А ви невзмозі відмовити чи заперечити. В будь-якому разі, намагайтесь уникнути кранчів, поставивши перед собою чіткі правила та принципи, яких будете дотримуватись за будь-яку ціну. 

Як уникнути кранчів

Якщо вас дістали постійні кранчі на роботі й ви маєте бажання це змінювати, то починайте послідовно привносити цю позицію у власне повсякденне життя.

Налагодьте розпорядок дня

Перше з чого необхідно розпочати - налагодити власний розпорядок дня. А це підйоми та похід до сну в один і той самий час. Це не тільки підпорядковує весь день, але й вчить самоконтролю, самодисципліні, що своєю чергою формує зібраність, свідомість, чіткість думок та дій. До того ж лише тривалий повноцінний сон здатен тримати нервову систему впорядку.

режим дня

Навчіться й правильно відпочивати після роботи та на вихідних, а це цілеспрямовані кроки до встановлення своїх власних життєвих та робочих принципів.

Встановіть свої робочі принципи

Робочі принципи допоможуть вам завжди дотримуватись чітких правил, що ви встановили для себе й не йти шляхом слабкості. Хай це будуть принципи, пов’язані з робочими процесами: вчасно приходити на роботу, робити не менше трьох великих перерв на день, на обідній перерві обов’язково активно відпочивати, встигати виконувати задачі за пів години до кінця робочого часу, щоб мати час спланувати наступний день тощо. Головне, щоб всі вони працювали на ваш успіх й допомагали поратись з труднощами в вашій роботі.

Виробіть власний темп роботи

Дуже важливо виробити власний темп роботи. По-перше, він допомагає тримати руку на пульсі та вчасно встигати виконувати задачі, поставлені керівником. По-друге, ви самостійно з часом можете оцінювати скільки часу вам необхідно на виконання тієї чи іншої задачі. По-третє, власний темп роботи тримає робітника постійно в ресурсі.

Плануйте та встановлюйте цілі

Власне планування та встановлення цілей справді здатне вплинути на кранчі на робочому місці. Якщо ви точно будете знати, скільки часу необхідно вам на виконання завдання, яким повинен бути її результат, що вам дасть своєчасне виконання завдання, то ви точно не згодитесь на додаткові кранчі після робочого часу. Є план, і ви його дотримуєтесь.

Відмовляйтесь від допомоги іншим, якщо не встигаєте

Якщо не хочете бути постійним учасником кранчів, то вмійте відмовитись від зайвої роботи, що вас просять про допомогу інші співробітники чи керівник. Якщо не вмієте казати ні, то вчіться цього, пояснюючи причину. Вагомою причиною може вважатися те, що ви ледь встигаєте закривати свої задачі. 

Беріть відпустки

Кранчі та перепрацювання дуже часто входять в звичайний режим співробітників. Повноцінні своєчасні відпустки допомагають розбавити таке положення справ, згадати про відпочинок та уникнути вигорання. Виснажені працівники частіше хворіють та беруть лікарняні. Вони втрачають мотивацію, тому відпустка навіть невелика, рятує ситуацію.

Як подолати кранчі роботодавцям

Маємо декілька порад й для роботодавців, що мають на меті подолати кранчі колективу на робочому місці:

  1. Налагодьте тайм менеджмент в колективі.
  2. Призначте відповідального за унормованість та перевірку відпрацювання кожного співробітника.
  3. Культивуйте чітку позицію щодо кранчів в корпоративній культурі.
  4. Вчіть співробітників свідомого ставлення до тайм менеджменту. 
  5. Власним прикладом формуйте негативне ставлення до кранчів.

Читайте также

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 Ноябрь, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


↑ Наверх