Спостерігаючи за публічними виступами знаменитостей та політиків, чи не кожен з нас мріяв говорити так само чітко, лаконічно і виважено, беручи в полон і камерну публіку в невеликому кінотеатрі, і величезний стадіон, який реве від захвату від кожного слова, кожної фрази. Все, що потрібно для цього – вміти триматися на людях і грамотно подати свої думки.
Звісно, на словах все просто. Здавалося б – що тут складного? Вийди і скажи публіці все, що ти хочеш сказати. А на практиці досить часто стається повний провал. Від хвилювання слова плутаються в голові і на язику, їх важко сформулювати в осмислені фрази. Тому не все так просто, як видається.
Недарма в Середньовіччі та в античні часи величезна увага приділялася опануванню ораторського мистецтва. Вміння точно і стисло сказати промову цінувалося у всі часи. І в наш час співробітник, який може виступити перед великою кількістю слухачів, який може зацікавити їх, приміром, продукцією чи послугами своєї компанії, буде високо цінуватися в очах керівництва. Чи потрібно додавати тут, які чудові перспективи відкриваються перед таким працівником? Швидке просування по кар’єрних сходах гарантовано.
Поглянемо, що кажуть деякі цікаві факти в наш гіпернасичений інформацією час:
Тому й не дивним є той факт, що, згідно досліджень, просунуте вміння спілкуватися з людьми в два рази важливіше за навик управління.
Якщо ви, намагаючись пояснити свою думку співрозмовнику, ловили себе на тому, що здатні пускатися в туманні заплутані пояснення, надто багатослівні, бо намагаєтеся в найменших деталях подати суть проблеми, але цим тільки ускладнюєте сприйняття ваших слів співрозмовником – ви належите до чуттєвого типу особистості. Таким людям складно вгамувати емоції, і це виливається в нестримний потік слів, слухаючи які ваші співбесідники втрачатимуть терпіння і дратуватимуться. І про адекватне сприйняття ваших слів навіть не йдеться.
Як подолати в собі ці хворобливу звичку до беззмістовного викладу думок?
Вправно застосовуючи все перелічене, ви довгий час зможете тримати в напрузі будь-яку аудиторію.
Вади мовлення – картавість, заїкання, шепелявість – це головний біль тих нещасливців, яким при народженні заєць сів на губу чи якась лиха сила перетиснула голос (метафорично висловлюючись). Таким людям зазвичай важко спілкуватися з іншими, бо заважають сформовані через це комплекси. Але можна поставитися до своєї вади мовлення як до виклику, і спробувати подолати їх. «Король говорить», але у власному виконанні. Пам’ятаєте цей шедевральний фільм? В ньому чудово зображене пекельне життя головного героя, який по нещасливому збігу стає монархом країни, а бути монархом означає багато спілкуватися, щодня контактувати з великою кількістю людей, а також виступати на публіці, постійно перебувати в об’єктиві камер і т.д. Не надто приємні заняття як для заїки.
Багато відомих акторів були заїками і змогли подолати свою ваду. Можливо ви здивуєтеся, але Брюс Вілліс, Джулія Робертс, Ніколь Кідман та Ентоні Хопкінс – добряче заїкалися свого часу, і спілкування з однолітками становило для них суцільний кошмар. І якщо вони змогли, то чому ви не зможете?
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?