RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Онлайн консультация юриста
  3. Зарплата / материальная ответственность

Зарплата / материальная ответственность #111296

Вопрос от Богдан ( 6 Сентябрь 2022):
доброго дня Пан,-і Юристе! у звязку з певними змінами обсягів та структури дрібнооптової торгівельної діяльності, я шукаю легальні можливості, ОКРІМ РЕЄСТРАЦІЇ ЯК ФОП, мати зрозумілий обсяг прав та обовязків, в статусі, наприклад, громадянина-підприємця. прочитавши ст 55 Госп Кодекса, я зрозумів, що в тексті прямо не дозволяється такий статус, однак, йде означення буття такого статусу, але без можливості реєстрації окрім як ФОП, а також обовязок його зареєструвати. можливості реєстрації окрім ФОП не означено і не деталізовано. ПИТАННЯ: ЧИ Є реальний механізм, детальний опис, список прав та обовязків громадянина-підприємця (за умови отримання доходів до 2 млн євро на рік, як вказано), який механізм його реєстрації (якщо його "немає" в списку), з метою перевірки чи влаштовує такий статус мене як сумлінного громадянина і чи задовольняє такий статус всі мої вимоги до такого роду держ реєстрації. вдячний за доступні Вам відомості, дякую за Ваш час та натхнення на розбір складного питання. Богдан, м. Київ

Ответ юриста ( 4 Октябрь 2022) :

Доброгодня! Відповідно до ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Ч. 1 ст. 50 Цивільного кодексу України передбачено, що право на здійснення підприємницької діяльності, яку не заборонено законом, має фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність: • - безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється; • - із залученням або без залучення найманої праці; • - самостійно або спільно з іншими особами. Громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 Господарського кодексу України. Стаття 128. Громадянин у сфері господарювання Господарського кодексу України визначає: 1. Громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. 2. Громадянин-підприємець відповідає за своїми зобов'язаннями усім своїм майном, на яке відповідно до закону може бути звернено стягнення. 3. Громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність: безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється; із залученням або без залучення найманої праці; самостійно або спільно з іншими особами. 4. Громадянин здійснює управління заснованим ним приватним підприємством безпосередньо або через керівника, який наймається за контрактом. У разі здійснення підприємницької діяльності спільно з іншими громадянами або юридичними особами громадянин має права та обов'язки відповідно засновника та/або учасника господарського товариства, члена кооперативу тощо, або права і обов'язки, визначені укладеним за його участі договором про спільну діяльність без створення юридичної особи. 5. Громадянин-підприємець здійснює свою діяльність на засадах свободи підприємництва та відповідно до принципів, передбачених у статті 44 цього Кодексу. 6. Громадянин-підприємець зобов'язаний: у передбачених законом випадках і порядку одержати ліцензію на здійснення певних видів господарської діяльності; повідомляти органи державної реєстрації про зміну його адреси, зазначеної в реєстраційних документах, предмета діяльності, інших суттєвих умов своєї підприємницької діяльності, що підлягають відображенню у реєстраційних документах; додержуватися прав і законних інтересів споживачів, забезпечувати належну якість товарів (робіт, послуг), що ним виготовляються, додержуватися правил обов'язкової сертифікації продукції, встановлених законодавством; не допускати недобросовісної конкуренції, інших порушень антимонопольно-конкурентного законодавства; вести облік результатів своєї підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства; своєчасно надавати податковим органам декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов'язкових платежів; сплачувати податки та інші обов'язкові платежі в порядку і в розмірах, встановлених законом. 7. Громадянин-підприємець зобов'язаний додержуватися вимог, передбачених статтями 46 і 49 цього Кодексу, а також іншими законодавчими актами, і несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність за завдані ним шкоду і збитки. Громадянин-підприємець може бути визнаний судом банкрутом відповідно до вимог цього Кодексу та інших законів. Стаття 55. Поняття суб'єкта господарювання 1. Суб'єктами господарювання визнаються учасники господарських відносин, які здійснюють господарську діяльність, реалізуючи господарську компетенцію (сукупність господарських прав та обов'язків), мають відокремлене майно і несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах цього майна, крім випадків, передбачених законодавством. 2. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці; 3) філії, представництва, інші відокремлені підрозділи господарських організацій (структурні одиниці), утворені ними для здійснення господарської діяльності. 3. Суб'єкти господарювання реалізують свою господарську компетенцію на основі права власності, права господарського відання, права оперативного управління та права оперативно-господарського використання майна відповідно до визначення цієї компетенції у цьому Кодексі та інших законах. Стаття 58. Державна реєстрація суб'єкта господарювання 1. Суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. 2. Державна реєстрація суб'єктів господарювання проводиться у виконавчому комітеті міської, районної у місті ради або в районній державній адміністрації за місцезнаходженням або місцем проживання даного суб'єкта, якщо інше не передбачено законом. 3. Для державної реєстрації суб'єкта господарювання подаються такі документи: рішення власника (власників) майна або уповноваженого ним (ними) органу у випадках, передбачених законом; установчі документи, передбачені законом для відповідного виду юридичних осіб; рішення Антимонопольного комітету України про згоду на створення, реорганізацію (злиття, приєднання) суб'єктів господарювання у випадках, передбачених законом; документ (документи), що засвідчує сплату засновником (засновниками) внеску до статутного фонду суб'єкта господарювання в розмірі, встановленому законом; реєстраційна картка встановленого зразка; документ, що засвідчує сплату коштів за державну реєстрацію. При створенні у процесі приватизації та/або корпоратизації відкритих акціонерних товариств повинен також бути поданий звіт про наслідки підписки на акції, затверджений Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. 4. Громадяни, які мають намір здійснювати підприємницьку діяльність без створення юридичної особи, подають реєстраційну картку встановленого зразка, що є водночас заявою про державну реєстрацію, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера громадянина - платника податків та інших обов'язкових платежів і документ, що засвідчує внесення плати за державну реєстрацію. 5. Власник (засновник) або уповноважені ним органи несуть відповідальність за невідповідність вимогам законодавства та недостовірність документів, що подаються для реєстрації. 6. Державна реєстрація суб'єктів господарювання здійснюється у строк не більше десяти днів з дня подання документів, зазначених у цій статті. Реєструючий орган зобов'язаний протягом цього строку видати суб'єкту господарювання свідоцтво про його державну реєстрацію. 7. На печатках і штампах суб'єкта господарювання повинен зазначатись ідентифікаційний код, за яким цього суб'єкта включено до державного реєстру суб'єктів господарювання, або ідентифікаційний код громадянина-підприємця. 8. Свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта господарювання та копія документа, що підтверджує взяття його на облік в органах державної податкової служби, є підставою для відкриття рахунків в установах банків. 9. Відомості щодо державної реєстрації суб'єкта господарювання включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення. 10. Відомості щодо державної реєстрації суб'єкта господарювання, внесення змін до них підлягають опублікуванню реєструючим органом у спеціальному додатку до газети "Урядовий кур'єр" та/або офіційному друкованому виданні органу державної влади чи органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням суб'єкта господарювання протягом десяти днів з моменту проведення державної реєстрації суб'єкта господарювання (внесення змін до відомостей державної реєстрації) в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. 11. Порушення встановленого законом порядку створення суб'єкта господарювання або недостовірність чи невідповідність вимогам законодавства документів, що подаються для його реєстрації, є підставою для відмови в державній реєстрації суб'єкта господарювання. Відмова у реєстрації суб'єкта господарювання з інших мотивів не допускається. 12. Відмову в державній реєстрації суб'єкта господарювання може бути оскаржено в судовому порядку. 13. Діяльність незареєстрованого суб'єкта господарювання, який підлягає державній реєстрації, забороняється. Доходи, одержані таким суб'єктом, стягуються до Державного бюджету України у встановленому законом порядку. Отже, враховуючи вищезазначене для здійснення підприємницької діяльногсті необхідно провести державну реєстрація фізичної особи як підприємця тобто зареєструвати ФОП (фізична особа підприємець) - це і є громадянин-підприємець.

Зарплата / материальная ответственность, другие вопросы

    Олена ( 9 Август 2024)

    Добрий день! Чи рахується робота у вихідні ( по графіку) чи святкові (в Україні) дні понаднормовою( якої по ст.65 КЗпП) має бути не більше 120 годин на рік? Чи понаднормова робота і вихід у вихідний це дві різні системи обліку? Бо зіштовхнулася з ситуацією,коли кадровий відділ не дозволяє вивести працівника у вихідний день ,аргументуючи перевищенням в 120 понаднормових годин за рік. Дякую

     Посмотреть ответ

    Вікторія ( 2 Июль 2024)

    То я не зрозуміла. То без коефіцієнта, чи з? Можна виплачувати матеріальну допомогу тренерам ДЮСШ

     Посмотреть ответ

    Вікторія ( 2 Июль 2024)

    В якому розмірі можна виплачувати матеріальну допомогу тренерам ДЮСШ? З коефіцієнтом, чи без?

     Посмотреть ответ

    Вікторія (28 Июнь 2024)

    У школі працює зовнішній сумісник вчитель і має навантаження 9 годин. Чи в період канікул правомірно не виплачувати йому з/п-ту?

     Посмотреть ответ

    Оксана ( 1 Июнь 2024)

    Добрий день! Працюю в штаті ліцею, вчителем-дефектологoм, з навантаженням 18 годин( корекційно-розвиткові заняття з дітьми з ООП, які навчаються в інклюзивних класах). Чи має мені бути доплата 20% за роботу з дітьми з ООП. за постановою КАБІНЕТА МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 28 грудня 2021 р. № 1391 "Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти". З повагою, Оксана КОВАЛЕНКО

     Посмотреть ответ

    Тетяна (25 Май 2024)

    Добрий день. Допоможіть з таким питанням. Соціальний педагог працює в загальноосвітньому навчальному закладі на 0,75 ст. Протягом двох місяців здійснювала заміну тимчасово відсутнього працівника - практичного психолога (декретна відпустка). Чи має право соціальний педагог на встановлення доплати в розмірі до 50% за виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника?.

     Посмотреть ответ

    Наталія (15 Май 2024)

    Пройшла у 2024 році атестацію, як педагог- організатор(.10.04). Маю стаж 50 років, повну вищу освіту, нагрудний знак Відмінник освіти України, вищу кваліфікаційну категорію, педзвання старший учитель, а за педагога-організатора проатестована як спеціаліст 2 категорії Чи правильно це?

     Посмотреть ответ

    Крістіна ( 9 Февраль 2024)

    Доброго дня, чому в січні зрізали зарплату асистену вчителя, в той час як вчителям її підвищили? дякую

     Посмотреть ответ

    Світлана (24 Январь 2024)

    Добрий день. В колективному договорі підприємства прописано, що " Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат установлюються в колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством. Системами оплати праці є тарифна та інші системи, що формуються на оцінках складності виконуваних робіт і кваліфікації працівників. Тарифна система оплати праці включає: тарифні сітки, тарифі ставки, схеми посадових окладів і професійні стандарти (кваліфікаційні характеристики). Конкретні розміри посадових окладів фахівців, керівників встановлюються в кожному випадку індивідуально у відповідності з посадою, кваліфікацією, складністю та умовами виконуваної роботи." В ст. 6 Закон України "Про оплату праці" зазначено "Тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі тарифної ставки робітника першого розряду та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень розмірів тарифних ставок (посадових окладів). В колективному договорі згадка про міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення розмірів тарифних ставок (посадових окладів) відсутня. Посадові оклади спеціалістів, фахівців на рівні окладу прибиральниці. Чи є це порушенням? Чи є відповідальність? Як встановлюються на підприємстві міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення розмірів тарифних ставок (посадових окладів)?

     Посмотреть ответ

    Тетяна ( 5 Январь 2024)

    Доброго дня! можна консультацію з такого питання,я маю 0,5 ставки заступника директора з виховної роботи і 18 годин історії в ліцеї, чи можу я читати з січня 11 годин історї у філії ліцею по факту,мені аргументують у відділі освіти ,що я як заступник можу в рік прочитати по факту тільки 240 годин, у мене з 1 вересня по 29 грудня 2023 року вже є 198 годин, враховується навчальний рік чи фінансовий? дякую за відповідь

     Посмотреть ответ

Ищете работу?

Ищете персонал?

Часто ищут

↑ Наверх