- Работа в Украине
- →
- Онлайн консультация юриста
- →
- Другое
Другое #111544
Вопрос от Маргарита (14 Август 2023):
Підскажіть будь-ласка маючи другу кваліфікацію з одного предмету як вчитель музики, при переході на посаду вчителя біології , але залишившись в тому ж закладі, опираючись на нове положення про атестацію чи залишається кваліфікація за вчителем на новий предмет викладання?
Ответ юриста (17 Август 2023) :
Доброго дня! Присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам передбачає проходження ними атестації.
Відповідно до статті 50 Закону України «Про освіту» атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.
Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються або підтверджуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання.
Типове положення № 930 передбачає можливість присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам, які не мають відповідної педагогічної освіти. Зокрема, така можливість визначена пунктами 3.26 та 4.10 Типового положення № 930. При цьому обов’язковою умовою має бути наявність у педагогічного працівника іншої повної вищої освіти та проходження курсів підвищення кваліфікації на посаді, яку займає працівник. Зазначена норма застосовується з дня набрання чинності Типовим положенням (30.12.2010 р.).
Згідно пункту 4.10 Типового положення № 930 педагогічні працівники з повною вищою педагогічною або іншою повною вищою освітою, які до набрання чинності Законами України “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту” працювали й продовжують працювати у навчальних та інших закладах не за фахом, атестуються на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій та педагогічних звань як такі, що мають відповідну освіту.
Обов’язковою умовою присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам є наявність у них повної педагогічної або іншої вищої освiти за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра (пункт 4.1 Типового положення № 930).
Пунктом 4.3 Типового положення № 930 передбачено, що кваліфікаційна категорія “спеціаліст” присвоюється педагогічним працівникам з повною вищою освітою (які мають повну педагогічну або іншу вищу освіту за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра).
Типовим положенням № 930 щодо осіб, які не мають освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, осіб з освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, тобто щодо тих, які не мають повної педагогічної або іншої вищої освiти за освітньо – кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра, а також щодо керівників гуртків, секцій, студій, інших форм гурткової роботи, працівників, які працюють на посадах майстра виробничого навчання; культорганізатора; акомпаніатора; екскурсовода; інструктора з туризму; помічника директора з режиму, старшого чергового з режиму, чергового з режиму у загальноосвітніх школах та професійних училищах соціальної реабілітації; асистента вчителя – реабілітолога; консультанта психолого – медико – педагогічної консультації, незалежно від рівня здобутої ними освіти, присвоєння та підвищення ними кваліфікаційних категорій не передбачено. За результатами атестації їм присвоюються тільки тарифні розряди (пункт 4.11 Типового положення № 930).
Кваліфікаційна категорія, присвоєна педагогічному працівнику за результатами атестації, може змінюватися лише за рішенням атестаційної комісії (пункт 3.30 Типового положення № 930).
У разі прийняття атестаційною комісією позитивного рішення керівник закладу або органу управління освітою протягом п’яти днів після засідання атестаційної комісії видає відповідний наказ про присвоєння кваліфікаційних категорій (встановлення тарифних розрядів), педагогічних звань.
Другое, другие вопросы
Ярослава (18 Ноябрь 2024)
Як порахувати юридичний стаж ?
Працювала секретарем судового засіданні та документознавцем. Чи можна це стаж враховувати? Дякую
Посмотреть ответ
Вікторія ( 7 Ноябрь 2024)
Доброго дня, таке питання родич має группу 2 інвалідності з неврології отримав її в 2018 році, у 2023 році мсек продовжив дію групи до 2026 року. Скажіть будьласка, згідно з новим законом про мобілізацію він повинен заново проходити влк чи ні? Якщо в 2023 мсек продовжив группу до 2026? І скажіть система резерв +зависла і він не встиг оновити дані, що треба робити платити штраф 17000 і оновляти дані чи вже пізно і чи потрібна заново влк якщо мсек продовжив зимою 2023 до 2026
Посмотреть ответ
Віктор (24 Октябрь 2024)
Я працюю в історико-культурному заповіднику. З 2015 р. після скорочення частини наукових посад було введено посаду фахівець без зазначення спеціалізації з відповідним добровільно-примусовим переведенням, не змінюючи функціоналу, змісту попередньої роботи, і,в тому ж самому науковому підрозділі. Оскільки в жодному нормативному документі галузі культури подібна спеціалізація не визначена, то наслідком стало не лише формальна дискваліфікація, а й позбавлення всіх соціальних за списком Кабміну (Постанова № 82 від 22.01.2005).
Чи існують на даний час механізми усунення створеної дискримінаційної ситуації ? І які існують для працівника загрози в подальшому, наприклад, при призначення пенсії?
Посмотреть ответ
Алла (18 Сентябрь 2024)
Добрий день. Чи правомірно змушувати бути в укритті під час тривоги класного керівника зі своїми учнями та відповідати за них, якщо в цей час у його учнів за розкладом має бути урок, який веде вчитель-предметник? Хто має бути з дітьми класний керівник, чи вчитель, який за цей урок (хоч він і не відбувся через тривогу) отримає гроші/зарплату? Хто несе відповідалтеість за життя дітей під час тривоги в укритті, той читель у якого за розкладом урок, чи класний керівник, якого призначено наказом по школі?
Посмотреть ответ
Роман (17 Сентябрь 2024)
Добрий день.
Маю проблему, у підрозділі на посаді "інженер з систем водогону" працює особа яка є засудженою, та позбавлена права обіймати певні посади, та виконувати організаційно-розпорядчі функції, чи відноситься посада "інженер з систем водогону", до таких які пов'язані з організаційно-розпорядчими функціями?
Дякую.
Посмотреть ответ
Віталія (15 Сентябрь 2024)
Добрий вечір! Чи існує юридично встановлений порядок на розподіл класного керівництва між вчителями? Склалась така ситуація, що на паралелі набирають лише два перших класи (А, Б) , а вчителів-претендентів троє. Так як зараз вони є класними керівниками 4-х класів (А, Б та В). Як вирішити це питання ? Хто в першу чергу має взяти клас, а хто залишиться без класного керівництва ? Є якийсь закон?
Посмотреть ответ
Олександра (10 Сентябрь 2024)
Добрий день. Підкажіть будь ласка, чи можу я працювати спеціалістом у відділі освіти, якщо я ще працюю на 0.25 ставки(навантаження на рік 197 годин) викладачем у Уманському педагогічному університеті)?
Посмотреть ответ
Юлія (18 Июль 2024)
Доброго дня! Маю диплом базову вищу освіту "бакалавр з менеджменту", чи відноситься цей рівень освіти до вищої? Та, чи маю право на тимчасове заміщення начальника відділу?
Посмотреть ответ
Євген (15 Июль 2024)
Доброго дня!
Чи можна дізнатись у Вас посилання на КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ ДОВІДНИК ПОСАД, ВИПУСК 8. М’ясна і молочна промисловість. Адже цікавить які кваліфікаційні вимоги до кандидата на посаду Оброблювач птиці.
Дякую
Посмотреть ответ
Вікторія (16 Июнь 2024)
Чи може директор школи забрати кілька годин у одного вчителя та віддати іншому?
Працюю вчителем зарубіжної літератури. Маю навантаження 23 години. На цій посаді я є єдиним і основним вчителем.Чи має право директор школи забрати у мене 5 годин та віддати педагогу- організатору( за посадою) без моєї письмової згоди?
Посмотреть ответ