RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Онлайн консультация юриста
  3. Другое

Другое #40984

Вопрос от Наташа ( 4 Июнь 2011):
Здравствуйте Олег Игоревич!Ответьте пожалуйста на мой вопрос. Имею ли я право пойти на пенсию в 50лет.Втечении многих лет моей дочери Ставили неправильный диагноз -глисты и гастрит (у неё была повышеная т-ра а позже начались рвоты .Всё открылось в 2000 г.Дочь потеряла зрение и срочно была оперирована в ИНХ .им Ромоданова .(Киев)По поводу гидроцефалии и удалении опухоли мозжечка больших размеров.Опухоль доброкачественная (Плексуспапилома и могла расти много лет) .С тех пор я дома .Ухаживаю за дочерью инвалидом 1 групы.Инвалидность наступила в 2000г.Дочери было 14 лет.Чтобы уйти на льготную пенсию нада заключение что что ребёнок был болен до 6 лет. Но пока дочь не потеряла зрение в карточке писали совсем другое.Получается что нет в карточке никаких даных. Что делать.Куда обращатся. 2.Слышала что если я ухаживаю за инвалидом 1групы могу уйти на пенсию в 50 .Это так или слухи?

Ответ юриста () :

нужно брать справку МСЕК, отказ в назначении пенсии и обжаловать его в суд стоит это всего 3 грн.40 коп. правда на вашей стороне ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 22а-1015/07 Головуючий суддя у 1-ій Категорія статобліку - 21 інстанції - Геєць Ю.В. (справа №2а-129/07) У Х В А Л А ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 09 серпня 2007 року м. Дніпропетровськ Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого - Поплавського В.Ю.(доповідач) суддів - Уханенка С.А., Сафронової С.В., при секретарі - Портненко Т.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя на постанову Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 03 травня 2007 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про визнання незаконними відмови в призначенні пенсії та рішення про відмову у призначенні пенсії, - в с т а н о в и л а: Позивачка 23 січня 2007 року звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просила зобов'язати відповідача призначити пенсію за ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з 27.11.2006 року (з моменту звернення про призначення пенсії); стягнути з відповідача на її користь понесені судові витрати. Постановою Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 03 травня 2007 року позов було задоволено. Не погодившись з постановою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову суду та закрити провадження по справі. Свої доводи відповідач обґрунтовує тим, що суд неправильно оцінив норми чинного законодавства, в результаті чого зробив висновки, які не відповідають обставинам справи. Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав. Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачка має сина, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, хворого на цукровий діабет, що підтверджується висновком МСЕК НОМЕР_1 від 30.09.1999 року. В лютому 2006 року позивачка звернулася до Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя із заявою про призначення їй пенсії як матері інваліда з дитинства на підставі ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Комісія з призначення пенсії Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 30.11.2006 відмовила їй в призначенні пенсії, посилаючись на те, що до шестирічного віку інвалідність дитини не була встановлена. Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції вірно дійшов, що з таким висновком не можна погодитися, оскільки відповідач не правильно витлумачив норму закону. Так, згідно зі ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення» жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до восьмирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на пенсію за віком після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 15 років із зарахуванням до стажу часу догляду за дітьми (пункти "є" і "ж" статті 56). При цьому до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років, які мають право на одержання соціальної пенсії. Відповідно до розділу XV Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком, але не раніше ніж за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, за наявності не менше 15 років страхового стажу. При цьому до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років. Інструкція про встановлення груп інвалідності, затверджена наказом Міністерства охорони здоров'я України від 07.04.2004 №183 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.04.2004 за №516/9115, передбачає, що залежно від ступеня обмеження життєдіяльності встановлюють I, II, III групу інвалідності, а також причини інвалідності: загальне захворювання; інвалідність з дитинства; трудове каліцтво; професійне захворювання; поранення, контузія, травма, каліцтво і таке інше. При цьому зазначений нормативно-правовий акт не встановлює зв'язок причин інвалідності з терміном, коли такі причини були встановлені відповідним закладом. Таким чином, висновок суду про те, що відповідач порушив право позивачки на призначення пенсії за ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та виніс незаконне рішення №929 від 30.11.2006 про відмову в призначенні пенсії відповідає вимогам чинного законодавства. Доводи відповідача про те що вони керувалися листом-роз'ясненням, тому їх дії правомірні, не можуть бути підставами для скасуванні рішення, оскільки норми закону не містять таких застережень. Крім того, відповідачем не висувалися вимоги щодо проведення повторного обстеження та встановлення причинного зв'язку хвороби неповнолітнього та часу настання цієї хвороби. З урахуванням викладеного, колегія суддів не знаходить підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду. Керуючись ст.ст. 198, 200 КАС України, колегія суддів, - у х в а л и л а: Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя залишити без задоволення. ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ У Х В А Л А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 11 березня 2009 року м. Київ Вищий адміністративний суд України в складі колегії суддів: Бутенка В.І. (доповідач), Лиски Т.О., Чумаченко Т.А., Сороки М.О., Штульмана І.В., провівши в порядку касаційного провадження попередній розгляд адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про визнання незаконними відмови в призначені пенсії та рішення про відмову у призначенні пенсії, - в с т а н о в и в : У січні 2007 року ОСОБА_1 звернулась до суду із позовом, в якому просила визнати незаконною відмову Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя у призначенні пенсії на підставі ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення» як матері дитини - інваліда з дитинства та зобов'язати відповідача призначити їй пенсію з часу звернення, тобто з 27 листопада 2006 року. Постановою Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 03 травня 2007 року, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2007 року, позов задоволено. В касаційній скарзі Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, посилаючись на порушення судами першої і апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, ставить питання про скасування вказаних судових рішень і ухвалення нового рішення про відмову у задоволені позову. Колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав. Відповідно до ст.3 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку. Задовольняючи позов, суд першої інстанції обґрунтовано виходив з того, що дії Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя щодо відмови позивачу у призначенні пенсії суперечать вимогам п.3 Перехідних положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV та ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05 листопада 1991 року № 1788-XII, з чим обґрунтовано погодився і суд апеляційної інстанції. Так, відповідно до п.3 розділу XV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV, тимчасово, до прийняття відповідного закону жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до шестирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на призначення дострокової пенсії за віком, але не раніше ніж за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, за наявності не менше 15 років страхового стажу. При цьому до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років. Згідно із ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05 листопада 1991 року № 1788-XII, жінки, які народили п'ятеро або більше дітей і виховали їх до восьмирічного віку, і матері інвалідів з дитинства, які виховали їх до цього віку, мають право на пенсію за віком після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 15 років із зарахуванням до стажу часу догляду за дітьми. При цьому до числа інвалідів з дитинства належать також діти-інваліди віком до 16 років, які мають право на одержання соціальної пенсії. Судами попередніх інстанцій було встановлено, що позивачка має сина ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 народження, хворого на цукровий діабет, що підтверджено висновком МСЕК № 433 від 30 вересня 1999 року. У лютому 2006 року позивачка звернулась до відповідача із заявою про призначення їй пенсії, як матері інваліда з дитинства на підставі ст. 17 Закону України «Про пенсійне забезпечення», однак в цьому їй було відмовлено з тих підстав, що відсутня інформація про встановлення інвалідності дитині до досягнення нею 6-річного віку. За таких обставин, судами першої і апеляційної інстанцій було зроблено правильний висновок про неправомірність дій відповідача, оскільки наведені правові норми не містять в якості обов'язкової умови для призначення такого виду пенсії встановлення дитині інвалідності до досягнення нею 6-річного віку, а тому ними прийнято обґрунтоване рішення про задоволення позову. Доводи касаційної скарги зроблених судами першої та апеляційної інстанцій висновків не спростовують. За правилами ч.3 ст. 2201, ч.1 ст.224 КАС України, якщо відсутні підстави для скасування судових рішень, то суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін. Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судами попередніх інстанцій прийнято законні і обґрунтовані рішення, а тому підстав для їх скасування чи зміни не вбачається. Керуючись ст.ст. 220, 2201, 221, 223, 224, 230 КАС України, суд, - у х в а л и в : Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя залишити без задоволення, а постанову Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 03 травня 2007 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 09 серпня 2007 року без змін.

Другое, другие вопросы

    Вікторія (16 Июнь 2024)

    Чи може директор школи забрати кілька годин у одного вчителя та віддати іншому? Працюю вчителем зарубіжної літератури. Маю навантаження 23 години. На цій посаді я є єдиним і основним вчителем.Чи має право директор школи забрати у мене 5 годин та віддати педагогу- організатору( за посадою) без моєї письмової згоди?

     Посмотреть ответ

    Раїса Курбет (13 Июнь 2024)

    Доброго дня! Якщо працівник має освіту Бакалавр 1-го ступеню (економіст) стаж роботи за фпхом понад 10 років чи має право він влаштуватися на роботу до комунального підприємства на посаду провідного економіста?

     Посмотреть ответ

    Елена (11 Июнь 2024)

    Мой фоб там где я была трудоустроина не работает уже более трех месяцев, начальство выехала за границу, звоню узнать об увольнении и не могу не чего добиться, подскажите куда мне обращаться с этим вопросом

     Посмотреть ответ

    Галина (10 Май 2024)

    Професія "Склодув" відсутня в ЕТКД. Чи користуватися в роботі?

     Посмотреть ответ

    Анна (24 Апрель 2024)

    Доброго дня. Цікавить таке питання,чи має право на відстрочку чоловік у якого на утриманні троє дітей: перша дитина від попереднього шлюбу (сплачує аліменти),друга дитина від неофіційного першого шлюбу дружини (але дитина записана на батька,участі не приймає) і третя дитина спільна від теперішнього шлюбу

     Посмотреть ответ

    Марина (31 Март 2024)

    Добрый день. Мне осталось 12 месяцев до выхода на пенсию. Хочу поменять работу, при этом стать на учёт в центр занятости. Не отразится ли в будущем это на размер пенсии?

     Посмотреть ответ

    Світлана (26 Март 2024)

    Д.день! Норма робочого часу вчителя-дефектолога 18 годин на тиждень . Просимо вас надати нормативну-правову базу відпрацювання робочого часу вчителя-дефектолога, який працює в Медичній установі.

     Посмотреть ответ

    Наталія (25 Март 2024)

    Доброго дня. Державний заклад перебуває на стадії реорганізації шляхом приєднання до нової установи. Уже необхідно попереджати працівників про зміну умов праці та готувати штатний розпис для новоствореної установи. Підскажіть будьласка штатний розпис новоствореної установи повинен складатись лише з вакансій і через два місяці туди переводити людей чи зразу можна формувати штити з окладами персоналу, адже люди мають персональні надбавки і доплати, які значно впливають на фонд оплати праці затверджений штитним розписом? Дякую.

     Посмотреть ответ

    Ольга (15 Март 2024)

    Цікавить відповідь на таке питання. У грудні 2020 року отримала диплом магістра. У 2024 році атестуюся як вчитель початкових класів, але не маю курсів з підвищення кваліфікації за 2021 рік(за 2022 і 2023 роки маю 295 годин). Чи можу у такому випадку бути проатестована на II категорію?

     Посмотреть ответ

    Світлана (13 Март 2024)

    Доброго дня. На нашому підприємсві цех "А" з'єднують із цехом "Б" і утворюють цех із назвою "В". Посади фасувальник-пакувальник цеху "А" змінюються на посади фасувальник-пакувальник цеху "В". Як оформляти правильно: а) наказом про переведення на посаду в інший цех за згодою працівника (ч.1ст.32 КЗП) чи наказом про зміну назви цеху (без згоди працівника) (ч.2 ст.32 КЗП)?

     Посмотреть ответ

Ищете работу?

Ищете персонал?

Часто ищут

↑ Наверх