З появою держави зароджується державне регулювання ринкових відносин. До переходу капіталістичної економіки в монополістичну стадію втручання держави в економічні процеси носило локальний характер у переважній формі державного протекціонізму і державного боргу . Для ринкової економіки в умовах монополістичного капіталізму необхідні державна влада, державний порядок і державна ініціатива так само, як державний простір, державні кордони і державний господарський центр.Держава в сучасних капіталістичних країнах виступає як активна регулююча сила у відношенні ринкового і неринкового секторів економіки.Об'єкти державного регулювання - це сфери, галузі, регіони, а також ситуації, явища й умови соціально-економічного життя країни, де виникли або можуть виникнути труднощ, проблеми.Основні об'єкти державного регулювання: економічний цикл; секторальна, галузева і регіональна структура господарства; умови нагромадження капіталу; зайнятість; грошовий обіг; платіжний баланс; ціни; НИОКР; умови конкуренції; соціальні відносини, включаючи відносини між роботодавцями і працюючими по найманню , а також соціальне забезпечення; підготовка і перепідготовка кадрів; навколишнє середовище; зовнішньоекономічні зв'язки.Система суб'єктів регулювання ринкової економіки. Ця система знаходиться в процесі становлення і включає три підсистеми:1. Підсистему загальнодержавного регулювання економіки.2. Підсистему суспільного регулювання діяльності асоціацій, союзів , фондів різного роду і рівня, що беруть участь у загальнодержавному регулюванні і здійснюють саморегулюванні економічних відносин у локальних границях.3. Підсистему регулювання економіки в основній її ланці фірмами й організаціями, що функціонують у сфері виробництва і реалізації товарів і послуг і здійснюючий прямий менеджмент (у високорозвинених індустріальних країнах - маркетинговий менеджмент).
Джерело: Артемова Л.В. Инвестиции и инновации. Словарь-справочник от А до Я, 1998.