англ. external envіronment analysіs
аналіз стану і перспектив розвитку найважливіших з погляду даного підприємства суб'єктів навколишнього середовища ринку. Такий аналіз використовується в маркетинговій політиці. А.в.с. припускає розгляд наступних елементів ринкового середовища :
1. Галузі, тобто сукупності підприємств-конкурентів, що роблять аналогічну продукцію.
2. Даного товарного ринку - сукупності наявних тепер і потенційних споживачів.
3. Постачальників - сукупності підприємств, що є постачальниками або партнерами по кооперації даного підприємства.
4. Глобальних факторів зовнішнього середовища - сукупності правових, політичних, господарських , демографічних, морально-етичних, технологічних і інших умов зовнішнього середовища , у яких діє підприємство і на зміну яких підприємство не може робити безпосередній вплив.