Підприємство, що є єдиним великим постачальником товару або послуги. Монополія може підвищувати ціни, обмежувати пропозицію . По своєму походженню монополії поділяються на об'єднання в області комерційної діяльності (картелі, кулі, синдикати) і производственно-интегрированные комплекси (трести), а також об'єднання підприємств, що знаходяться під єдиним фінансовим контролем (концерни, корпорації). Особняком коштують т.зв. природні монополії. Вони доцільні там, де можливо знизити витрати при великому виробництві або збуті (економія від масштабу), що спостерігається в энерго- і газовому господарствах, телефонній мережі; природні монополії також виникають як результат володіння якими-небудь особливими природними ресурсами або науково-технічними нововведеннями.
Джерело: Бункина М.К., Семенов А.М., Семенов А.М. Макроэкономика, 2003.