UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Словник термінів
  3. Страхування
  4. Метод фокус - груп

Метод фокус - груп

Метод фокус - груп відноситься до якісних методів збору інформації і базується на використанні ефекту групової динаміки. Застосування даного методу припускає групову дискусію під керівництвом фахівця (модератора). Основним достоїнством даного методу є можливість оперативного одержання так називаної глибинної інформації в невеликій групі респондентів. Суть методу полягає в тім , що увага учасників фокусируется на досліджуваній проблемі (темі), з метою визначити відношення до поставленої проблеми, з'ясувати мотивацію тих або інших дій. Крім цього, даний метод дозволяє замовникові спостерігати за ходом проведення дослідження і робити відповідні висновки . Вартість фокус - групи відносно низька (наприклад, у порівнянні з глибинними інтерв'ю). Фокус - група може застосовуватися в сполученні з іншими методами (як кількісними, так і якісними) і як самостійний метод збору інформації. Відмінні риси фокус - груп На відміну від кількісних методів дослідження (наприклад, соціологічне опитування), що дає відповідь на питання 'Хто..?' і 'Скільки ..?', фокус - група дає відповіді на питання 'Як саме..?' і 'Чому..?' Другою особливістю є спосіб формування вибірки і методи збору інформації. У соціологічному (кількісному ) дослідженні базовим методом є опитування (особистий , телефонний), при якому респондентів, що представляють визначену категорію споживачів, опитують за єдиною схемою (анкеті). У фокус групі (якісному дослідженні ) застосовуються методи глибинного групового інтерв'ю, що дозволяють "витягти" з респондента інформацію, що не лежить на поверхні, що показує широкий спектр відносини до проблеми. Фокус - група є суб'єктивним методом дослідження (на відміну від соціологічного дослідження, що є об'єктивним методом збору й обробки інформації). Найчастіше фокус - групи використовуються для реалізації наступних цілей: генерування ідей; перевірка гіпотез для кількісних досліджень; підготовка інструментарію для кількісних досліджень; інтерпретація результатів кількісних досліджень; вивчення особливостей поводження окремих груп людей. Кількість учасників групи - від 8 до 12 чоловік. Як критерії добору учасників використовуються стать , вік, рівень доходів і т.д.


Шукаєте роботу?

Шукаєте персонал?

↑ Вгору