Завдання та обов’язки. Керує діяльністю підприємства роздрібної торгівлі. Спрямовує роботу підприємства на забезпечення високого рівня торговельного обслуговування покупців. Налагоджує ефективну взаємодію всіх підрозділів підприємства. Організує своєчасне постачання підприємства товарами в повному асортименті. Забезпечує високий рівень ефективності торговельного процесу, впровадження на підприємстві прогресивних форм торгівлі, вдосконалення технології оперативних процесів торгівлі, впровадження нового торгово-технологічного обладнання. Сприяє прискоренню обороту товарів та скороченню товарних втрат.
Організує комерційну та іншу торговельно-господарську діяльність підприємства. Забезпечує прибутковість діяльності підприємства, контролює збереження товарно-матеріальних цінностей. Комплектує персонал підприємства кваліфікованими кадрами. Розміщує працівників підприємства за видами робіт з урахуванням раціонального розподілу праці, їх професійною кваліфікацією. Контролює додержання на підприємстві безпечних умов праці. Організує розроблення заходів щодо економічного та соціального розвитку підприємства, їх виконання.
Систематично аналізує результати фінансово-господарської діяльності підприємства. Планує організаційно-технічні заходи щодо підвищення ефективності роботи підприємства, оптимізації товарних запасів, удосконалення форм торговельного обслуговування покупців. Контролює виконання правил і додержання норм охорони праці на підприємстві, санітарно-технічний стан підприємства, додержання працівниками вимог виробничої санітарії, особистої гігієни і зовнішнього вигляду, своєчасне проходження ними в установленому порядку медичного огляду.
Повинен знати: чинне законодавство України, що регламентує підприємницьку діяльність; нормативно-правові акти та документи з державного регулювання функціонування підприємств торгівлі та організації продажу продовольчих та непродовольчих товарів; правові засади захисту прав споживачів; законодавчі акти щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя споживачів; категорії і види стандартів, іншу нормативно-технічну документацію щодо сертифікації якості товарів та послуг у торгівлі; призначення та види торгово-технологічного обладнання; організацію бухгалтерського обліку та звітності; правила застосування штрих-кодів та сучасних комп’ютерних систем в торговому процесі підприємства; основи менеджменту персоналу; форми та методи організації та оплати праці; основи трудового законодавства; психологічні аспекти діяльності трудових колективів; норми службового етикету; правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії і гігієни.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта (спеціаліст, бакалавр, молодший спеціаліст) за одним з напрямів підготовки “Економіка і підприємництво”, “Менеджмент”, “Торгівля”. Післядипломна освіта в галузі управління (за винятком напряму підготовки “Менеджмент"). Стаж роботи за спеціальністю в сфері торгівлі: для спеціаліста — не менше 2 років, бакалавра та молодшого спеціаліста — не менше 3 років.