Завдання та обов’язки. Здійснює керівництво діяльністю управління (самостійного відділу). Забезпечує виконання покладених на управління (самостійний відділ) завдань певного напряму щодо формування та реалізації державної політики у сфері зайнятості, соціального захисту, соціального обслуговування населення, соціально-трудових відносин, виконання актів законодавства, що належать до компетенції Міністерства. Визначає ступінь відповідальності заступників начальника управління, керівників підрозділів у складі управління (самостійного відділу).
Вносить пропозиції щодо структури підрозділів, розробляє посадові інструкції працівників управління (самостійного відділу). Подає відповідно до законодавства пропозиції про призначення на посади та звільнення з посад працівників управління (самостійного відділу). Визначає політику і стратегію діяльності управління (самостійного відділу). Бере участь у складанні і реалізації державних і регіональних соціальних програм, у підготовці проектів законодавчих і нормативних актів з питань, що входять до компетенції управління. Розробляє прогнози з питань, що входять до компетенції управління. Розробляє пропозиції щодо інституційних та організаційних перетворень у сфері діяльності управління.
Здійснює організацію перевірок стану справ підвідомчих підрозділів та надає їх працівникам методичну і практичну допомогу. Узагальнює матеріали перевірок, готує керівництву доповідні записки, проекти наказів та розпоряджень. Виконує завдання вищих центральних органів виконавчої влади. Аналізує та оцінює стан справ у сфері діяльності управління (самостійного відділу). Вживає необхідних заходів щодо удосконалення організації його роботи, підвищення кваліфікації працівників. Здійснює контроль за веденням діловодства, зберіганням документів і справ.
Повинен знати: Конституцію України ; акти законодавства, що стосуються діяльності Міністерства; Закон України “Про державну службу” ; практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції управління (самостійного відділу); державну політику у відповідній сфері діяльності; особливості сфери діяльності управління (самостійного відділу); основи державного управління; соціально-психологічні основи управління; основи інформатики; відповідні профілюючі дисципліни, залежно від групи функцій державного управління щодо соціального захисту населення; правила роботи на комп’ютері; правила охорони праці та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги. Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст за однією із спеціальностей за профілем роботи). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж державної служби за фахом на керівних посадах — не менше 2 років або стаж роботи у відповідній сфері діяльності на керівних посадах — не менше 7 років.