Завдання та обов’язки. Бере участь у виконанні покладених на відділ завдань щодо соціальної допомоги населенню. Бере участь у розробленні проектів перспективних і річних планів розвитку ліжкової мережі будинків-інтернатів. Аналізує та узагальнює звіти та інформацію про роботу стаціонарних установ. Організовує матеріально-побутове, культурне та методичне обслуговування громадян, які перебувають у будинках-інтернатах (пансіонатах) для громадян похилого віку та інвалідів.
Розробляє типові положення про будинки-інтернати (пансіонати) для громадян похилого віку та інвалідів, відділень соціальної допомоги вдома, територіальні центри соціального обслуговування інвалідів, пенсіонерів, самотніх громадян похилого віку. Розробляє систему професійної та соціальної реабілітації інвалідів, їх працевлаштування, створення в регіоні та розвитку спеціалізованих підприємств з використанням праці інвалідів, надомних видів праці та інших форм зайнятості. Вивчає стан матеріально-побутового забезпечення та потреби різних груп самотніх непрацездатних громадян, вживає заходів щодо створення спеціалізованих служб для надання їм соціальних та інших послуг.
Координує в регіоні роботу з матеріально-побутового обслуговування пенсіонерів, інших соціально-незахищених громадян, надання цільової грошової, гуманітарної та натуральної допомоги таким особам. Веде картотеку паспортів стаціонарних установ, персоналу будинків-інтернатів, лікарів. Розглядає звернення від фізичних та юридичних осіб з питань, що належать до компетенції відділу, в установлені терміни і вживає відповідних заходів. Забезпечує чітку організацію діловодства у відділі. Аналізує та готує довідки, оглядові листи про стан роботи на місцях для керівництва.
Надає практичну допомогу з питань, що входять до його компетенції. Бере участь у розгляді проектів нормативно-методичних матеріалів, що стосуються питань вдосконалення соціального обслуговування населення та стаціонарних установ. Готує відповідні зауваження та пропозиції. Своєчасно і точно виконує рішення державних органів чи посадових осіб, розпорядження, вказівки і окремі доручення своїх керівників. За дорученням свого керівника виконує обов’язки, які передбачено характеристиками для споріднених за характером роботи посад. Додержується правил охорони праці та протипожежного захисту.
Повинен знати: Конституцію України Закон України “Про державну службу” ; акти законодавства, розпорядчі, інструктивні та методичні документи, що регламентують діяльність відділу; профілюючі дисципліни (залежно від функцій галузі, з якою пов’язана відповідна діяльність); практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції відділу; організацію обслуговування непрацездатних та малозабезпечених громадян, ветеранів війни та праці, інвалідів, багатодітних сімей, одиноких матерів; основи діловодства; державну мову; правила експлуатації комп’ютерної, обчислювальної та організаційної техніки; правила охорони праці та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги.
Провідний фахівець з організації служб соціальної допомоги:
повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст за однією із спеціальностей за профілем роботи) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за фахом державній службі на посаді фахівця I категорії — не менше 1 року або стаж роботи на посаді фахівця з організації служб соціальної допомоги I категорії — не менше 3 років.
Фахівець з організації служб соціальної допомоги I категорії:
повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації; для магістра — без вимог до стажу роботи; для спеціаліста — стаж роботи на посаді фахівця з організації служб соціальної допомоги II категорії — не менше 2 років; для бакалавра — не менше 3 років.
Фахівець з організації служб соціальної допомоги II категорії: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації; для спеціаліста — без вимог до стажу роботи; для бакалавра — стаж роботи на посаді фахівця з організації служб соціальної допомоги — не менше 2 років.
Фахівець з організації служб соціальної допомоги: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) без вимог до стажу роботи.