Завдання та обов’язки. Здійснює керівництво діяльністю відділення соціальної допомоги вдома (надалі відділення). Забезпечує виконання покладених на відділення завдань щодо виявлення одиноких громадян похилого віку та одиноких непрацездатних громадян, разом з представниками закладів охорони здоров’я, житлово-комунальних підприємств, громадських організацій. Обстежує їхні матеріально-побутові умови проживання, визначає потреби в одержанні матеріальної, натуральної, побутової та медико-соціальної допомоги, наданні різких видів послуг, встановлення зв’язків з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності на підставі акту обстеження, медичної карти (висновків лікарів про ступінь втрати здатності до самообслуговування), особистої заяви.
Укладає договір з громадянином, у якому передбачаються види послуг, що надаватимуться соціальним працівником відділення, здійснює підготовку особової справи громадянина, який приймається на обслуговування. Планує роботу відділення згідно з потребами громадян, складає графіки щодо встановлення періодичності і термінів надання послуг соціальним працівником. Встановлює зв’язок з підприємствами, установами, організаціями, в яких працювали громадяни, для надання різних видів послуг, здійснює контроль за їх якісним наданням, залучає до роботи громадські, приватні установи, організовує окремих громадян до пожертвувань тощо.
Інформує управління соціального захисту населення про стан обслуговування громадян, веде облік, складає та подає звітність відповідно до встановленої форми. Веде контроль за правильним веденням бухгалтерського обліку та звітності. Несе матеріальну відповідальність за наявність основних коштів, малоцінного інвентарю та устаткування. Контролює діяльність соціальних працівників, проводить їх навчання, забезпечує належні умови праці соціальних працівників, відповідає за ведення документації, облік та звітність відділення.
Веде облік одиноких непрацездатних громадян, які живуть у зоні дії відділення і які потребують сторонньої допомоги. Визначає число обслуговуваних громадян та обсяг роботи соціальних працівників з урахуванням характеру послуг, які надаються, розміру території в зоні обслуговування, наявності громадського транспорту тощо. Використовує нові форми обслуговування. Контролює якість надання соціальних послуг працівниками відділення та їх відповідність потребам громадян похилого віку та інвалідів, яких обслуговують.
Організовує прийом і розподіл гуманітарної допомоги між особами, яких обслуговує відділення. Координує діяльність громадських та інших недержавних структур у сфері соціально-побутового обслуговування громадян похилого віку та інвалідів. Організовує через органи охорони здоров’я, підприємства торгівлі, громадського харчування, комунального господарства та побутового обслуговування необхідну медичну та соціально-побутову допомогу. Вживає заходів щодо виконання заяв і пропозицій громадян.
Сприяє залученню позабюджетних коштів для надання безплатної допомоги малозабезпеченим непрацездатним громадянам. Здійснює підбір, раціональну розстановку, підвищення кваліфікації, атестацію та переміщення персоналу. Розподіляє посадові обов’язки між працівниками відділення з обумовленням їх взаємозамінності. Забезпечує контроль за додержанням персоналом правил охорони праці та протипожежного захисту.
Повинен знати: Конституцію України ; Закон України “Про державну службу” ; акти законодавства, регламентуючі, інструктивні та методичні документи, що стосуються діяльності відділення соціальної допомоги; Кодекс законів про працю ; профілюючі дисципліни (залежно від функцій галузі, з якою пов’язана відповідна діяльність); основи психології людини та соціально-психологічні аспекти допомоги особам пенсійного віку та інвалідам; санітарно-гігієнічні вимоги з догляду за хворими в домашніх умовах; основи громадянського права, опіки та піклування; пільги та переваги, що встановлені для ветеранів війни та праці; основи діловодства; державну мову; основи управління; правила експлуатації комп’ютерної, обчислювальної та організаційної техніки; правила охорони праці та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги. Повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж державної служби за профілем роботи — не менше 2 років або стаж роботи у відповідній сфері діяльності на керівних посадах — не менше 5 років.