Завдання та обов’язки. Бере участь у виконанні покладених на відділення соціальної допомоги вдома (надалі — відділення) завдань. Виявляє одиноких непрацездатних громадян, які живуть у зоні обслуговування та тих, хто потребує соціальної підтримки. Визначає характер та обсяг соціальної допомоги, яку вони потребують. Надає допомогу під час оформлення документів для прийняття на обслуговування нестаціонарними та стаціонарними установами органів соціального захисту населення для опіки та піклування, на отримання матеріальних та натуральних видів допомоги, пільг та переваг.
Сприяє госпіталізації в лікувальні установи. Підтримує зв’язки з трудовими колективами, де раніше працювали громадяни, які потребують допомоги, ветеранськими організаціями, благодійними фондами, іншими громадськими організаціями з метою надання допомоги громадянам похилого віку та інвалідам. Надає необхідні консультації з соціальних питань. Надає допомогу під час вирішення питань, що пов’язані з наданням соціальної допомоги тим, хто її потребує, в тому числі в ремонті житла, забезпеченні паливом, одягом, безкоштовним харчуванням.
Контролює своєчасне, повне та якісне виконання послуг підприємствами, закладами, установами, організаціями тощо, що виконують послуги за замовленням чи зверненням одиноких громадян. Своєчасно інформує медичну установу, начальника відділення соціальної допомоги про зміни у стані здоров’я одиноких непрацездатних громадян для надання необхідної медичної допомоги, внесення змін у періодичність обслуговування або організації стаціонарного лікування чи влаштування на постійне місце проживання до будинку-інтернату (пансіонату) за профілем захворювання.
Аналізує стан матеріально-побутового забезпечення та у разі потреби сприяє його поліпшенню в установленому чинним законодавством порядку. Спільно з підприємствами житлово-комунального господарства, місцевими органами державної влади організовує поховання померлих одиноких громадян, які ним обслуговувались. Щомісяця складає за встановленою формою звіт про виконану роботу. Своєчасно і точно виконує розпорядження, вказівки і окремі доручення своїх керівників. Додержується правил охорони праці та протипожежного захисту.
Повинен знати: Конституцію України ; акти законодавства, інструктивні та методичні документи, що стосуються діяльності органів соціального захисту; основи трудового законодавства; профілюючі дисципліни (залежно від функцій галузі, з якою пов’язана відповідна діяльність); державну мову; правила експлуатації комп’ютерної, обчислювальної та організаційної техніки; правила охорони праці та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги.
Провідний фахівець із соціальної допомоги вдома: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст за однією із спеціальностей за профілем роботи) та підвищення кваліфікації. Стаж роботи за фахом у державній службі на посаді фахівця I категорії — не менше 1 року або стаж роботи на посаді фахівця соціальної допомоги вдома I категорії — не менше 3 років.
Фахівець із соціальної допомоги вдома I категорії: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації; для магістра — без вимог до стажу роботи; для спеціаліста — стаж роботи на посаді фахівця з соціальної допомоги вдома II категорії — не менше 2 років; для бакалавра — не менше 3 років.
Фахівець із соціальної допомоги вдома II категорії: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) та підвищення кваліфікації; для спеціаліста — без вимог до стажу роботи; для бакалавра — стаж роботи на посаді фахівця з соціальної допомоги вдома I категорії — не менше 2 років.
Фахівець із соціальної допомоги вдома: повна або базова вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст або бакалавр) без вимог до стажу роботи.