Завдання та обов’язки. Організовує роботу для забезпечення збереженості житлового фонду та утримання його в справному стані згідно з правилами і нормами технічної експлуатації. Забезпечує безперебійну роботу обладнання в житлових будинках, улаштування і належне утримання елементів зовнішнього благоустрою та санітарне очищення і прибирання будинків і територій домоволодінь. Організовує роботу з профілактичного огляду житлового фонду, розроблення та виконання річних і перспективних планів його ремонту.
Здійснює контроль за своєчасною підготовкою житлового фонду до зими. Забезпечує рентабельну господарсько-фінансову діяльність житлового підприємства (організації), своєчасне надходження квартирної та орендної плати. Організовує розроблення і виконання заходів щодо зменшення експлуатаційних і трудових витрат на утримання житлового фонду, а також раціонального витрачання питної води, економії електро- і теплової енергії. Забезпечує своєчасне укладання договорів найму жилих та оренди нежилих приміщень, договорів про надання житлово-комунальних послуг. Здійснює контроль за дотриманням власниками квартир, квартиронаймачами та орендарями зобов’язань, передбачених договорами.
Вживає заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази житлового підприємства (організації), збереженості та правильної експлуатації обладнання; здійснює контроль за економним витрачанням матеріалів, інвентарю для прибирання, спецодягу. Бере участь у роботі комісій з приймання будинків-новобудов, відомчих та кооперативних будинків, а також будинків після ремонту. Організовує роботу з планування, обліку та звітності за всіма розділами господарсько-фінансової діяльності, житлового підприємства (організації).
Бере участь у роботі з приватизації житла. Приймає громадян у визначені дні і години. Своєчасно розглядає заяви, листи, скарги і дає громадянам відповіді на всі питання щодо експлуатації, ремонту будинків та утримання домоволодінь. Забезпечує своєчасне виконання заявок громадян щодо ліквідації несправностей, які виникають у будинках, чітку роботу диспетчерської служби. Вживає заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій на території домоволодінь житлового підприємства (організації).
Забезпечує дотримання правил пожежної безпеки, утримання у справному стані протипожежних пристроїв. Організовує оперативний контроль стану охорони праці. Забезпечує підбір, розстановку та навчання і виховання кадрів, контролює виконання працівниками посадових обов’язків. Створює громадським організаціям умови для проведення культурно-масової роботи серед населення і роботи з дітьми за місцем проживання.
Повинен знати: законодавчі та нормативні акти з питань житлової політики в Україні, постанови, розпорядження державних органів та інші керівні матеріали щодо діяльності житлових підприємств (організацій); правила і норми технічної експлуатації житлового фонду; досвід роботи передових житлових підприємств (організацій); економіку та організацію виробництва, праці та управління; основи трудового законодавства; правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги: Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр або спеціаліст). Післядипломна освіта в галузі управління. Стаж роботи за професіями керівників нижчого рівня — не менше 5 років.