Ответ юриста (31 Июль 2024) :
Доброго дня! згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників ВИПУСК 80 Соціальні послуги
ВЧИТЕЛЬ-ЛОГОПЕД
Завдання та обов'язки. Розробляє і вдосконалює навчально-корекційні програми. Здійснює навчальну, корекційну, компенсаційну, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають мовленнєві порушення. Забезпечує умови для засвоєння інвалідами компенсаційно-корекційних програм з урахуванням порушень, вікових та індивідуальних особливостей, сприяє їх соціальній реабілітації, профорієнтації. Вивчає та фіксує динаміку розвитку хворого.
Створює сприятливі організаційно-педагогічні умови для дітей з важкими мовленнєвими порушеннями (з ринолалією, заїкуватістю, алалією, афазією, дизартрією). Виробляє оптимальну педагогічну й колекційну стратегію; проектує шляхи навчання, реабілітації та
соціальної адаптації кожного хворого. Обирає ефективні форми, методи, засоби корекційно-реабілітаційного процесу. Надає батькам або сім'ям консультативну допомогу щодо виправлення дефектів усної і письмової мови їх дітей. Проводить з дітьми фронтальні,
підгрупові та індивідуальні заняття. Виховує в учнів почуття впевненості в собі, усвідомлення своїх досягнень в опануванні методів, що можуть компенсувати обмеження, спричинені мовленнєвими порушеннями. Керує асистентами вчителя-логопеда. Планує роботу,
проводить аналіз її результатів, веде встановлену психолого-педагогічну, реабілітаційну та статистичну документацію.
Повинен знати: Закон України "Про освіту" ( 1060-12 ), Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" ( 875-12 ); державні програми професійної реабілітації та зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями; стандартні правила забезпечення
рівних можливостей для інвалідів ( 995_306 ), прийняті Генеральною Асамблеєю ООН; основні відомості з логопедії; основні цілі, принципи, зміст навчання, виховання, мовної корекції дітей з мовленнєвими порушеннями; загальні та спеціальні
психолого-педагогічні дисципліни, анатомо-фізіологічні та клінічні основи дефектології; психофізіологію розвитку аномальних дітей; методику, форми, принципи організації навчально-виховного, мовнокорекційного й компенсаційного процесу; програмно-методичні
документи й матеріали для роботи з дітьми, які мають вади мовленнєвого розвитку; нормативні вимоги до оформлення логопедичного кабінету; сучасні досягнення психолого-педагогічної, дефектологічної та логопедичної науки та практики, державну мову.
Кваліфікаційні вимоги.
Вчитель-логопед вищої категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією вчителя-логопеда - не менше 8 років.
Вчитель-логопед I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації, Стаж роботи за професією вчителя-логопеда - не менше 5 років.
Вчитель-логопед II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації, Стаж роботи за професією вчителя-логопеда - не менше 3 років.
Вчитель-логопед: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
АСИСТЕНТ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА
Завдання та обов'язки. Бере участь у визначенні змісту, форм і методів навчальної, компенсаційної, реабілітаційної та корекційної роботи. Проводить за розкладом разом із вчителем-логопедом заняття з корекції дефектів усної та писемної
мови, компенсаційні заходи, спрямовані на розвиток зв'язності та виразності мовлення. Працює під керівництвом вчителя-логопеда та співпрацює із фахівцями, які розробляють індивідуальні методи та прийоми корекційно-реабілітаційної роботи. Забезпечує разом з
іншими працівниками здорові й безпечні умови проведення навчально-корекційної роботи. Залучає членів сім'ї дитини до участі в навчально-корекційній роботі. Створює сприятливі умови разом із вчителем-логопедом для засвоєння учнями
компенсаційно-корекційної та навчальної програм. Постійно вдосконалює свій професійний та загальноосвітній рівень. Виконує професійні завдання та обов'язки з додержанням норм етики та
моралі. Веде встановлену документацію.
Повинен знати: основи чинного законодавства України про соціальний захист, про освіту; міжнародні документи з питань навчання і виховання дітей, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку; державні стандарти освіти,
програмно-методичні документи, теорію і практику корекційно-реабілітаційних процесів; цілі, принципи реабілітації дітей, зміст їх навчання та виховання; загальні та спеціальні психолого-педагогічні дисципліни; ефективні методи, форми, прийоми
корекційного навчання і виховання; сучасні досягнення науки та практики в галузі логопедії; нормативні документи з охорони здоров'я дітей, індивідуальні особливості та характеристики дітей;
правила використання технологічних засобів та обладнання навчальних кабінетів, класів, спортивних та ігрових залів, спеціалізованих приміщень, які створено для реабілітаційної та корекційної роботи; норми педагогічної етики; державну мову.
Кваліфікаційні вимоги.
Асистент вчителя-логопеда I категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією асистента вчителя-логопеда II категорії - не менше 1 року.
Асистент вчителя-логопеда II категорії: базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Для бакалавра - без вимог до стажу роботи, молодшого спеціаліста - стаж роботи за професією
асистента вчителя-логопеда - не менше 2 років.
Асистент вчителя-логопеда: неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
Отже, думаю, що студенту 3- курсу більше підійде робота асистента.