ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ПСИХОЛОГА
I. Загальні положення
- Психолог безпосередньо підпорядковується _______________.
- Психолог виконує вказівки _______________.
- Психолог заміняє _______________.
- Психолога заміняє _______________.
- Повинен знати:
- постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з практичної психології;
- психологію праці та управління, інженерну і соціальну психологію;
- методи вивчення психологічних особливостей трудової діяльності працівників;
- технічні засоби, які застосовуються для вивчення умов праці;
- передовий вітчизняний і світовий досвід роботи психологів;
- основи економіки, технології й організації виробництва, праці та управління;
- профорієнтаційну роботу;
- основи трудового законодавства.
- Кваліфікаційні вимоги:
Провідний психолог: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією психолога I категорії — не менше 2 років.
Психолог I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст), для магістра — без вимог до стажу роботи, спеціаліста — стаж роботи за професією психолога II категорії — не менше 2 років.
Психолог II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією психолога — не менше 1 року.
Психолог: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу роботи.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
II. Завдання та обов'язки
- Вивчає вплив психологічних, економічних і організаційних факторів виробництва на трудову діяльність працівників підприємства, установи, організації з метою розроблення заходів для створення сприятливих умов праці і підвищення її ефективності.
- Бере участь у складанні проектів планів і програм соціального розвитку підприємства, визначає психологічні фактори, що впливають на працівників.
- Проводить разом з фізіологом обстеження індивідуальних рис працівників, особливостей трудової діяльності працівників різних професій і спеціальностей, пов’язаних з професійним добором, перевіркою психологічних умов праці, виявленням їх інтересів і схильностей, задоволення працею, експерименти щодо визначення впливу умов праці на психіку працівників, аналізує виробничі процеси і психологічний стан людини під час роботи.
- Разом із соціологом та іншими фахівцями підприємства бере участь у розгляді завдань соціального розвитку, вибирає найбільш актуальні питання і проблеми, які потребують рішення (плинність персоналу, порушення трудової дисципліни, малопродуктивна праця), визначає шляхи усунення причин, які їх викликали.
- Розроблює професіограми і детальні психологічні характеристики працівників різних посад, які визначаються впливом виробничого оточення на нервово-психологічне напруження працюючих, дає рекомендації стосовно умов оптимального використання особистих трудових можливостей людини з урахуванням перспективи розвитку її професійних здібностей.
- Бере участь у здійсненні заходів з виробничої і професійної адаптації молодих робітників і фахівців.
- На основі вивчення психофізіологічних особливостей трудової діяльності готує рекомендації і пропозиції щодо впровадження результатів психологічних досліджень у виробничу практику, а також заходи з конкретних напрямів удосконалення управління соціальним розвитком підприємства, які сприяють організації оптимальних трудових процесів, установленню раціональних режимів праці та відпочинку, поліпшенню морально-психологічного клімату, умов праці і підвищенню працездатності людини, здійснює контроль за їх виконанням.
- Вивчає і аналізує причини плинності персоналу, добір та його розстановку, виходячи з вимог організації праці та управління виробництвом, розроблює пропозиції, які забезпечують стабільність персоналу на підприємстві, допомагають адаптації працівників, у тому числі робітників і молодих фахівців.
- Бере участь у формуванні трудових колективів, проектуванні систем організації праці (організації робочого часу, робочих місць) з урахуванням технологічних факторів і ергономічних вимог.
- Консультує керівників підприємства із соціально-психологічних проблем управління виробництвом і соціального розвитку колективу, а також працівників, які займаються кадровими і трудовими питаннями.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
III. Права
Психолог має право:
- Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва підприємства, що стосуються його діяльності.
- Брати участь в обговоренні питань, що стосуються виконання його обов'язків.
- Вносити на розгляд керівництва підприємства пропозиції щодо покращання роботи, пов'язаної з обов'язками, що передбачені цією інструкцією.
- В межах своєї компетенції повідомляти керівництву підприємства про всі недоліки, виявлені в процесі його діяльності, та вносити пропозиції щодо їх усунення.
- Вимагати від керівництва підприємства сприяння у виконанні ним посадових обов'язків.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
IV. Відповідальність
Психолог несе відповідальність:
- За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, а також за невикористання або неповне використання своїх функціональних прав, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю.
- За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
- За завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
|