ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ НАЧАЛЬНИКА ВІДДІЛУ СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
I. Загальні положення
- Дана посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права і відповідальність Начальника відділу соціального розвитку.
- Начальник відділу соціального розвитку призначається на посаду і звільняється з посади в установленому чинним трудовим законодавством порядку наказом директора підприємства.
- Начальник відділу соціального розвитку підпорядковується безпосередньо директору підприємства.
- На посаду Начальника відділу соціального розвитку призначається особа, яка має __________________ освіту і стаж роботи за фахом не менше __________ років.
- Начальник відділу соціального розвитку повинен знати:
- Законодавчі і нормативні правові акти, методичні матеріали з питань соціального розвитку;
- Трудове законодавство; цілі, стратегію і кадрову політику підприємства;
- Профіль, спеціалізацію і особливості структури підприємства;
- Соціологію, психологію і фізіологію праці;
- Основи соціального планування;
- Методи психологічного тестування;
- Методи проведення соціологічних досліджень, вивчення громадської думки;
- Порядок і методи розробки планів і програм соціального розвитку підприємства;
- Організацію управління соціальним розвитком підприємства;
- Соціальні вимоги і нормативи;
- Інженерну та соціальну психологію;
- Методи проведення аналізу виконання соціальних програм та визначення їх економічної ефективності;
- Форми і системи оплати праці, матеріального і морального стимулювання;
- Передовий вітчизняний та зарубіжний досвід управління соціальними процесами;
- Основи економіки, організації виробництва, праці і управління;
- Засоби обчислювальної техніки, комунікацій і зв'язку;
- Правила і норми охорони праці.
- У період тимчасової відсутності Начальника відділу соціального розвитку, його обов'язки покладаються на _______________.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
II. Завдання та обов'язки
- Здійснює керівництво соціологічною роботою на підприємстві, спрямованою на формування стабільних трудових колективів, розвиток організаційної культури, використання соціально-психологічних факторів трудової мотивації працівників, підвищення їх соціальної і творчої активності, задоволення працею з метою максимального розвитку і використання трудового потенціалу кожного працівника.
- Забезпечує розробку та реалізацію цільових програм і планів соціального розвитку на основі соціальних прогнозів і моделювання соціальних процесів, відповідно до цілей, стратегії і кадрової політики підприємства в умовах ринкової економіки, з урахуванням зовнішніх і внутрішніх чинників розвитку.
- Проводить роботу зі стабілізації трудових колективів, удосконалення соціальної структури персоналу, його демографічного і професійно-кваліфікаційного складу, організовує підготовку пропозицій з регулювання чисельності працівників, підвищення їх загальноосвітнього і культурно-технічного рівня, зміцнення дисципліни і організованості, створення і підтримки сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі, оптимальних міжособистісних і міжгрупових зв'язків, з адаптації знов прийнятих працівників.
- Організовує вивчення умов і змісту праці та їх впливу на задоволеність працею, особливо молоді, розробку заходів щодо поліпшення ергономічних, санітарно-гігієнічних умов праці, забезпечення охорони праці та безпеки працівників, соціально-психологічного забезпечення впровадження процесу опанування нових видів складного обладнання, скорочення важкої і малокваліфікованої ручної праці, підвищення привабливості, престижності і культури праці.
- Бере участь в експертизі проектів будівництва і реконструкції об'єктів виробничого та невиробничого призначення з метою забезпечення обліку в них соціальних вимог і нормативів.
- Керує роботою з удосконалення системи матеріальних, соціально-культурних і морально-психологічних стимулів підвищення трудової і соціальної активності працівників, творчого ставлення до справи, групової та індивідуальної відповідальності за результати спільної діяльності.
- Контролює забезпечення соціального страхування працівників, дотримання їх соціальних гарантій і громадянських прав, очолює процес розробки пропозицій щодо заходів соціальної захищеності працівників підприємства у рамках колективно-договірного регулювання трудових відносин.
- Забезпечує розробку та реалізацію заходів по збереженню здоров'я і підвищенню змістовності дозвілля працюючих, зростання життєвого рівня працівників і членів їх сімей, задоволенню потреб у житлі і побутовому влаштуванні, різноманітних послугах, соціальному захисту окремих категорій працюючих (пенсіонерів, молоді, жінок).
- Організовує консультування працюючих з правових і фінансових питань, проблем жіночої праці, розроблення пропозицій з поданням різних соціальних пільг працівникам підприємства; компенсацій витрат на житло, освіту дітей, надання транспорту для поїздок на роботу, медичному обслуговуванню.
- Забезпечує широке впровадження засобів механізації і комп'ютерних технологій у діяльність соціологічних служб, зміцнення їх інформаційної бази.
- Організовує проведення лекцій, семінарів з вивчення працівниками підприємства соціально-психологічних методів управління соціальними процесами, надання методичної допомоги підрозділам у розробленні заходів із соціального розвитку трудових колективів, координує їх діяльність з виявлення і використання соціальних резервів виробництва і реалізації цільових комплексних соціальних програм.
- Керує працівниками відділу.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
III. Права
Начальник відділу соціального розвитку має право:
- Давати підлеглим йому співробітникам доручення та завдання щодо кола питань, що входять в його функціональні обов'язки.
- Контролювати виконання планових завдань і роботу, своєчасне виконання окремих доручень і завдань підлеглих йому працівників.
- Запитувати й одержувати необхідні матеріали і документи, котрі відносяться до питань діяльності Начальника відділу соціального розвитку.
- Вступати у взаємини з підрозділами сторонніх установ і організацій для вирішення оперативних питань виробничої діяльності, що входить в компетенцію Начальника відділу соціального розвитку.
- Представляти інтереси підприємства в сторонніх організаціях і установах з питань, що відносяться до компетенції Начальника відділу соціального розвитку.
- Підвищувати свою професійну кваліфікацію.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
IV. Відповідальність
Начальник відділу соціального розвитку несе відповідальність за:
- Результати та ефективність виробничої діяльності відділу соціального розвитку.
- Недостовірну інформацію про стан виконання планів робіт і діяльності відділу соціального розвитку.
- Невиконання наказів, розпоряджень і доручень директора підприємства.
- Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією - в межах, визначених чинним трудовим законодавством України.
- Заподіяння матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством України.
- Правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним, цивільним законодавством України.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
|