ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ФАХІВЦЯ-АНАЛІТИКА З ДОСЛІДЖЕННЯ ТОВАРНОГО РИНКУ
I. Загальні положення
- Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку належить до професійної групи "Професіонали".
- Призначення на посаду фахівця-аналітика з дослідження товарного ринку та звільнення з неї здійснюється директором підприємства за поданням _________________ з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України.
- Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку безпосередньо підпорядковується __________________.
- Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку повинен знати:
- Чинне законодавство України, що регламентує підприємницьку діяльність.
- Нормативно-правові акти та документи з державного регулювання функціонування підприємств торгівлі та організації продажу продовольчих та непродовольчих товарів.
- Правила застосування штрих-кодів та сучасних комп'ютерних технологій при дослідженнях товарного ринку, порядок проведення оптово-промислових ярмарків.
- Кон'юнктуру товарного ринку та фактори, які впливають на її формування.
- Джерела інформації про торговельну кон'юнктуру, закономірності та тенденції формування потреб населення, методи прогнозування попиту на окремі групи товарів.
- Принципи та методи кількісного вимірювання показників оцінки задоволення потреб споживачів.
- Тенденції розвитку моди, чинні стандарти та технічні умови на товари споживчого призначення.
- Асортимент товарів, методи визначення їх якості, основи сучасного маркетингу.
- Методи економічного та статистичного аналізу.
- Методи прогнозування економічних та соціальних процесів.
- Основи міжнародної статистики, державну статистичну звітність.
- Систему показників внутрішньо- та зовнішньоторговельного обороту.
- Основні принципи ціноутворення, які застосовуються у міжнародній торгівлі.
- Державну та міжнародну системи класифікації товарів та послуг.
- Категорії і види стандартів, іншу нормативно-технічну документацію щодо сертифікації товарів та послуг у торгівлі, методику та методи визначення ефективності маркетингової діяльності.
- Товарознавство.
- Правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.
- Кваліфікаційні вимоги:
- Провідний фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку: повна вища освіта (магістр, спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; для магістра або спеціаліста - стаж роботи за професією фахівця-аналітика І категорії не менше 2 років, кваліфікаційна атестація на виробництві з присвоєнням категорії "провідний фахівець-аналітик".
- Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку І категорії: повна вища освіта (магістр, спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; для магістра - стаж роботи за професією фахівця-аналітика II категорії не менше 1 року, для спеціаліста - не менше 2 років, кваліфікаційна атестація на виробництві з присвоєнням I категорії.
- Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку II категорії: повна вища освіта (магістр, спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; для магістра - без вимог до стажу роботи, для спеціаліста - стаж роботи за професією фахівця-аналітика не менше 1 року, кваліфікаційна атестація на виробництві з присвоєнням II категорії.
- Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку: повна вища освіта (спеціаліст) за одним з напрямів підготовки "Економіка і підприємництво", "Торгівля", "Менеджмент"; без вимог до стажу роботи.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
II. Завдання та обов'язки
Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку:
- Проводить комплексне дослідження внутрішнього та зовнішнього ринків товарів.
- Вивчає та аналізує становище підприємства або товару на ринку.
- Комплексно аналізує потреби споживачів та їх поведінку на окремих сегментах ринку, оцінює вплив соціальних та демографічних факторів на стан ринку.
- Оцінює конкурентоспроможність товарів та послуг і розробляє пропозиції щодо підвищення їх рівня та оптимізації товарного асортименту.
- Вносить пропозиції та корективи в асортиментний перелік товарів та послуг з урахуванням особливостей різних сегментів ринку.
- Визначає споживчі, технічні, експлуатаційні, екологічні, естетичні та інші параметри якості товарів та їх відповідність нормативно-технічній документації, договорам, чинному законодавству та іншим вимогам.
- Обирає методи моделювання розвитку ринкових ситуацій з конкретних проблем.
- Аналізує та обгрунтовує цінову політику підприємства, розробляє рекомендації з рекламної політики, організації торговельних агентств, сприяння продажу товарів.
- Дає оцінку за результатами проведення або участі підприємства в ярмарках.
- Готує періодичні аналітичні огляди про товарні ринки та позицію підприємства на них.
- Розробляє короткострокові та довгострокові прогнози щодо товарної політики підприємства.
- Організує та планує діяльність з отримання інформації про стан і перспективи розвитку попиту та пропозиції.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
III. Права
Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку має право:
- Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва підприємства, що стосуються його діяльності.
- Ознайомлюватися з документами, що визначають його права та обов'язки за посадою, критерії оцінки якості виконання ним посадових обов'язків.
- Вносити на розгляд керівництва підприємства пропозиції по вдосконаленню роботи, пов'язаної з обов'язками, що передбачені цією інструкцією.
- В межах своєї компетенції повідомляти безпосередньому керівнику про всі недоліки, виявлені в процесі його діяльності, та вносити пропозиції щодо їх усунення.
- Залучати фахівців всіх структурних підрозділів до вирішення покладених на нього завдань.
- Вимагати та отримувати особисто або за дорученням безпосереднього керівника від керівників структурних підрозділів та фахівців інформацію та документи, необхідні для виконання його посадових обов'язків.
- Вимагати від керівництва підприємства сприяння у виконанні ним посадових обов'язків.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
IV. Відповідальність
Фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку несе відповідальність за:
- неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, а також за невикористання або неповне використання своїх функціональних прав, що передбачені цією посадовою інструкцією, - в межах, визначених чинним законодавством України про працю.
- правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.
- завдання матеріальної шкоди - в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
V. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
- За відсутності фахівця-аналітика з дослідження товарного ринку його обов'язки виконує особа, призначена у встановленому порядку, яка набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на неї обов'язків.
- Для виконання обов'язків та реалізації прав фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку взаємодіє:
2.1 ________________________ з питань: ______________________________.
2.2 ________________________ з питань: ______________________________.
- _________________________________________________________________.
- _________________________________________________________________.
|