Надсилаючи резюме роботодавцю, ви надаєте йому "конспект" свого досвіду роботи, кваліфікацій, освіти та професійних досягнень. У резюме ви як на долоні - ваш кар'єрний шлях викладений на декількох аркушах паперу й відданий на нещадний суд майбутнього роботодавця.
Щоб зм'якшити удар та завоювати серце потенційного роботодавця, до резюме завжди додається супровідний лист. Резюме без такого листа - однаково що зима без снігу, і жодне резюме, швидше за все, не потрапить на стіл керівника, якщо при ньому немає супровідного листа.
Резюме можна написати заздалегідь, підготувавши його відповідно до посади, на яку ви претендуєте. Але супровідний лист пишеться тільки після того, як ви знайшли конкретну вакансію, тому що його завдання - викласти причини вашого вибору й показати, що ви ідеально підходите саме на цю посаду. Добре складений супровідний лист привертає увагу роботодавця: йому відразу ж хочеться взяти телефон і подзвонити вам, щоб запросити на співбесіду.
Поганий супровідний лист може коштувати вам гарної роботи. Щоб роботодавець вас помітив, потрібно написати лаконічний лист, що запам'ятовується. Пам’ятайте, від цього залежить ваш успіх в майбутньому!
Супровідний лист повинен мати безпосереднє відношення до бізнесу роботодавця. Ви повинні показати, що уявляєте собі завдання компанії й ринок, й представити себе як людину з усіма необхідними навичками, щоб ці завдання виконувати.
Тому перш ніж написати лист, запитайте себе: "Чим я можу бути корисним цій компанії? Що я можу зробити для цього бізнесу?" У листі ви не просто пропонуєте свою кандидатуру на відкриту вакансію, ви показуєте, що готові запропонувати конкретні рішення.
Все це потрібно викласти кількома словами . Не забувайте про це, і у вас вийде гарний супровідний лист.
Щоб написати гарний лист, потрібно знати ринок. Почитайте спеціалізовані журнали й прес-релізи компаній, постарайтеся довідатися більше про тенденції розвитку цього бізнесу. В Інтернеті й газетах маса інформації про кожну компанію в кожному секторі. Поспілкуйтесь з спеціалістами в цій області, довідайтеся, що нового відбувається на ринку: можливо, відкривається новий підрозділ або відбулося злиття двох корпорацій. Це допоможе вам блиснути знаннями на співбесіді.
Ніколи не пишіть у темі листа фрази: "всім зацікавленим", "начальникові відділу кадрів" і т.д. У компанії завжди є людина, що приймає рішення або займається пошуком та підбором персоналу. З'ясуєте, кому можна направити резюме й супровідний лист і зверніться до цієї людини особисто, причому постарайтеся правильно написати його ім'я й посаду.
Деякі компанії відмовляються називати імена співробітників по телефону. Якщо ви не можете довідатися ім'я, не потрібно наполягати, але постарайтеся довідатися, що варто писати. Навіть вибір між "Шановний..." і "Шановна..." може стати вирішальної.
Якщо ви знайомі з яким-небудь представником даної компанії, адресуйте супровідний лист йому. Це змусить начальника подумати, перш ніж відправити ваше резюме в корзину.
Відправляючи резюме на вакансію, опирайтеся на опис цієї вакансії при складанні супровідного листа. Навіть якщо у вас немає навичок, які потрібні для цієї роботи, якісь навички у вас все-таки є. Потрібний досвід роботи в продажах від п'яти років? Що ж, ваш досвід роботи - три роки, але зате ви вільно спілкуєтесь німецькою мовою, а це одна з вимог. Деякі навіть радять розділити резюме на два стовпчики: в одній з них перераховані вимоги до кандидата, а в іншій - ваші навички. Але це спрацює тільки тоді, коли ваша кваліфікація в точності відповідає й навіть перевершує очікування роботодавця.
Якщо у вас є лише деякі з необхідних навичок, у супровідному листі можна написати, чому ви все-таки вважаєте себе ідеальним кандидатом на дану вакансію. Напишіть про те, що ви можете дати компанії. Супровідний лист, на відміну від резюме, не тільки про вас, але й про компанію та поставлених перед нею завданнях.
Чим менше слів, тим краще. Від вас ніхто не чекає роману в трьох частинах. Пишіть коротко й основне.
"Не міг би я з моїми навичками згодитися вам або кому-небудь із вашого відділу?" З таким настроєм пошук роботи не варто навіть починати. Говоріть з позиції сили: "От що я пропоную й от що я можу для вас зробити. От як мої навички допоможуть вам досягти цілей компанії".
Постарайтеся не виказувати, що розсилаєте сотні резюме в сотні компаній одночасно
Однотипні резюме говорять про те, що конкретна вакансія вам не дуже цікава, і ви просто шукаєте будь-яку роботу. У супровідному листі мова повинна йти про конкретну вакансію в конкретній компанії.
Після того як ви представилися, зазначили свою мету й розповіли про себе, дайте роботодавцю зрозуміти, що ви маєте на меті діяти. Закінчіть лист обіцянкою подзвонити та переконатися в тому, що ваше резюме потрапило до роботодавця, а також відповісти на можливі додаткові питання. Це може змусити керівника заново переглянути ваше резюме, очікуючи дзвінка. Обов'язково подзвоніть, як і обіцяли; якщо це високопоставлена людина, вам доведеться говорити із секретарем, але начальникові в кожному разі передадуть, що ви дзвонили.
Направляючи лист поштою або по факсу, напишіть наприкінці : "З повагою", своє ім'я й прізвище - у два рядки з одиночним інтервалом між ними. Поставте свій підпис у цьому інтервалі й дайте чорнилу висохнути. В електронному листі інтервалу між рядками не потрібно.
Перевірте, чи правильно ви все написали, переконайтесь, що правильно вказали ім'я людини, якій адресований лист. Якщо ви пишете іноземною мовою, нехай текст листа перевірить його носій, навіть якщо ви вільно володієте цією мовою. Одна пропущена кома або неправильно вжите дієслово можуть відправити ваше резюме в корзину для паперів, якщо роботодавець зважає на дрібниці.
Зовнішній вигляд листа теж має значення. Не треба використовувати більше двох гарнітур шрифту в листі; будьте обережні з підкресленням, курсивом і виділенням тексту жирним.
Як і будь-який документ, лист повинен бути акуратним і добре структурованим. Все це показує адресатові, що ви подбали про його зручність і для вас важливо справити на нього гарне враження.
Якщо ви посилаєте лист поштою, переконаєтеся, що й сам лист, і резюме, і конверт - гарної якості, бежевого або білого кольору. Роздрукуйте лист на якісному принтері: у крайньому випадку, це можна зробити у фото майстерні або на будь-якому платному принтері в місті.
Відправляючи лист і резюме по електронній пошті, переконаєтеся, що ви зберегли їх у загальноприйнятому форматі - наприклад, як документ Word. E-maіl лист, до якого ви прикріплюєте файл із резюме, повинен бути коротким та ввічливим.
Стільки метушні через один короткий лист! Але якщо ви хочете знайти гарну роботу, без цього не можна. Якщо ви хочете більше довідатися про те, як і що потрібно писати в супровідному листі, сходіть в бібліотеку або пошукайте інформацію на сайті. Ви знайдете масу корисних порад і зразки чудових супровідних листів. Маючи бажання й приклавши небагато зусиль, кожен може написати виграшний супровідний лист.
Леслі Уітт за матеріалами "The Well"
Щоб пом'якшити удар і завоювати серце потенційного працедавця до резюме завжди додається супровідний лист. Резюме, до якого не прикріплений супровідний лист, – все одно, що зима без снігу.