UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Поради шукачу
  5. Стратегії пошуку роботи

Стратегії пошуку роботи

4.02.2022 1611
Стратегії пошуку роботи

Стратегії пошуку роботи

4.02.2022     1611

Пошук роботи для багатьох кандидатів уявляється радше безсистемним процесом, який не потребує чіткого планування, контролю, гнучкості та швидкої адаптації. Але чи можна такий підхід назвати найоптимальнішим? Навряд чи. До пошуку роботи можна ставитися по-різному, і в цій статті ми пропонуємо до вашої уваги різні стратегії пошуку роботи. Що обирати, у кінцевому підсумку вирішувати тільки вам.

Чому розробити стратегію пошуку роботи – це важливо?

З першого погляду здається, що все просто: склали резюме, вичитали його, надіслали на десяток вакансій і чекаєте на відгук. Мабуть, так робить більшість людей. Але якби ж усе так було просто! Насправді процес пошуку роботи налічує в собі багато перемінних: наприклад, чи будете ви готові до того, якщо доведеться докласти трохи більше зусиль, чи не втратите надії, якщо пошук роботи затягнеться (а ви цього наївно не врахували), чи не почнете злитися і не втратите самооцінку після перших відмов? Або, можливо, вакансія ніби непогана, але ви відчуваєте, що саме в цій компанії ви не хочете працювати, що тоді?

Продумування усіх своїх дій наперед, якщо ситуація повернеться тим чи іншим боком – це й можна, власне, назвати цим чудовим словом: стратегія.

Стратегія – мистецтво полководця

«Стратегія» із давньогрецької перекладається як «мистецтво полководця». Адже полководець – це саме та людина, яка керує військами під час бойових дій, і якщо накази полководця невмілі і недалекоглядні, навіть чудово оснащене і навчене військо програє битву. А хіба людину, яка перебуває в пошуках роботи, не можна співвіднести з особистістю полководця, бо від її хибних чи вдалих рішень залежатиме успіх усієї «операції» пошуку роботи?

Стратегією вважається загальний, недеталізований план, що охоплює певний проміжок часу (як правило, довготривалий), а також означає спосіб досягнення важливої мети. А отримання перспективної і цікавої роботи, звичайно, можна назвати дуже важливою метою, особливо для людини, яка її не має і тільки мріє про це.

Але давайте переходити від мрій до їхньої практичної реалізації, і першим кроком є підбір вдалої стратегії пошуку роботи. Розділимо усі способи пошуку роботи в залежності від активності кандидата.

Рівень перший: кандидат пасивно очікує

Цей спосіб складно назвати неефективним у випадку, якщо ви є публічним експертом у своїй галузі, регулярно «світитеся» на телебаченні, маєте в соцмережах потужну аудиторію своїх прихильників. Або ж вас можна вважати носієм унікальних знань і вмінь, які дуже затребувані на ринку праці – тоді так, цей спосіб чудово працює. Закинули на FaceBook чи LinkedIn допис про те, що шукаєте роботу, і очікуєте собі спокійно на щедрі пропозиції.

Але якщо ви не вважаєте себе профі найвищої категорії, за яким ладна вишикуватися черга з роботодавців, тоді ця стратегія пошуку роботи може й не спрацювати. Хіба що ваша стратегія пошуку роботи не передбачає працевлаштування в якнайкоротші терміни. Приміром, ви працюєте ІТ-спеціалістом в одній компанії, але заради інтересу закинули резюме на LinkedIn, щоб подивитися, а раптом до вас звернеться рекрутер іншої компанії із дуже вигідною пропозицією. Може таке бути? Звісно, що може.

Які ризики несе в собі така стратегія? Прихованими ризиками пасивності є нерозуміння нових реалій на ринку праці, коли експертні очікування кандидата, приміром, лишилися на рівні п’ятирічної давнини. Тенденції змінюються постійно, і якщо їх не відстежувати, можна не помітити, як експертність в своїй галузі «просяде», і застосування пасивної стратегії пошуку роботи може принести з часом розчарування. Бо результату просто-напросто не буде, адже робочі інструменти, якщо їх регулярно не підгострювати, затупляться з часом.

Тому така стратегія чудово спрацює у випадку, якщо ваша затребуваність на ринку праці – висока. В усіх інших варіантах будьте готові до того, що така пасивність не принесе вам очікуваного результату.

Пасивне очікування

Рівень другий: ви робите перші кроки

Цей рівень може видатися оптимістичнішим, ніж пасивне очікування, але на цьому рівні залишаються близько 80% кандидатів, що вже шукають роботу. Звичайно, перші кроки необхідно зробити, але кандидату важливо не залишитися на рівні масової конкуренції і поверхневої взаємодії з потенційними роботодавцями.

До перших кроків, наприклад, можемо віднести:

  1. Оновити інформацію в своїх профілях на Facebook, Instagram, LinkedIn тощо;
  2. Підписатися і стежити за корисними сторінками.

І якщо ви досі не зареєстровані в LinkedIn, значить, настала пора це виправити. Ця платформа поєднує спеціалістів свого діла з усіх континентів, і ваш профіль на цій платформі свідчить, що ви готові позмагатися за найпривабливіші вакансії компаній зі світовим іменем. Річ у тому, що рекрутери відомих компаній зазирають найперше сюди, коли шукають кандидатів на потрібні їм вакансії.

Яка інформація повинна бути на вашому профілі LinkedIn, щоб ваша кандидатура привернула увагу рекрутерів? Вкажіть детальну інформацію про те, чим ви займалися на попередній роботі, окресліть коло попередніх обов’язків; розкажіть про завершені проєкти та досягнення, додайте інформацію про навчання та отримані сертифікати, про публікації в медіа, якщо такі речі мали місце.

Перегляньте також свій акаунт на Facebook, чи відповідає він наступним вимогам:

  • Коротенький опис «Про себе» повинен бути заповнений обов’язково! Опис того, чим ви займаєтеся, мають бачити всі користувачі, в тому числі й гості вашої сторінки;
  • Відкрийте також ті позиції і компанії, які ви порахуєте важливими для майбутнього роботодавця. Адже в наш час рекрутери все частіше зазирають на Facebook, тож підлаштуватися під алгоритми пошуку цієї соцмережі – це ще один крок на шляху до мети у розробленій вами стратегії пошуку роботи.

Рівень третій: ви перебуваєте на стадії проактивного пошуку

Проактивний пошук – що це означає? Це означає, що ви як кандидат не просто готуєте платформу і відстежуєте можливості, які перед вами відкриваються, а й починаєте самі їх створювати.

Ви пишете пост в соцмережах про пошук роботи, знімаєте про це сторіз. Це вкрай ефективна стратегія, адже пригадайте ситуації з життя своїх друзів та знайомих, коли ви бачили в своїй стрічці новин (чи в сторіз) їхні дописи про пошук роботи, а потім через деякий час уже читали їхні публікації про те, що вони знайшли чудову роботу. Траплялося вам таке чути та читати, правда ж? То чому б і самому/самій не скористатися таким способом, який довів свою ефективність в руках інших людей?

Але тоді у вас може виникнути питання: як написати допис так, щоб він виглядав привабливо? Зберігайте баланс між емоційністю та інформативністю: в міру емоцій, але водночас і достатньо інформації про себе; ваші сильні сторони, чим любите і хочете займатися, якими досягненнями і виконаними проєктами пишаєтесь. Можна додати посилання на резюме і свій профіль на LinkedIn, якщо він є (або ж прикріпити у коментарях – кому цікаво, той зазирне туди).

Рівень четвертий: створення можливостей

Найскладніший варіант, але його можна вважати чи не найпривабливішим. Ця стратегія пошуку роботи передбачає, що кандидат вирішує не підшукувати собі роботу деінде, а створити власну. У яких випадках це можливо? Коли ви певні усвідомлення того, у якій саме компанії ви волієте працювати і що ви можете дати їй цінного, що вони погодяться вас працевлаштувати.

Для реалізації такої стратегії знадобиться і нестандартний підхід, вміння мислити нешаблонно та бажання шукати актуальну інформацію. Наведемо простий приклад реалізації цієї стратегії:

  1. Відшукайте декілька компаній, які привабливі для вас у плані побудови кар’єри. Зберіть максимум інформації про ці компанії, скористайтеся усіма можливими каналами пошуку.
  2. Поміркуйте над тим, яку цінність ви можете їм принести.
  3. Підготуйтесь до потенційної співбесіди з рекрутерами цих компаній. Підготуйтеся настільки відповідально, наскільки це взагалі можливо.
  4. Відшукайте контакти в компанії, поспілкуйтеся з людиною так, щоб вона не відмовила вам у зустрічі. Звичайно, таку зустріч бажано організувати з потенційним керівником. Попросіть виділити вам всього лиш 20-30 хвилин його часу, ну а як усе мине, багато в чому залежить від ваших дій. Тому все, що ви будете говорити вашому співрозмовнику, продумайте заздалегідь. У вас повинні знайтися вагомі аргументи, щоб потенційний роботодавець захотів призначити ще одну зустріч.

Читайте також

  • Гроші, гени, здоров’я: вміння заробляти передається в спадок?19 лютий, 2025

    Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.

  • Що запитати в кандидата, щоб отримати його «так»?17 лютий, 2025

    Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.

  • Чому ми полишаємо вивчення англійської на пів дорозі?14 лютий, 2025

    Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.

  • Ключові тренди на робочому місці, які формуватимуть 2025 рік12 лютий, 2025

    Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.

  • Бізнес, творчість, штучний інтелект: вчимося зараз, щоб потім не відставати10 лютий, 2025

    Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.


Часто шукають

↑ Вгору