Усі ми люди, і у всіх нас буває кепський настрій. А будь-який настрій – чи добрий він, чи хороший – ми беремо з собою на роботу. І якщо давати поганому настрою волю, це може призвести до суперечок і навіть сварок не лише з колегами, а й із начальством. Але в цій статті не будемо говорити про те, як позбуватися поганого настрою і не піддаватися негативним емоціям. Давайте з’ясуємо, як запобігати конфліктам з керівником, і вирішувати їх, якщо вони все ж виникли. Звичайно, не всі ситуацію можна вирішити на свою користь, але більшість із них, принаймні, можна спробувати вирішити позитивними методами.
Проблем і негараздів на роботі різко поменшає, якщо ви візьмете собі за звичку не обговорювати – що з колегами, що з начальством – незручних тем. Якщо ви розумієте, що в команді присутні люди, у яких з вами існують певні розбіжності щодо політичної, релігійної, іншої делікатної тематики – наберіться терпіння і пропустіть повз вуха навіть досить прямі заклики до суперечки. Замість того, щоб вступати в суперечку, краще нагадайте собі, що в такій суперечці переможців не буде. І взагалі, це велика вміння по життю – вміння поважати право інших людей мати відмінні від ваших переконання і погляди. Дотримуйтеся цієї рекомендації, і на незручні теми у вас ніколи не виникне конфліктів ні з начальством, ні з колегами.
Вміння будувати ефективні робочі стосунки визначається тим, наскільки ви вмієте домовлятися на самому початку своєї роботи. На старті проєкту тобто. Щоб знати, чого хоче ваш начальник, просто поговоріть з ним, якщо до цього моменту не були з’ясовані деякі моменти. Деякі ваші очікування можуть не співпадати з очікуваннями керівництва. Тому краще одразу все вияснити.
Якщо по якійсь причині ваш керівник поводиться досить стримано, візьміть ситуацію в свої руки. Налагодьте ефективний фідбек, радьтеся з ним стосовно виконання завдання, проявляйте ініціативу. Якщо якісь непорозуміння все ж таки виникли, краще одразу все обговорити і з’ясувати, щоб в майбутньому уникати їх. Це вміння варто розвивати, бо воно знадобиться в особистому житті, і в спілкуванні з друзями.
Якщо «пощастило» працювати із керівником, який має запальний характер і сам любить провокувати на конфлікти – з такою людиною буде складно щось обговорити і з’ясувати. Якщо не плануєте звільнятися і прагнете й далі працювати там, де працюєте, не піддаватися на провокації і промовчати – мабуть, найкраща порада в такому випадку. Якщо не плануєте шукати нове місце роботи, повторимося. Деякі ситуації в житті, можливо, й потрібні для того, щоб ми навчилися іноді промовчати. Мовчання – золото, пам’ятайте про це в таких ситуаціях.
Це можна віднести до дещо незвичних прийомів, адже не кожен керівник погодиться запросити сертифікованого коуча, який вміє вирішувати конфліктні ситуації. Що мається на увазі? Від коуча ви з керівником не отримаєте порад і жорстких рекомендацій; він разом з клієнтами шукатиме вирішення проблеми, буде ставити уточнюючі запитання і направлятиме до виходу з глухого кута.
Це й допоможе знайти шлях до вирішення конфлікту. Але чи погодиться ваш керівник на таке рішення? Тут складно сказати напевно, все залежить від конкретної людини.
Якщо ви зауважуєте за собою, що часто конфліктуєте з іншими колегами, це причина задуматися, чи не варто вам ретельніше проаналізувати ваші власні вчинки. Можливо, причина ховається саме у вас.
Щоб з’ясувати для себе це питання, скористайтеся технікою «360 градусів». Опитування проводиться анонімно, його суть полягає в тому, що колеги/керівництво оцінюють співробітника на предмет його відповідності займаній посаді. Така методика дозволить вчасно переглянути свою поведінку, а також звернути увагу на ті вміння і риси характеру, над якими не завадило б попрацювати.
І все ж це трапилося. Вам не вдалося запобігти непорозумінню між вами і керівником, і конфлікт відбувся. Що робити, як діяти в такій ситуації? Давайте проаналізуємо, що тут можна вдіяти.
Обов’язково зачекайте, щоб вляглися емоції. Якщо одразу після суперечки іти з’ясовувати стосунки, то на «гарячу голову» можна ще більше ускладнити ситуацію. Скільки вам потрібно часу для того, щоб заспокоїтися? Година-дві – це мінімум, бо одразу після сварки намагатися знову щось вирішити – це погана ідея.
Це саме той момент, коли потрібно відверто поговорити з керівником. Всі люди, всі можуть піддатися емоціям і проявити слабкість. Мудрий керівник обов’язково врахує і цю обставину, і вашу зацікавленість у вирішенні конфлікту. Завжди можна вирішити конфлікт, було б тільки бажання.
Якщо ви чітко усвідомлюєте, що саме ваша поведінка стала причиною конфлікту, майте сміливість визнати це і першим піти на примирення. Коли людина першою іде на примирення, вона виграє в двох моментах: по-перше, це показує ваше вміння рости над собою, і, по-друге, здатність людини до визнання своїх помилок викликає повагу. Це й налаштує на співпрацю вашого керівника, якщо так трапилося, що ви першим розпочали конфлікт.
У випадку, якщо ви точно знаєте, що впевнені у своїй правоті на сто відсотків, оперуйте в розмові з шефом тільки фактами та аргументами, виносячи свою емоційну реакцію за дужки. Уникайте ультиматумів, чітко висловіть свою позицію. Якщо маєте ідеї, запропонуйте альтернативні шляхи вирішення ситуації, що склалася.
Якщо ж ви справедливо отримали у свій бік зауваження, краще сприйняти це нормально, визнати свою помилку. Пообіцяйте собі, що спокійно проаналізуєте цю ситуацію і надалі працюватимете над тим, щоб цього більше не трапилося.
А загалом, якщо трапляються такі конфліктні ситуації з керівником, це серйозна причина задуматися, чи ви взагалі перебуваєте на своєму місці. Якою б чудовою не видавалася вам ваша робота, але конфлікти з керівництвом – це дуже нездорова ситуація. В будь-якому випадку. Незалежно від того, наскільки конфліктним є ваш начальник, і ви самі. Звичайно, в особливо непростій ситуації можна навіть звернутися до юрисконсульта за порадою і консультацією. Так ви продемонструєте керівництву свою юридичну обізнаність і не дозволите застосовувати незаконні методи впливу проти вас… але задумайтеся – чи настільки сильно вам це потрібно? Чи не краще поберегти нерви і застосувати свої вміння в іншому місці, де вас більше цінуватимуть?
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.