Знайти пристойну роботу, отримати посаду, зарплату, безумовно, це дуже важливо, але не менш важлива атмосфера, в якій вам доведеться працювати. Тому фахівці радять звернути увагу на корпоративну культуру компанії, в якій плануєте працювати – на її цінності, етичні норми. Саме від них будуть значною мірою залежати задоволення від роботи та успіх.
Але постають питання: як зрозуміти цінності компанії, її культуру, якщо ніколи там не працювали, чим компанії відрізняються, а чим схожі між собою? Відповіді можна отримати, попросивши людей розповісти про цікаві випадки, які сталися виключно в їх організації. Якщо розказані історії різними співробітниками компанії, у чомусь збігаються, це добра ознака. Значить цінності в компанії є, й це не пустий звук.
Команда наукових дослідників ще тридцять років тому аналізувала історії людей про свою роботу. Виявляється, що сьогодні, як і тоді, співробітники різних компаній розповідають схожі історії, перебільшуючи унікальність своїх компаній і їх корпоративної культури. Незалежно від того чим займається компанія, велика вона чи маленька в розповідях співробітників повторюються одній ті самі історії. Jobs.ua пропонує кілька з них.
Чи можна звичайній людині зробити кар’єру?
Позитивно-оптимістична історія про Колін Баррет, яка почала свою кар’єру секретарем в авіакомпанії (Southwest Airlines), а завершила її на посту президента. Ще історія про Джима Зімера, звичайного ліфтера вантажного ліфта в Harley-Davidson, який згодом став одним з директорів. А песимістичним варіантом буде розповідь про співробітника з низьким статусом, який багато чого досяг, але так і не отримав підвищення.
Якщо мене звільнять?
У випадку, якщо компанії необхідно буде зробити скорочення, як вчинить керівництво? Наприклад, колишній директор мережі магазинів Walmart, не довго думаючи, звільнив понад 13 тисяч співробітників і отримав прибуток $19,2 млн. На відміну від нього керівник банка Charles Schwab, аби уникнути скорочення, зменшив зарплати, а тим співробітникам, хто виходив на пенсію, виплатив великі бонуси.
Як керівництво реагує на помилки своїх співробітників?
Частіше за все керівники звільняють співробітників, які в своїй роботі допускають помилки. Але трапляються й позитивні приклади. Цей найвідоміший випадок стався в компанії IBM ще в 1960-х роках. Співробітник, зробивши помилку, яка коштувала компанії $10 млн, увійшов в кабінет генерального директора Тома Уотсона з готовністю до звільнення. На що Утсон сказав: «Звільнити вас? Я щойно витратив 10 млн на ваше навчання».
В цих сюжетах з легкістю можна побачити три основні аспекти – справедливість, впевненість у стабільності робочого місця та контроль над своїм майбутнім в компанії. Як і тридцять років тому, співробітники у вільний час з задоволенням розкажуть, як керівництво стимулює розробку нових ідей, дозволяючи своїм співробітниками витрачати певну кількість робочого часу на іновації. Сьогодні, як і раніше людям цікаві ті компанії де панують справедливість, заохочення, стабільність і контроль.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.