У кожного з нас настає момент, коли потрібно шукати роботу. Буває, співбесіда проходить вдало, але пропозиція зайняти заповітну посаду не надходить. Чому? У кожної компанії є список причин, за якими співробітник гарантовано отримає відмову. Вони не завжди очевидні. Jobs.ua пропонує звернути увагу на не писані правила багатьох підприємців.
Коли людина пише величезне речення розміром з абзац, з багатьма комами, нічого не зрозуміло і взагалі можна голову зламати, – це відразу «червоний прапорець». Мова не про якісь складні правила, а про загальну культуру написання тексту. Чому ні? По-перше, бувають такі підприємства де керівники підрозділів можуть приймати рішеня самостійно, а значить, і спілкуватися з партнерами або колегами він буде сам. По-друге, враховуючи теперішню ситуацію з вірусом, команди працюють віддалено, комунікація тримається на електронному листуванні, а значить, зрозумілість викладу думок грає важливу роль.
Це показник вольності, бажання людини прийти в команду друзів. Щоб всі були на одній хвилі, разом ходили тусити. Не всі компанії на таке згодні. Цілком можливо, що в деяких фірмах буде зовсім навпаки.
Може бути дивним. Однак це правило покликане показати, наскільки уважний претендент і чи ознайомився з компанією до того, як подати заявку.
Деякі компанії зупинить той факт, що людина спілкується лише електронною поштою або по телефону і у неї немає акаунтів в соціальних мережах. Можливо, посада передбачає знання специфіки соцмереж. Крім того, особиста сторінка – «обличчя» співробітників і компанії в інтернеті. Якщо її зміст сумнівний або не відповідає цінностям бренду, кандидата не розглядатимуть.
Часто потенційний роботодавець просить претендента самостійно визначити час, який знадобиться для виконання завдання.
– Коли треба здати завдання?
– Не знаю, назви свій термін.
– Я виконаю завдання через два дня до 18:00.
– Супер!
Людина сама поставила собі дедлайн. Відповідь чекають до цього часу. Якщо виконаного завдання немає, шанс втрачено. Якщо воно прийшло пізніше, з великою ймовірністю його навіть не розглядатимуть. Чому? Якщо людина зриває терміни при виконанні тестового завдання, ймовірність того, що вона буде дотримуватися їх в роботі, дуже мала.
Припустимо, претендент поспілкувався з керівником по скайпу і почув: «Напиши мені, будь ласка, ПП, у мене більше десяти тисяч заявок, я тебе там просто не знайду». В результаті не написав, чогось чекає. Або написав повідомлення, але не отримав відповідь. Або йому сказали, що вишлють завдання через годину, і не вислали. Іноді роботодавець робить так спеціально, щоб подивитися на активність людини. Загалом, якщо щось йде не за планом і кандидат нічого не робить, чи не нагадує, не говорить: «Я хотів би отримати завдання, для мене це дуже важливо», а пропадає й чекає, то найімовірніше отримає відповідь: «А чому ти не нагадав, що тобі завдання повинні були дати?».
Наприклад, роботодавець шукає людину на онлайн-роботу і зазначає в описі вакансії: «Напишіть мені на пошту і зробіть в темі листа позначку «Резюме». Ті листи, в яких ця найпростіша інструкція не виконана, навіть не розглядатимуть. Чому? Людина неуважна.
Якщо резюме складено грамотно і все в ньому влаштовує, роботодавець може зателефонувати попереднім керівникам кандидата. Якщо про нього відгукуються погано або взагалі нічого не можуть сказати – відразу відмова. До речі, тих, хто незадоволений попереднім керівництвом, іноді теж не наймають.
Намагайтеся звертати увагу на дрібниці і шансів отримати роботу мрії буде більше.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».