Одним із секретів процвітання бізнесу (підприємництва) є використання прихованих потенціалів, наприклад, раціональний розподіл робочого часу та його оптимізація. Кожна компанія ставить собі за мету отримання максимального прибутку. У зв'язку з цим витрати на його досягнення напряму залежать від продуктивності праці співробітників. Будь-яке зволікання у цьому питанні, бездумна організація робочого процесу і навантаження підлеглих призводять до суттєвих прихованих збитків, недоотриманої вигоди (прибутку). Оптимізувати процес можна, якщо володіти кількома важливими прийомами підвищення ефективності праці.
Першим етапом оптимізації робочого процесу повинен стати грамотний підбір кадрів на посаду. Висока кваліфікація, старанність, вміння самоорганізовуватися на робочому місці — необхідні характеристики співробітника, здатного «виробляти якісний продукт» в заданий період.
Спілкування, що проводиться між співробітниками, повинно мати тільки діловий, конструктивний характер, а не зводитися до чаювання. Робочий графік бажано складати таким чином, щоб на це не вистачало часу. Потрібно зробити аксіомою, що доступність соціальних і розважальних мереж, перегляд особистої пошти, ресурсів, які «з'їдають» робочий час, — це табу для підприємства в цілому. Можливо, навіть доведеться ввести жорсткі покарання у вигляді штрафів або догани для кожного співробітника. Як варіант, можна запропонувати вести звітний «Журнал робочого дня» (журнал зміни) з фіксацією важливих подій, що відбуваються за день.
Істотне підвищення ефективності на кожній ділянці праці — один із елементів загального механізму досягнення спільної мети. Технічне оснащення, розміщення необхідних засобів для роботи на комфортній відстані, синхронізація дій, дотримання трудового порядку, а також достатнє освітлення і провітрювання приміщення сприятимуть підвищенню працездатності співробітників. Мета переоснащення робочого простору завжди повинна бути спрямована на те, щоб створити умови, при яких можлива мінімізація витрат сил, втоми виконуючого свої обов'язки персоналу.
Значно раціональніше дотримуватися зводу корпоративних (адміністративних) стандартів, встановлених начальством, а не хаотично створювати «робочу атмосферу» з перекурами, кава-таймами, перекусами. Вважається, що більшого успіху можна досягти, якщо взяти за основу правила розпорядку, тісно пов'язані з матеріальною зацікавленістю працівників, що відображаються у системі заохочень чи покарань. Посилення індивідуальної відповідальності, підкріплене фінансовими стимулами, швидко впливає на «безневинні запізнення», затримки після обіду, прогули або простої.
Йдеться про індивідуальні особливості співробітників, які обирають різні види діяльності. Для раціонально організованих людей завжди прийнятним буде виконання завдань з дотриманням правил, заявлених термінів або дат виконання. В той час для ірраціональних натур, представників творчих професій підійде створення роботи, «кінцевого продукту» з перебуванням у відносно вільному графіку. В останньому випадку можливо знайти індивідуальний підхід і піти на компроміс роботодавцю, якщо результат буде прогнозованим і перевищить витрати.
Посада повинна бути співробітнику під силу. Розподіл робочого часу має носити упорядкований характер. У разі планового навантаження підлеглий повинен самостійно оцінювати ступінь важливості, черговість виконання процесів в даний часовий проміжок. Бажано створити такі умови роботи, щоб знизити або звести до мінімуму сумніви, стомлюваність працівника. Чітке виконання своїх обов'язків не повинно бути причиною відсутності творчої складової праці.
У правильно спланованому графіку повинно бути достатньо часу на відпочинок (обід, прийом їжі). Якщо робота має безперервний характер, то невеликі перерви тривалістю у кілька хвилин бажано мати через певні проміжки часу. Це дозволить відновити сили, впоратися зі втомою, зняти напругу протягом робочого дня. Повинна враховуватися взаємозамінність працівників.
З’ясовуємо разом з Jobs.ua, які бізнес-ідеї можна розвивати в 2025 році з активним використанням ШІ.
На заміну старій філософії work-life balance приходить нова концепція, work-life blend. Розбираємося разом із Jobs.ua, що за новий тренд з’явився в світі праці.
У вашому оточенні є люди, які говорять так швидко і нерозбірливо, що нічого не збагнеш? Але навіть такі люди можуть заговорити чітко і переконливо, якщо скористаються добіркою чудових вправ для дикції, які підготував Jobs.ua.
Ви знали, що один цікавий тест на визначення профпридатності допоміг незвичайному в’язню втекти з в’язниці? Поговоримо про це в статті, а також з’ясуємо, які популярні тести стануть орієнтиром у визначенні ваших сильних сторін і вибору професійної кар’єри.
Портал з працевлаштування і пошуку роботи Jobs.ua поставив низку питань штучному інтелекту Grok від X, щоб дізнатися, що думає цей ШІ про перспективи такої цікавої, потрібної і важливої в літературному світі професії, як літературний агент.