Одним із секретів процвітання бізнесу (підприємництва) є використання прихованих потенціалів, наприклад, раціональний розподіл робочого часу та його оптимізація. Кожна компанія ставить собі за мету отримання максимального прибутку. У зв'язку з цим витрати на його досягнення напряму залежать від продуктивності праці співробітників. Будь-яке зволікання у цьому питанні, бездумна організація робочого процесу і навантаження підлеглих призводять до суттєвих прихованих збитків, недоотриманої вигоди (прибутку). Оптимізувати процес можна, якщо володіти кількома важливими прийомами підвищення ефективності праці.
Першим етапом оптимізації робочого процесу повинен стати грамотний підбір кадрів на посаду. Висока кваліфікація, старанність, вміння самоорганізовуватися на робочому місці — необхідні характеристики співробітника, здатного «виробляти якісний продукт» в заданий період.
Спілкування, що проводиться між співробітниками, повинно мати тільки діловий, конструктивний характер, а не зводитися до чаювання. Робочий графік бажано складати таким чином, щоб на це не вистачало часу. Потрібно зробити аксіомою, що доступність соціальних і розважальних мереж, перегляд особистої пошти, ресурсів, які «з'їдають» робочий час, — це табу для підприємства в цілому. Можливо, навіть доведеться ввести жорсткі покарання у вигляді штрафів або догани для кожного співробітника. Як варіант, можна запропонувати вести звітний «Журнал робочого дня» (журнал зміни) з фіксацією важливих подій, що відбуваються за день.
Істотне підвищення ефективності на кожній ділянці праці — один із елементів загального механізму досягнення спільної мети. Технічне оснащення, розміщення необхідних засобів для роботи на комфортній відстані, синхронізація дій, дотримання трудового порядку, а також достатнє освітлення і провітрювання приміщення сприятимуть підвищенню працездатності співробітників. Мета переоснащення робочого простору завжди повинна бути спрямована на те, щоб створити умови, при яких можлива мінімізація витрат сил, втоми виконуючого свої обов'язки персоналу.
Значно раціональніше дотримуватися зводу корпоративних (адміністративних) стандартів, встановлених начальством, а не хаотично створювати «робочу атмосферу» з перекурами, кава-таймами, перекусами. Вважається, що більшого успіху можна досягти, якщо взяти за основу правила розпорядку, тісно пов'язані з матеріальною зацікавленістю працівників, що відображаються у системі заохочень чи покарань. Посилення індивідуальної відповідальності, підкріплене фінансовими стимулами, швидко впливає на «безневинні запізнення», затримки після обіду, прогули або простої.
Йдеться про індивідуальні особливості співробітників, які обирають різні види діяльності. Для раціонально організованих людей завжди прийнятним буде виконання завдань з дотриманням правил, заявлених термінів або дат виконання. В той час для ірраціональних натур, представників творчих професій підійде створення роботи, «кінцевого продукту» з перебуванням у відносно вільному графіку. В останньому випадку можливо знайти індивідуальний підхід і піти на компроміс роботодавцю, якщо результат буде прогнозованим і перевищить витрати.
Посада повинна бути співробітнику під силу. Розподіл робочого часу має носити упорядкований характер. У разі планового навантаження підлеглий повинен самостійно оцінювати ступінь важливості, черговість виконання процесів в даний часовий проміжок. Бажано створити такі умови роботи, щоб знизити або звести до мінімуму сумніви, стомлюваність працівника. Чітке виконання своїх обов'язків не повинно бути причиною відсутності творчої складової праці.
У правильно спланованому графіку повинно бути достатньо часу на відпочинок (обід, прийом їжі). Якщо робота має безперервний характер, то невеликі перерви тривалістю у кілька хвилин бажано мати через певні проміжки часу. Це дозволить відновити сили, впоратися зі втомою, зняти напругу протягом робочого дня. Повинна враховуватися взаємозамінність працівників.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».