Ми живемо в світі брендів, слоганів і логотипів. Не так часто зустрінеш людину, для якої ці слова нічого не важать. Кожен з нас любить брендований одяг, а поява в модних «найках» чи «адідасах» не лишиться непоміченою в будь-якій компанії, чи не так? Портал з працевлаштування Jobs.ua ділиться з вами історією появи відомого логотипу Nike, який впізнає чи не кожна людина в світі.
Історія відомого бренду починається на початку 1960-х, коли в студента бізнес-школи Стенфорда Філа Найта зароджується думка створити якісне спортивне взуття. В студентські роки майбутній засновник Nike любив займатися спортом, був бігуном на середні дистанції. Він помітив, що японські спортивки, зокрема фірми Onitsuka Tiger, були якісними і водночас дешевшими за дорогі європейські бренди Adidas і Puma.
Філ позичає 50 доларів у батька, щоб вирушити в Японію і домовитися про імпорт кросівок цієї фірми. В 24 роки він засновує власний бізнес, динамічний і нетиповий для того часу. Перші свої прибутки Філ отримав, продаючи імпортовані кросівки з багажника автомобіля на легкоатлетичних змаганнях. Так з’являється компанія Blue Ribbon Sports (BRS), яка згодом стане Nike.
Попит на якісне й недороге взуття зростав, бо ходити в зручних кросівках хотіли не лише професійні спортсмени. Компанія розширилася, Філ Найт запустив власне виробництво. Постала необхідність вигідно виділити своє взуття серед конкурентів, тобто створити такий логотип, який не поступався б емблемам європейських конкурентів.
Історія подейкує, що колезі Найта Джефу Джонсону наснилася грецька богиня перемоги Ніка. Джонсон звернувся до дизайнерки Керолін Девідсон, і в 1971 році з’явився ескіз «свисту вітру» (англ. swoosh), всім відомого символу Nike. Щоправда, спершу Девідсон створила декілька ескізів, але жоден з них їй не подобався. Тоді вона роздратовано черкнула по листку, і в тій випадковій закарлючці побачила обриси майбутнього логотипу. Девідсон стверджувала, що вигнута лінія зображає крило богині перемоги.
Що цікаво, над створенням логотипу дизайнерка працювала 17 годин і отримала за роботу 35 доларів. А ще цікавішим є той факт, що Філ Найт спершу був дуже невдоволений логотипом, хоч і вирішив його залишити.
Перша версія «свисту вітру» мала чорний контур, поверх якого розташовувався напис Nike рукописним шрифтом. В 1978 році лого оновили: змінили вигин і пофарбували в чорне, а напис помістили над символом, змінивши шрифт на лаконічніший і нахиливши його вперед. Зрештою, цей логотип ідеально відповідав початковому задуму Філа Найта, який хотів бачити в емблемі компанії динамічність і візуальну естетику, яка б вигідно вирізнялась на тлі інших брендів.
Дизайн логотипу оновлювали також у 1985 і 1995-х роках. Остання мінімалістична версія емблеми, славнозвісна «галочка», відома тепер всьому світу.
Більше про історію заснування Nike ви дізнаєтеся з книги «Взуття-буття. Історія Nike, розказана її засновником». Цю книгу видавництво «Наш формат» видавало двічі, в 2017 і 2022 роках. Книга стане в пригоді людям, які займаються підприємництвом і прагнуть бути лідерами в своїй ніші і для своїх підлеглих.
Пропонуємо вам зануритися в історію появи сенсаційної іграшки, а також з’ясувати, в чому полягає секрет її популярності.
Ігри цікаво не лише грати, а й розробляти. Вас приваблює сфера геймдеву, хочете спробувати себе в розробці комп’ютерних чи мобільних ігор? Давайте поговоримо на цікаву тему, а саме з чого розпочати в геймдеві новачку.
Кризові ситуації через біль і його долання дають потенціал для росту. Розглянемо разом з Jobs.ua, як за допомогою хобі та нових ідей адаптуватися до викликів сьогодення.
Бути захопленим своєю роботою — безумовно, це добре. Прагнути успіху і повсякчас зростати в своїх досягненнях — теж добре. Але чи існує та грань, за якою трудоголізм починає приносити більше шкоди, аніж користі?
Вивчити англійську за допомогою штучного інтелекту за 90 днів — вигадка чи реальність? Відповімо на це питання на порталі працевлаштування Jobs.ua, а заодно розглянемо набір корисних підказок, щоб вивчати іноземну мову швидше, ніж у додатках.