Якщо ви щойно відкрили власний бізнес і тільки починаєте знайомити клієнтів, партнерів з продуктами, пропозиціями, послугами рано чи пізно вам доведеться зіткнутися зі складанням такого документа, як комерційна пропозиція. Взаємовигідна співпраця й починається з цікавої корисної для обох сторін пропозиції. Звісно ж, щоб досягти максимального ефекту та зацікавити пропозицією, ваш продукт чи послуга повинні бути корисними та затребуваними, а сам документ майстерно складений. До речі, досконале опановування умінням складати комерційні пропозиції надасть можливість стати найкращим в галузі Торгівля/продажі/закупівля, правильно і швидко доносити до клієнтів головний меседж і розігрівати зацікавленість вашою компанією. Не забувайте, що ваші конкуренти так само борються за клієнта чи партнера та обирають найбільш доречну та привабливу комерційну пропозицію. Тож вчіться складати бездоганний документ з Jobs.ua, як покроково формувати комерційну пропозицію у сфері продажу.
Комерційна пропозиція - це діловий документ, в якому чітко сформовані та викладені умови потенційного співробітництва, переваги та її результативність. Такий документ має на меті переконати партнера в вигідному співробітництві. Найчастіше він надсилається електронною поштою всім партнерам для ознайомлення та запрошення, але може вручатися особисто наочно під час ділової зустрічі. Причинами формування комерційної пропозиції можуть бути наступні:
Комерційні пропозиції можуть бути двох типів: холодна й гаряча. Розгляньмо їх відмінності та суть.
Холодна комерційна пропозиція - документ, що має на меті ознайомити із компанією, послугами чи продуктами тих, хто вперше знайомиться з компанією, хто не співпрацював і не чув про неї. Іншими словами, спроба зацікавити клієнтів чи партнерів і розсилаються найчастіше масово, щоб зібрати базу тих, кому стало цікаво, і вони потенційні покупці. Найчастіше холодні комерційні пропозиції займають до двох сторінок А4, щоб не перевантажувати інформацією.
Гаряча комерційна пропозиція - документ, що відправляється заздалегідь підготовленим клієнтам – тим, із ким уже контактували раніше і вони проявляли свою зацікавленість продуктом чи послугою. Можна сказати, що ви формуєте для нього персоналізовану пропозицію і пропонуєте конкретні формати та умови співпраці. Мета такого документа продати послугу чи продукт, заключити співпрацю з партнером. Такий документ може містити великий обсяг, щоб повністю окреслити кордони співпраці та розглянути детально тонкощі співробітництва, його переваги.
Також існують персоніфіковані та неперсоніфіковані різновиди комерційної пропозиції. Персоніфіковані направлені на конкретну фізичну особу, ім’я якої зазначається в документі при звертанні. Неперсоніфікована комерційна пропозиція немає конкретної спрямованості на одну особу, призначена найчастіше для усього загалу покупців чи клієнтів.
Тож будьте уважні при складанні комерційних пропозицій, і якщо є можливість, обов’язково в гарячих пропозиціях персоніфікуйте та вказуйте ім’я партнера чи клієнта, що дозволить прозвести більший вплив та враження.
Дотримання певної структури при складанні комерційної пропозиції допоможе послідовно викласти комерційні умови співпраці та її вигідні сторони, а також досягти потрібного ефекти та результату. Структура грамотно складеної комерційної пропозиції містить:
Всі члени відділу продажу повинні вміти складати комерційну пропозицію. Розглянемо, які перші основні кроки складання комерційної пропозиції.
Крок 1 - Оформіть комерційну пропозицію в презентації
Складіть комерційну пропозицію, дотримуючись певної структури:
логотип, контактні дані компанії в шапці профілю,
заголовок та перший абзац, що містить проблему клієнта,
зрештою опис самої пропозиції.
Крок 2 - Чітко й конкретно зазначте власну комерційну пропозицію
Сама пропозиція починається словами: “Ми пропонуємо вам таку вигоду за ціною такого продукту”. Після того, як заявите пропозицію, важливо розписати переваги співпраці: додаткові вигоди від роботи саме з вами. А також відпрацювати заперечення: аргументувати, хто ви такі, скільки років працюєте і чому саме вам можна довіритись.
Крок 3 - Додайте заклик до дії
Заклик повинен зацікавити клієнта чи партнера зв’язатися з вами, щоб дізнатися, наприклад, подробиці співпраці чи інші деталі.
Крок 4 - Створіть дизайн комерційної пропозиції
Візуальна складова комерційної пропозиції грає значну роль у сприйнятті інформації та запам’ятовування компанії. Більшість людей на планеті візуали, тому орієнтується на цей факт і створіть привабливу картинку для покупця. Якщо в команді є дизайнер, то заради вигідної угоди та результату варто залучити спеціаліста до розробки дизайну комерційної пропозиції. В іншому випадку дизайн комерційної пропозиції можна розробити і самостійно, наприклад, у вигляді презентації або за допомогою додаткових сторонніх візуальних ресурсів: Power Point, Adobe Acrobat, Canva, Wix та інші. Вони здатні значно спростити та зробити презентацію привабливою. Якщо ж немає спеціалістів для складання комерційної пропозиції, то краще найняти стороннього спеціаліста-фрілансера для таких робіт.
В першу чергу, пам’ятайте, що стислість та читкість допомагають сконцентруватися на основній думці, тому не варто перетворювати лист на цілий роман. Достатньо вказати найголовніші тези, використовуючи прості, але влучні фрази. Цінуйте час свого партнера чи клієнта, не дозволяйте йому занудьгувати над вашим листом чи втратити дорогоцінний час просто так. Не забувайте, що в центрі вашого листа маєте перебувати не компанія, а саме адресат, тому всі послання повинні бути звернені саме до нього. Наприклад, фразу «ми пропонуємо переваги», слід змінити на: «Ви отримаєте переваги». Водночас не слід тиснути на співрозмовника, відкрито нав’язувати свої послуги чи вимагати швидкого рішення. Це тільки відштовхне його відмовитись. Достатньо просто зацікавити потенційного покупця. Проте в жодному разі не можна вказувати неправдиву інформацію. Правда рано чи пізно розкриється, а зацікавлені у такий спосіб клієнти не стають постійними.
В написанні такого документа, будьте відвертими, намагайтесь вміло підкреслювати вигоди для співпраці, працюйте на свою репутацію, і у вас обов’язково вийде найкраща комерційна пропозиція для клієнта чи партнера.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».