При пошуку роботи багато хто стикається з вакансіями, які не підходять під певні запити, або доводиться вибирати між двома компаніями. На цьому етапі важливо не тільки визначитися з вибором, але й коректно відмовити від пропозиції, що не відповідає сподіванням. Як це зробити – поговоримо нижче.
Перше, що варто запам'ятати, – завжди потрібно давати відповідь. Навіть якщо це відмова. Виховайте в собі зобов'язання виходити на зв'язок, навіть якщо пропозиція нецікава. Не варто лінуватися, просто поставте себе на місце людини, яка очікує вашої реакції, будь-якої. Погодьтеся, отримувати відмову несолодко, але коли тебе ігнорують, то така ситуація ще гірша.
По-перше, зворотний зв’язок – це людяно. По-друге, так можна показати себе як виховану персону, з якою приємно мати справу. Хто знає, можливо, колись доведеться зіткнутися з цією людиною у своїй подальшій роботі, так навіщо псувати відносини заздалегідь?
Важливо: дипломатичність однозначно зіграє на руку. Багато рекрутерів ведуть базу даних кандидатів, де відзначають основні якості. Галочка «не прийшов» може в майбутньому серйозно й негативно вплинути на рішення прийняти вас на роботу.
Найкращий спосіб – повідомити особисто роботодавцю, і бажано телефоном. Звичайно, у нього можуть виникнути питання щодо причин відмови, тому варто бути готовим конструктивно їх пояснити. Цілком ймовірно, що в ході спілкування роботодавець спробує переконати вас у вирішенні відмовитися від співпраці. На цьому етапі можна трохи «поторгуватися», якщо причина крилася в низькій заробітній платі, наприклад.
Важливо: дзвонити потрібно завчасно, а не напередодні співбесіди. Однак якщо такий сценарій не виходить реалізувати й довелося вирішувати в останній момент, то варто в будь-якому разі вийти на зв'язок, і як можна швидше. Так роботодавець уже буде напевно знати про ваше рішення та зможе скорегувати свій робочий час.
Занадто докладно пояснювати свою відмову теж не варто. Ваші переговори знаходяться на початковій стадії, і зайве інформаційне навантаження просто не потрібне. Достатньо ввічливо подякувати за інтерес до своєї кандидатури й повідомити, що ви не готові прийняти пропозицію. Потім слід побажати знайти відповідального співробітника й на цьому розпрощатися.
Остаточне рішення щодо роботи в конкретній компанії більшість приймає вже після співбесіди, за результатом отриманої інформації про майбутні обов'язки й умови співпраці. Не завжди вони відповідають очікуванням, і тоді слідує відмова. Про це потрібно теж правильно повідомити. Є 2 варіанти, як це зробити:
Різниці особливої немає, тому вибирати варто з того, як зручніше особисто вам. Хоча в телефонних дзвінків є перевага – вони точно «дійдуть» до адресата, тоді як лист може загубитися серед інших повідомлень, і, відповідно, вас приймуть за невігласа.
Приймати рішення варто, добре зваживши всі за та проти. Потім потрібно чітко сформулювати відповідь, причини відмови та повідомити про це. Завжди є ймовірність, що на співбесіді ви з роботодавцем неправильно зрозуміли один одного, і в ході розмови ви все виявите, ще раз обговорите, досягнете консенсусу. Але аргументи для відмови повинні бути грамотними й по справі.
Можна порадити іншого кандидата, якщо є хтось зі знайомих фахівців на прикметі. Так ви пом'якшите свою відмову та ще й допоможете приятелю, який знаходиться в пошуку роботи.
Бувають ситуації, коли навіть після співбесіди, узгодження умов буквально напередодні виходу на роботу все ж претендент приймає рішення не співпрацювати з цією компанією. На відмову в таких випадках впливають такі причини:
У такому разі, по суті, нічого вигадувати не потрібно, варто лише озвучити причину роботодавцю. Така поведінка правильна. Цілком ймовірно, що роботодавець зрозуміє конструктивні причини відмови й запропонує зміну умов співпраці на більш зручні та вигідні.
Якщо ж ви вже погодилися на іншу пропозицію, то варто прямо сказати про це, заощадивши час на пояснення. Але обов'язково в будь-якому разі слід вийти на зв'язок, а не пропадати й ігнорувати дзвінки. Зрештою, поводитися з людьми треба так, як хочеться, щоб ставилися до вас, тому слід дотримуватися етики.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».