Хто не чув про компанію Philips? Її інженери і винахідники здійснили чимало революційних проривів. Ви знали, хто винайшов компакт-касету чи компакт-диск? А люмінесцентні лампи, а перший відеокасетний магнітофон, знаний серед міленіалів і бумерів як «відік»?
Відповідь на всі ці питання веде нас до компанії, зазначеній в заголовку. Ще на початку 2000-х нідерландська компанія була справжнім технологічним гігантом, її штат налічував 350 тис. співробітників. Здавалося, так триватиме завжди, та сталося інакше.
У цьому матеріалі вашій увазі пропонується цікава й подекуди драматична історія злету й занепаду нідерландських техно піонерів, які змінили ландшафт сучасної цивілізації.
Компанія зародилася в 1891 році, коли родина Філіпс заснувала невелику фабрику з виготовлення ламп розжарювання. Ці лампи стали основою їхнього бізнесу, хоча перші кілька років справи йшли кепсько. Річ у тому, що старший син Жерар хоч і був відмінним інженером, але управління бізнесом йому не давалося. Справи компанії пішли вгору, коли за управління компанією взявся молодший син Антон, який здобув бізнес освіту в Лондоні. Інженерний талант і комерційна хватка братів Філіпс призвели до успіху — вже в 1897 компанія з початкових 35-ти співробітників виросла до 170-ти працівників, які виробляли 630 тис. (!) ламп на рік. Минуло шість років, і в 1903 році Philips опинилися в четвірці найкращих компаній Європи.
Непоганий прогрес за 12 років, чи не так?
Попри весь феноменальний успіх компанії найбільші її прориви ще були попереду. Перший революційний прорив відбувся в 1914 році, коли компанія створила власну дослідницьку лабораторію. Щоб зрозуміти її тогочасну вагу і значення, ось вам один-єдиний факт: цей нідерландський храм науки братів Філіпсів відвідував сам Ейнштейн.
Щедре фінансування лабораторії дало змогу зібрати під її дахом найкращі наукові уми світу. Результати з’явилися майже одразу. Вже під час Першої Світової війни компанія запустила масове виробництво рентгенівських трубок, які мали критичне значення для медичної діагностики. За трубками послідував перший портативний рентгенівський апарат, а потім і перший стоматологічний рентген.
Інновації сипалися одна за одною:
Та головні винаходи були попереду.
Мине кілька десятиліть, і Philips подарує світу компакт-касету. Цей винахід зробить музику мобільною і доступною, і закладе основу музичної індустрії в її сучасному вигляді. Перший CD-диск теж створили нідерландці, щоправда, у співпраці з Sony. Також їхній дует розробив технологію DVD-дисків, та й Philips чимало доклалися до розвитку формату Blu-ray.
Всі ці прекрасні винаходи визначили розвиток медіатехнологій на десятиліття вперед. Не забуваємо також винахід першої електробритви з обертовими лезами, винахід люмінесцентних ламп і ключова роль у розвитку світлодіодного освітлення.
Якщо говорити про освітлення, то Philips не знала собі рівних. В цій індустрії родина Філіпс була локомотивом прогресу, хоча надприбутки подекуди досягалися не надто етичними методами. В середині 1920-х кілька техногігантів на чолі з Philips і General Electric задля збільшення прибутків впровадили концепцію планового застарівання. Іншими словами, вони штучно обмежили термін служби лампочок до 1000 годин, хоча їхній ресурс роботи був значно більшим.
Але компанія Philips може похвалитися й дуже етичними вчинками. Під час Другої Світової війни син Антона Фріц керував родинними заводами в Нідерландах, врятувавши життя сотень працівників євреїв. За це його після війни визнали Праведником народів світу.
Ще одна важлива технологічна ніша, в якій відзначилася компанія, це виробництво телевізорів. Цей напрямок став одним із пріоритетних, адже розвитку телевізійної техніки приділяли значну увагу. Це принесло свої результати: в 1950х компанія стартує з першими чорно-білими телевізорами, а за два десятиліття вже контролює майже 40% європейського ринку телевізорів.
Звичайно, в цю нішу Philips теж привносить чимало інновацій. Окремо варто згадати появу в 1997 році першого в світі плазмового телевізора. Звісно, в наш час плазмою нікого не здивуєш, та в 1997 році плазму від Philips небагато хто міг дозволити: коштувало 42-дюймове диво "всього лиш" 15 тис. доларів.
Здавалося, це початок нового успішного ривка в сфері технологій. Та на початку 2000-х справи компанії стрімко пішли вниз.
Ситуація погіршилася через конкуренцію з азійськими компаніями ще в 1980-х. Технологічні тигри Азії виходили на полювання, та менеджери Philips не зважали на них. А даремно: застарілі виробничі лінії програвали в якості і дешевизні продукції передусім японських компаній. Samsung, LG, Sony виявилися ефективнішими і прудкішими, бо пропонували дешевший продукт, який не уступав у якості славнозвісному бренду.
Було все: збитки на мільярди доларів, реорганізація бізнесу і скорочення виробництва (30% заводів і 25% персоналу), купівля часток успішних бізнесів, щоб заощаджувати на передових розробках, перенесення бізнесу в Південно-Східну Азію, щоб, знову ж таки, заощадити.
Та що б компанія не робила, неповороткість її бюрократичних механізмів призводила до того, що продукти не вдавалося успішно виводити на ринок, а випуск нових продуктів закінчувався повним провалом. Дійшло до того, що в 2012 Philips відмовилися від виробництва телевізорів. Славна епоха їхніх телевізорів канула в небуття. Власники Philips отримують в наш час лише відрахування за використання торгової марки іншими компаніями.
Попри усі злети й падіння, компанія зберігає за собою позиції лідера в сфері медичних технологій. Високотехнологічне медичне обладнання від Philips цінується в світі, їхні МРТ-системи є бажаним активом в будь-якій лікарні.
Чимало продукції компанії випускається й донині, лише під іншими брендами. В Україні компанія теж продовжує займатися активною діяльностю. Серед продукції, які вона пропонує — побутова техніка і товари для краси і догляду за здоров’ям.
Попри втрату флагманських позицій в багатьох технологічних сферах, Philips залишається потужним гравцем на світовому ринку в кількох важливих галузях.
Розглянемо в статті метод STAR, щоб ваші відповіді на співбесідах набрали структурованого вигляду, були логічними, зрозумілими і переконливими.
Пошукачам не подобається формат групової співбесіди, та ейчари іноді вдаються до нього. Навіщо вони це роблять? Давайте з’ясуємо разом із Jobs.ua, а ще розглянемо переваги й недоліки групової співбесіди.
Тоді зло мало одне обличчя. Сьогодні — інше, але суть та сама: імперські амбіції, зневага до людського життя.
День памʼяті — це не лише про минуле. Це про вибір, який ми робимо сьогодні: стояти за свободу, за життя, за правду! Слава Україні! Героям Слава!
Портал Jobs.ua розповідає, що потрібно знати про рукостискання в контексті ділового етикету.
В цій статті пропонуємо познайомитися з деякими цікавими способами заробітку, коли людина фактично заробляє гроші, не роблячи при цьому абсолютно нічого.