Іноді невинні жарти колег переростають в справжній аб’юз, особливо коли ви бачитеся агресору в ролі зручної жертви, на кого можна вилити роздратування і негатив від виконання роботи. І це серйозна проблема, адже метою цькування є не лише приниження іншого працівника, а й підштовхування його до звільнення. Як протистояти цьому? Чи просто взяти та й звільнитися? Портал Jobs.ua пропонує поміркувати над цими питаннями.
Перш за все поміркуйте і з’ясуйте для себе, чи варто звільнятися з цієї роботи. Якщо вам не хочеться втрачати це робоче місце, значить, доведеться протистояти кривдникам. А щоб обрати кращу стратегію протидії своїм нападникам, спершу з’ясуйте причину, чому вони «агряться» на вас. Можливо, людина сама по собі є токсичною, має звичку агритися до всіх колег. Це не ок, звісно, але принаймні ви знатимете, що аб’юзять не вас одного.
Якщо агряться свідомо і тільки проти вас – значить, тут є якась причина. Можливо, вас хочуть підсидіти, бо бачать у вас конкурента. Можливо, вас незлюбили як людину, хоча не було жодних об’єктивних підстав це робити. Можливо – і хтось відкриє про себе щось не надто приємне – ви якраз-таки даєте підстави так реагувати на себе, бо часто спізнюєтеся, не встигаєте вчасно формувати звіти тощо. В такому разі – почніть із себе, але якщо причина не у вас, ідемо далі.
Одна з найкращих реакцій на цькування – це покерфейс. Тобто ви свідомо приймаєте незворушне обличчя, всім своїм виглядом показуючи, що сказане вас не хвилює. І не зачіпає. Насправді ще й як це може вас зачіпати, але буде добре, якщо ви згадаєте в цю мить, що такі ситуації є дуже цінним урок насправді. Питаєте, який може бути урок у тому, якщо вас хтось ображає? Ну це як тренування на вашу силу волі – змовчите чи ні, огризнетеся у відповідь чи бровою не поведете. Розумієте суть? Якщо ви не зможете пропустити повз вуха бодай декілька глузливих насмішок, не відреагувавши на них відповідно – це означає, що деякі якості характеру вам можна і потрібно підтягнути. І такі ситуації найкраще їх тренують, бо як можна розвинути певні навички, якщо вони не «обкатуються» в реальних ситуаціях? А ці навички потім ох як знадобляться – і в сімейному житті, щоб вчасно втриматися від критичного зауваження своїй коханій половинці, і в спілкуванні з дітьми, а також з надокучливими людьми.
А якщо людина емоційна, якщо їй важко стриматися від негативної реакції у відповідь, а кривднику добре відомо про її емоційність – тим паче варто прокачати свої навички терпіння і незворушного поводження в таких ситуаціях.
Якщо навчитеся переводити цькування на жарти, є ймовірність, що в кривдника зникне бажання позловтішатися з вас. Тримайте в умі декілька заготовлених відповідей на можливі цькування недоброзичливого колеги. І це теж хороше тренування ваших комунікативних навичок і гнучкості розуму, щоб відповісти необразливо і водночас – дотепно і кмітливо, щоб у кривдника не знайшлося жодних аргументів для продовження сутички. А коли він кілька разів наштовхнеться на ваші жарти і гумор – повірте, бажання кепкувати теж поменшає.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.