UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Життя в колективі
  5. Як протистояти цькуванню від колег на робочому місці?

Як протистояти цькуванню від колег на робочому місці?

12.08.2022 483
Як протистояти цькуванню від колег на робочому місці?

Як протистояти цькуванню від колег на робочому місці?

12.08.2022     483

Іноді невинні жарти колег переростають в справжній аб’юз, особливо коли ви бачитеся агресору в ролі зручної жертви, на кого можна вилити роздратування і негатив від виконання роботи. І це серйозна проблема, адже метою цькування є не лише приниження іншого працівника, а й підштовхування його до звільнення. Як протистояти цьому? Чи просто взяти та й звільнитися? Портал Jobs.ua пропонує поміркувати над цими питаннями.

З’ясуйте причину

Перш за все поміркуйте і з’ясуйте для себе, чи варто звільнятися з цієї роботи. Якщо вам не хочеться втрачати це робоче місце, значить, доведеться протистояти кривдникам. А щоб обрати кращу стратегію протидії своїм нападникам, спершу з’ясуйте причину, чому вони «агряться» на вас. Можливо, людина сама по собі є токсичною, має звичку агритися до всіх колег. Це не ок, звісно, але принаймні ви знатимете, що аб’юзять не вас одного.

Якщо агряться свідомо і тільки проти вас – значить, тут є якась причина. Можливо, вас хочуть підсидіти, бо бачать у вас конкурента. Можливо, вас незлюбили як людину, хоча не було жодних об’єктивних підстав це робити. Можливо – і хтось відкриє про себе щось не надто приємне – ви якраз-таки даєте підстави так реагувати на себе, бо часто спізнюєтеся, не встигаєте вчасно формувати звіти тощо. В такому разі – почніть із себе, але якщо причина не у вас, ідемо далі.

Реагуйте зважено

Одна з найкращих реакцій на цькування – це покерфейс. Тобто ви свідомо приймаєте незворушне обличчя, всім своїм виглядом показуючи, що сказане вас не хвилює. І не зачіпає. Насправді ще й як це може вас зачіпати, але буде добре, якщо ви згадаєте в цю мить, що такі ситуації є дуже цінним урок насправді. Питаєте, який може бути урок у тому, якщо вас хтось ображає? Ну це як тренування на вашу силу волі – змовчите чи ні, огризнетеся у відповідь чи бровою не поведете. Розумієте суть? Якщо ви не зможете пропустити повз вуха бодай декілька глузливих насмішок, не відреагувавши на них відповідно – це означає, що деякі якості характеру вам можна і потрібно підтягнути. І такі ситуації найкраще їх тренують, бо як можна розвинути певні навички, якщо вони не «обкатуються» в реальних ситуаціях? А ці навички потім ох як знадобляться – і в сімейному житті, щоб вчасно втриматися від критичного зауваження своїй коханій половинці, і в спілкуванні з дітьми, а також з надокучливими людьми.

А якщо людина емоційна, якщо їй важко стриматися від негативної реакції у відповідь, а кривднику добре відомо про її емоційність – тим паче варто прокачати свої навички терпіння і незворушного поводження в таких ситуаціях.

Дійте нешаблонно – спробуйте перевести все на жарт

Якщо навчитеся переводити цькування на жарти, є ймовірність, що в кривдника зникне бажання позловтішатися з вас. Тримайте в умі декілька заготовлених відповідей на можливі цькування недоброзичливого колеги. І це теж хороше тренування ваших комунікативних навичок і гнучкості розуму, щоб відповісти необразливо і водночас – дотепно і кмітливо, щоб у кривдника не знайшлося жодних аргументів для продовження сутички. А коли він кілька разів наштовхнеться на ваші жарти і гумор – повірте, бажання кепкувати теж поменшає.

Читайте також

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 листопад, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 листопад, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 жовтень, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 вересень, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 вересень, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


Часто шукають

↑ Вгору