Іноді невинні жарти колег переростають в справжній аб’юз, особливо коли ви бачитеся агресору в ролі зручної жертви, на кого можна вилити роздратування і негатив від виконання роботи. І це серйозна проблема, адже метою цькування є не лише приниження іншого працівника, а й підштовхування його до звільнення. Як протистояти цьому? Чи просто взяти та й звільнитися? Портал Jobs.ua пропонує поміркувати над цими питаннями.
Перш за все поміркуйте і з’ясуйте для себе, чи варто звільнятися з цієї роботи. Якщо вам не хочеться втрачати це робоче місце, значить, доведеться протистояти кривдникам. А щоб обрати кращу стратегію протидії своїм нападникам, спершу з’ясуйте причину, чому вони «агряться» на вас. Можливо, людина сама по собі є токсичною, має звичку агритися до всіх колег. Це не ок, звісно, але принаймні ви знатимете, що аб’юзять не вас одного.
Якщо агряться свідомо і тільки проти вас – значить, тут є якась причина. Можливо, вас хочуть підсидіти, бо бачать у вас конкурента. Можливо, вас незлюбили як людину, хоча не було жодних об’єктивних підстав це робити. Можливо – і хтось відкриє про себе щось не надто приємне – ви якраз-таки даєте підстави так реагувати на себе, бо часто спізнюєтеся, не встигаєте вчасно формувати звіти тощо. В такому разі – почніть із себе, але якщо причина не у вас, ідемо далі.
Одна з найкращих реакцій на цькування – це покерфейс. Тобто ви свідомо приймаєте незворушне обличчя, всім своїм виглядом показуючи, що сказане вас не хвилює. І не зачіпає. Насправді ще й як це може вас зачіпати, але буде добре, якщо ви згадаєте в цю мить, що такі ситуації є дуже цінним урок насправді. Питаєте, який може бути урок у тому, якщо вас хтось ображає? Ну це як тренування на вашу силу волі – змовчите чи ні, огризнетеся у відповідь чи бровою не поведете. Розумієте суть? Якщо ви не зможете пропустити повз вуха бодай декілька глузливих насмішок, не відреагувавши на них відповідно – це означає, що деякі якості характеру вам можна і потрібно підтягнути. І такі ситуації найкраще їх тренують, бо як можна розвинути певні навички, якщо вони не «обкатуються» в реальних ситуаціях? А ці навички потім ох як знадобляться – і в сімейному житті, щоб вчасно втриматися від критичного зауваження своїй коханій половинці, і в спілкуванні з дітьми, а також з надокучливими людьми.
А якщо людина емоційна, якщо їй важко стриматися від негативної реакції у відповідь, а кривднику добре відомо про її емоційність – тим паче варто прокачати свої навички терпіння і незворушного поводження в таких ситуаціях.
Якщо навчитеся переводити цькування на жарти, є ймовірність, що в кривдника зникне бажання позловтішатися з вас. Тримайте в умі декілька заготовлених відповідей на можливі цькування недоброзичливого колеги. І це теж хороше тренування ваших комунікативних навичок і гнучкості розуму, щоб відповісти необразливо і водночас – дотепно і кмітливо, щоб у кривдника не знайшлося жодних аргументів для продовження сутички. А коли він кілька разів наштовхнеться на ваші жарти і гумор – повірте, бажання кепкувати теж поменшає.
YouTube пропонує безліч можливостей для зростання і заробітку. Але тільки якщо знати, що робити. Нещодавно ми писали, як зацікавити дитину фрилансом, а сьогодні повідаємо корисні поради, як успішно запустити власний YouTube-канал в 2025 році.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.