UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Співбесіда без проблем
  5. Як провести співбесіду

Як провести співбесіду

9.03.2006 490
Як провести співбесіду

Як провести співбесіду

9.03.2006     490
Існує величезна кількість книг, статей, заміток, навіть цілих зведень правил для претендентів — і при цьому лиш жалюгідні крихти інформації дістаються людям «по інший бік барикад»: працедавцям. А між тим людина, що вперше стикається з необхідністю провести співбесіду, наражається на безліч труднощів. Про що питати? Як питати? Як оцінювати відповідь? Як зрозуміти, що для складення резюме шукач використав готовий бланк резюме? На що звертати увагу в першу чергу? Як «вичислити» недобросовісного претендента, який тільки й вміє що порох у вічі пускати? Що ж, основні (та найбільш типові) питання, що їх радять задавати на співбесіді, такі: Розкажіть про себе. При відповіді кандидата зверніть увагу на наступне: - він формально переказує біографічні дані — чи відразу викладає «козирі», підкреслюючи своє бажання і здатність обійняти цю посаду; - розповідає лише головне (говорить про кваліфікацію, досвід, відповідальність, зацікавленість, порядність та заповзятливість) — чи приводить факти, що не зовсім стосуються до справи; - говорить коротко, точно, ясно — чи довго мимрить і взагалі погано висловлює свої думки; - тримається спокійно, говорить впевнено — чи не впевнений у собі. Як Ви дивитесь на життя? Які труднощі бачите і як з ними справляєтесь? Одні люди висловлюються у тому сенсі, що життя важке, проблем дуже багато, і більшість з них нерозв'язна, що люди злі та недоброзичливі, а в житті мало радощів, що все вирішує доля, випадок або інші, але не сама людина. В такому випадку перед вами людина пасивна, невпевнена, вона не довіряє іншим, налаштована пессимістично та, до того ж, нещаслива (невдаха). Інші люди висловлюються про життя позитивно: життя без проблем не буває, труднощі переборні, доля та кар'єра людини в її руках, люди доброзичливі й готові до співробітництва, людина — коваль свого щастя. Так говорить той, хто займає активну життєву позицію, націлений на успіх, готовий узяти на себе відповідальність, успішно взаємодіє з людьми та, врешті-решт, уміє радіти життю. Що саме приваблює Вас у цій роботі? Погано, якщо відповідають шаблонними фразами: «Мене приваблюють перспективи росту, цікава робота, солідна фірма...». Претендент повинен навести серйозні конкретні аргументи: бажання застосувати свою кваліфікацію та досвід там, де вони дадуть найбільшу віддачу і будуть оцінені, привабливість роботи в сильній команді професіоналів. Чому Ви вважаєте себе гідним зайняти цю посаду? У чому Ваші переваги перед іншими? Це найкраще питання, що дозволяє кадидату без удаваної скромності назвати головні свої переваги. При цьому повинно бути продемонстроване уміння переконувати, підкреслюючи свої переваги. Погано, якщо кандидат і на це питання відповідає слабкими аргументами чи приводить формально-біографічні характеристики. Які Ваші сильні сторони? Кандидат повинен підкреслити в першу чергу ті якості, яких потребує дана робота, і підкріпити це переконливими доказами, заснованими на фактах. Проте ви можете почути штампи, повторювані вже тисячі разів: «Я товариський, акуратний, ретельний» і таке інше. Попросіть уточнити, у чому саме виявляється ця товариськість, акуратність, ретельність, як кандидат поводиться з клієнтами, чого він досяг завдяки своїм сильним якостям. Які Ваші слабкі сторони? Від розумного кандидата ви навряд чи почуєте покаяння в гріхах, посилене довгим списком недоліків. Він постарається обернути свою відповідь таким чином, щоб ще більше підвищити свої шанси. Наприклад, скаже: «Багато хто вважає мене трудоголіком», або «Не вмію відпочивати, добре почуваю себе тільки коли працюю», або «Занадто вимогливий до себе та інших». Якщо кандидат занадто вже вихваляється і вам захочеться вивести його на більш відверте визнання своїх недоліків, можете розповісти йому такий жарт. У подібній ситуації кандидат характеризує себе: «Сумлінний, працьовитий, не п'ю, не курю...». Його здивовано запитують: «У вас немає жодного недоліку?». «Один є,— визнає кандидат.— Люблю прибрехати». Чому Ви пішли з попередньої роботи? Погано, якщо причиною звільнення був конфлікт або якщо кандидат лає колишні порядки і колишнє керівництво. Звільнення через конфлікт це втеча від труднощів, визнання власної поразки, що накладає відбиток на самооцінку. Негативне ставлення до людей, звичка конфліктувати з співробітниками, а особливо з керівництвом, є стійкою характеристикою особистості й обов'язково — у тій чи іншій формі — дасться взнаки й на новій роботі. Хороший кандидат підкреслить те позитивне, що було в попередній роботі та взаєминах зі співробітниками, назве такі гідні причини, як прагнення до більш цікавої (високооплачуваної, з можливостями професійного зростання) роботи та бажання якнайповніш реалізувати свої можливості. Чому Ви вирішили змінити місце роботи? Це питання задають кандидатам, що на момент співбесіди ще працюють. Як і у випадку з попереднім питанням, розповідь про конфлікт характеризуватиме кандидата не з кращого боку. А от прагнення до професійного зростання, розширення сфери застосування своїх знань та умінь, підвищення зарплати поважається і вітається будь-де. Чи одержували Ви інші пропозиції роботи? Авторитет кандидата підвищиться, якщо він розповість про інші запрошення на роботу, але відзначить особливу зацікавленість саме в цій. Добре, якщо буде висловлене бажанням отримати максимальне задоволення від своєї роботи. Адже настрій робітника впливає не лише на його здоров'я та клімат у колективі, але й є необхідною умовою високої результативності праці, найнадійнішою гарантією від помилок та недбальства, а в остаточному підсумку — і головною умовою процвітання фірми. Наскільки успішно Ви пройшли співбесіду в інших місцях? Важливо довідатися, з яких причин кандидат не пройшов співбесіду в одних місцях і успішно пройшов її в інших. Якщо виявиться, що цей спеціаліст зацікавив ваших конкурентів, можливо, слід його утримати? Як Ви уявляєте стан своїх справ через п'ять (десять) років? Багато безініціативних людей, що не планують ні життя ні кар'єри, відповідають, що не уявляють настільки далеких перспектив. Проте людина, націлена на особистий успіх, охоче розповість про плановане професійне зростання, а, можливо, й про особисті цілі. Макс Эггерт у книзі «Блискуча кар'єра» згадує такий випадок. У відомій школі бізнесу в перший же день занять у студентів запитали, хто з них письмово сформулював етапи і задачі особистої кар'єри. Лише 3% підняло руки. Через десять років саме ці 3% домоглися фінансових успіхів більших, ніж всі інші разом узяті. Які зміни та нововведення Ви запровадили б на новій роботі? Добре, якщо кандидат продемонструє ініціативність та знайомство з процессом реорганізації. Однак це припустимо лише при достатньому знайомстві з проблемами фірми. Погано, якщо, слабко знаючи стан справ, кандидат прагне усі переробити. До кого можна звернутися за відгуками про Вашу попередню роботу? Добре якщо кандидат охоче надає телефони та адреси колишніх товаришів по службі й керівників. А от приховування подібної інформації відразу ж свідчить про відсутність або позитивних рекомендацій, або трудового досвіду. На яку зарплату Ви розраховуєте? «Хто ціни собі не знає, той завжди продешевить». Хороший спеціаліст завжди знає собі ціну і розраховує на високу зарплату. Не забудьте «збільшити пиріг», перелічивши пільги: премії, медичні страховки, дитячі дошкільні установи, безплатний проїзд чи харчування, безкоштовне підвищення кваліфікації та інші прояви турботи про персонал. Якщо кандидат явно блефує, можна «вибити його з ролі», остудивши його запал різким заниженням пропонованої платні чи пільг. Пам’ятаєте подібний жарт? Зарозумілий молодий артист вимогливим тоном висуває головному режисерові театру свої умови: «Платня 500 доларів, головні ролі, 8 спектаклів на місяць і окрема квартира». На що режисер спокійно каже: «50 баксів, щоденні спектаклі, масовки й кімната в гуртожитку». — «Згоден!». До числа найбільш типових можна додати ще п’ять запитань: Що Ви можете розповісти про професійні зв'язки, які були б корисними на новій роботі Чи підвищуєте Ви свою професійну кваліфікацію? Якщо так, то яким чином? Чи не перешкоджатиме Ваше особисте життя даній роботі, пов’язаній з додатковими навантаженнями (ненормований робочий день, тривалі або далекі відрядження, постійні роз'їзди)? Чим Ви займаєтесь у вільний час? Як швидко Ви могли б приступити до нової роботи? Які питання Ви хотіли б поставити? Валерій Поляков, президент кадрового об’єднання «Метрополіс»

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору